#


لب تاپ های گیمینگ

15 ژانویه 2019 بدون نظر 1667 بازدید

لب تاپ های گیمینگ

با توسعه فناوری باعث تغییر در مدل های کامپیوتری شده است به صورتی که هر کامپیوتر کار به خصوصی را انجام می دهد از انواع این لب تاپ ها می توان به لب تاپ های گیمینگ اشاره کرد. این نوع کامپیوترها تنها مخصوص بازی کردن هستند و علاوه بر بازی ویژگی های دیگری  دارند که ان ها را به ابزاری مناسب برای مصرف کننده ها تبدیل می کند . از جمله این ویژگی ها می توان به رم و یا گرافیک بالای ان ها اشاره کرد. درجهان امروز بیش تر افراد به جای استفاده از کامپیوترهای شخصی از لب تاپ ها استفاده می کنند به همین دلیل نیز برای بازی لب تاپ های گیمینگ به میان امده اند.

همین چند ساله کامپیوترها توسعه فراوانی یافته اند بهتر است برای خرید لب تاپ ها اطلاعات کافی را به دست اورد . بیش تر افراد فکر می کنند که کسانی که حتی علاقه ای به بازی های کامپیوتری ندارند هم می توانند از این لب تاپ ها بهره برند.

لپ‌تاپ گیمینگ از جمله لب تاپ هایی هستند که دارای سی پی یو اصلی و گرافیکی اند هم چنین دارای صفحه نمایش و صفحه کلید خوبی هستند که برای بازی کردن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این لب تاپ ها به تازگی منتشر نشده اند و سال ها از ارائه ان ها می گذرد اما تنها در سال های اخیر قدرت پردازش ان ها بالا رفته است و هم چنین قادرند تا بازی های سنگین را هم اجرا کنند.

البته هنوز برای گیمرها این موضوع جاافتاده نیست و هنوز هم ان ها به کامپیوترهای پی سی علاقه بیش تری دارند و برای بازی از ان ها استفاده می کنند . برای اجرا کردن سریع برنامه ها نیز می توان پردازنده های گرافیکی و پردازنده های اصلی بسیار موثرند. دو مورد یاد شده نیز در چند سال اخیر پیشرفت های زیادی داشته اند .

علاقه مندان به دنیای کامپیوتر معتقدند که هنوز هم پی سی ها از لب تاپ ها ارزش بیش تری دارند . در چند سال اخیر تراشه هایی تولید شده است که باعث تولید شدن گرمای زیادی می شود حال مشکل این جاست گرمای به وجود امده را چطور رفع کنیم به صورت کلی می توانیم بگوییم که در لب تاپ ها سیستم هلب تاپ های گیمینگای خنک کننده تاثیر زیادی ندارند.

قیمت لب تاپ های گیمینگ متفاوت است و بعضی از ان ها قیمت های بسیار بالایی دارند. برای مثال در بعضی از لب تاپ ها سرعت بالا است و سیستم خنک کننده ان نیز بسیار قوی است این خود باعث می شود تا قیمت ان ها بیش تر شود. گیمرها اعتقاد دارند که اگر به صورت همزمان برای بازی لپ تاپ های گیمینگ و پی سی عرضه شوند حتما پی سی ها مورد استقبال بیش تری قرار می گیرند.

فواید و معایب کامپیوترهای گیمینگ

نمی توان گفت لب تاپ های گیمینگ نوعی ازلب تاپ ها اند که به راحتی بتوان ان ها را جابه جا کرد . این لب تاپ ها دارای صفحه نمایشی برابر ۱۵.۶ اینچ هستند و به صورت کلی خیلی نمی توان به راحتی ان ها را حمل کرد. این از جمله معایب این لب تاپ هاست زیرا باید بدانیم که هر فردی به یک وسیله برای بازی نیاز دارد که بتواند ان را به خوبی حمل کند.

تقریبا درمورد هزینه های ان محاسبه شده است که لب تاپ های گیمینگ ۴۰ درصد هزینه ی بیش تری نسبت به یک پی سی دارند در صورتی که کار ان ها مانند هم است. البته در این جا منظور از کار همان بازی است و اگر مقصورد کار دیگری باشد اختلاف این دو وسیله بیش تر خواهد شد . برای نمونه شاید بتوان گفت در پی سی ها رم سریع تر است ،پردازنده ان ها از نوع چند هسته ای است و… اما این موارد در بازی کردن اثر زیادی ندارد و در اعمال دیگری مانند محاسبات ، ویرایش کردن کارایی خود را به ما نمایش خواهد داد.

زمان روشن کردن لب تاپ های معمولی زمان کوتاهی طول می کشد تا سیستم لود شود این زمان از نظر کاربر تلف شده است و از ان جا که انسان ها به دنبال سرعت اند این چند دقیقه هم می تواند مهم باشد. لب تاپ های گیمینگ این فایده را دارد که سرعت ان بسیار بالا است و برای لود شدن تنها به سی ثانیه زمان نیاز دارد. این سرعت مناسب کسانی است که می خواهند درجلسات شرکت ها حضور پیدا کنند و داده های خود را با استفاده از این لب تاپ ها نمایش دهند.

دلیل همین سرعت بالای لب تاپپ ها نیز پردازنده پرقدرت ان است. پردازنده ها در لب تاپ های گیمینگ باید قدرت کافی را داشته باشند زیرا این پردازنده ها باید بتوانند بازی های پر حجمی را هم پردازش کنند. این نوع پردازنده ها سرعت بالایی دارند و همین باعث می شود تا برای افرادی مناسب باشند که با برنامه های سنگین سروکار دارند.

اگر می خواهید از این لب تاپ ها خریداری کنید نگران این نباشید که این لب تاپ ها عجیب خواهند بود بلکه مانند همین لب تاپ های عادی اند و افراد می توانند همه برنامه های مورد نیاز خود را در ان نصب کرده و به بهره برداری از ان ها بپردازد. این لب تاپپ ها مثل لب تاپ های معمولی اند البته تنها سرعت و کیفیت ان ها بالاتر است.

لب تاپ های گیمینگ جدید

MSI  مشخصات جالبی را برای مانیتورهای گیمینگ خود بیان کرده است. البته این ویژگی ها به صورت ازمایشی است. زیر پنل صفحه نمایش یک دوربین و یک میکروفون وجود دارد که برای ترکیب با هوش مصنوعی از ان ها بهره می برند. این مانیتور جدید هم چنین مجهز به یک دستیار صوتی است که قادر است تنظیمات مانیتور را تغییر دهد.

اگر به بازی های رایانه ای علاقه خاصی ندارد مانیتور   Prestige PS341WU  برای شما بهتر خواهد بود قیمت این مانیتورها برابر ۱۷۹۹ دلار است . صفحه نمایش این دستگاه ۳۴ اینچی و تخت است و رنگ همه ان سفید است .

جدیدترین نوع مانیتور جدید MSI Optix MPG341CQR است که دارای صفحه نمایشی برابر ۳۴ این است این صفحه نمایش تخت نیست و خمیدگی دارد .قیمت این محصول برابر ۸۹۹ دلار است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *