#


مشکل اپراتورهای تلفن ثابت مشخص شد

17 اکتبر 2018 بدون نظر 1159 بازدید

مشکل اپراتورهای تلفن ثابت مشخص شد

کیفیت مشکل اپراتورهاست نه قیمت

محمد جواد آذری جهرمی امروز پس از حضور در نمایشگاه تلکام و بازدید از این نمایشگاه در پاسخ به این پرسش در مورد تقاضای اپراتورهای تلفن ثابت برای بررسی تعرفه اینترنت عنوان کرد: هم اکنون درآمد شصت تا هفتاد درصد اپراتورها از دیتا بوده و سی تا چهل درصد از حوزه ویس می باشد. اپراتورهای ثابت اعلام می کنند از بالا بودن تعرفه ویس برای کاهش تعرفه دیتا استفاده می‌ کنند و قادر هستند تا بازار گسترده تری را بگیرند که هفتاد درصد بازارشان را می ‌سازد. ولی در حال حاضر مشکل اپراتورهای ثابت مربوط تعرفه نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در سال های قبل شما بر روی سرویس ۳G، میانگین دو تا سه مگا بیت پهنای باند سرعت داشتید و ADSL خانه هفت تا هشت مگابیت سرعت را در اختیار شما قرار می ‌داد، ولی در حال حاضر با توجه به این که سرعت موبایل به طور میانگین بیست و پنج مگ است و سرعت خانه بر روی همان شش مگ مانده، دیگر علاقه ‌ای به سوییچ کردن روی اینترنت ثابت در شما مشاهده نمی شود. با توجه به این مهم ترین علت از نگاه ما که بررسی می‌ کنیم، قیمت نمی باشد بلکه کیفیت و کمیت سرویس است.

جهرمی با عنوان این که سرویس ADSL در برابری با LTE هیچ شانسی ندارد، گفت: برای این که بازار اپراتورهای ثابت گسترده تر شود، می بایست خدمات فیبر را ارایه دهند، از قبیل FTTC و یا سراغ VDSL بروند و تکنولوژی خود را به روز کنند ولی تا به امروز در این زمینه هیچ سرمایه ‌گذاری انجام نشده است. چنانچه از سرمایه ‌گذاری هم صحبت به میان می آید، موضع می گیرند و می گویند بازگشت سرمایه خیلی اهمیت دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه عنوان کرد: در صورتی که هفده شرکت قصد داشته باشند تا سرمایه ‌گذاری انجام دهند، برگشت نمی ‌شود. صحبت ما این است که آن‌ ها می بایست از راه ‌حل‌ های ادغام استفاده نمایند و یک شرکت را تشکیل دهند، یک شبکه را توسعه دهند تا مبلغ سرمایه ‌گذاری برای شان پایین بیاید و بازار توجیه داشته باشد. هر چند آن‌ ها عنوان می کنند این کار دیگر هیچ رقابتی را در پی نخواهد داشت، حرف ما این است که اپراتورها اول یک شبکه را راه اندازی کنند و نگران رقابت نباشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *