#


معرفی شیائومی بلک شارک : ارزان ترین گوشی هوشمند مجهز به پردازنده اسنپدراگون۸۴۵

14 آوریل 2018 بدون نظر 1819 بازدید

معرفی شیائومی بلک شارک : ارزان ترین گوشی هوشمند مجهز به پردازنده اسنپدراگون۸۴۵

شیائومی بلک شارک ارزان ترین گوشی مخصوص بازی معرفی گردید

بالاخره پس از مدت ها انتظار کمپانی شیائومی از محصول جدید خود که گوشی ویژه‌ ی بازی می باشد به نام بلک شارک پرده برداری کرد.

کمپانی شیائومی از گوشی‌ مخصوص بازی اش با برند جدیدی به نام Black Shark به معنی (کوسه ‌ی سیاه) پرده برداری کرد. این گوشی با استفاده از طراحی ساخته شده است  تا بیشترین کارایی را در زمینه‌ ی اجرای بازی ها ارائه دهد. در طراحی این دستگاه اسمارت از سیستم خنک کننده و سیستم پردازش تصاویر جدیدی استفاده شده است. آخرین دستاورد کوالکام، پردازنده‌ ی اسنپدراگون ۸۴۵ و یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت نیز از دیگر اجزای تشکیل دهنده‌ ی کوسه‌ ی سیاه شیائومی است.

نمایشگر۵.۹۹ اینچی این دستگاه از نوع IPS LCD با رزولوشن فول‌ اچ ‌دی پلاس می باشد و ۹۷درصد از طیف رنگی DCI-P3 را تحت پوشش خود قرار داده است. تراشه ی اسنپدراگون۸۴۵ نیز از همان هسته‌ های کرایو۳۸۵ و واحد پردازش گرافیکی آدرنو۶۳۰ بهره برده است. برای اینکه این گوشی هوشمند کارایی بیشتری داشته باشد، شیائومی از یک سیستم خنک کننده‌ ی مایع چند مرحله ‌ای استفاده نموده که می‌ تواند دمای پردازنده را به مقدار۸ درجه ‌ی سانتی‌ گراد پایین تر بیاورد.

این دستگاه هوشمند شیار کارت حافظه‌ ی میکرو اس ‌دی ندارد ولی در دو مدل عرضه می‌شود: مدلی با حافظه ‌ی رم۶ گیگا بایتی و حافظه‌ ی ذخیره ‌سازی۶۴ گیگابایت و مدلی با حافظه ‌ی رم۸ گیگا بایتی و حافظه ‌ی ذخیره ‌سازی۱۲۸ گیگابایت را عرضه خواهد کرد. سیستم پردازش تصاویر استفاده شده در گوشی جدید شیائومی محصول MEMC است که ضمن نشان دادن رنگ‌ های زنده‌ تر، کارایی بهتری نیز از خود نشان می ‌دهد.

کوسه‌ی سیاه شیائومی فقط به یک بلندگو مجهز شده، ولی از بلندگوی مکالمه هم می‌ شود به‌ عنوان بلندگوی دوم استفاده نمود تا امکان برخورداری از صدای استریو فراهم شود. با توجه به اینکه محصول جدید شیائومی برای دوست داران به بازی طراحی شده است، در این گوشی می‌ توان از میکروفون جهت تماس صوتی و همچنین گفتگو با دیگران حین انجام بازی استفاده نمود به‌ گونه‌ای که مشکلی برای کاربر در زمان انجام بازی ایجاد نخواهد شد. بخش پشتی گوشی شبیه به حرف X در زبان انگلیسی طراحی شده است؛ این طراحی عجیب باعث می‌شود دستگاه بهتر در دست قرار بگیرد، این بخش به عنوان آنتن گوشی هم عمل می‌کند و وظیفه‌ ی ارسال و دریافت سیگنال‌ ها را بر عهده دارد.

قابلیت متصل شدن گیم ‌پد اختصاصی بلک ‌شارک به این گوشی نیز فراهم شده است چیزی شبیه به کاری که نینتندو با کنسول قابل حمل سوئیچ انجام داده بود. قابل ذکر است که پنجاه هزار خریدار اولیه‌ ی این گوشی، گیم‌ پد بلک‌ شارک را بصورت رایگان دریافت خواهند کرد. این گیم ‌پد دارای یک باتری ۳۴۰ میلی‌آمپر ساعتی است و از طریق بلوتوث به گوشی متصل می‌شود. در حاشیه ‌ی سمت چپ گوشی کلیدی اختصاصی به‌ نام کلید Shark قرار گرفته که با فشردن آن همه ظرفیت های گوشی برای انجام بازی اختصاص داده می شود و باعث می‌شود بالاترین کارایی را حین انجام بازی تجربه کنید.

سیستم‌عامل استفاده شده برای بلک شارک اندروید Oreo است که با رابط کاربری اختصاصی معروف به JOY UI ارائه می‌شود؛ این رابط کاربری از بعضی برنامه ‌های استفاده شده در رابط کاربری اختصاصی شیائومی یا همان MI UI بهره می‌برد.

بلک‌ شارک به دوربینی دومنظوره ای مجهز شده است که از یک سنسور۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.75 و یک سنسور۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.75 و لنز ۶P تشکیل شده است؛ فلش دوگانه نیز کامل کننده‌ ی این مجموعه است. جهت گرفتن تصاویر سلفی نیز، این تولید کننده ‌ی چینی یک دوربین۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 را در قاب جلوی گوشی قرار داده است.

سفارش اولیه‌ ی این گوشی تا ۳۱‌ام فروردین‌ماه (۲۰ آوریل) به وسیله وب‌سایت JD.com ادامه دارد. بلک شارک در رنگ‌‌ های مشکی قطبی و خاکستری آسمانی به بازارعرضه می‌شود. اگر قصد دارید نسخه مجهز به۸ گیگابایت حافظه‌ ی رم و۱۲۸ گیگابایت حافظه ‌ی ذخیره‌ سازی را بخرید، باید۵۵۷ دلار بپردازید؛ برای نسخه مجهز به۶ گیگابایت حافظه‌ ی رم و۶۴ گیگابایت حافظه‌ ی ذخیره ‌سازی نیز برچسب قیمت۴۷۷ دلاری در نظر گرفته شده است. قیمت۴۷۷ دلاری در نظر گرفته شده برای این نمونه از بلک ‌شارک، آن را به ارزان ‌ترین گوشی  با پردازنده ‌ی اسنپدراگون۸۴۵ در بازار تبدیل می ‌کند. در صورتی که می ‌خواهید از گیم ‌پد بلک‌ شارک هم استفاده کنید، باید۲۸ دلار برای این وسیله ‌ی جانبی پرداخت کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *