#


فیسبوک برای سال های آینده دچار چالش می شود ؟

8 می 2019 بدون نظر 1211 بازدید

فیسبوک برای سال های آینده دچار چالش می شود ؟

محققان در دانشگاه آکسفورد پیش بینی کرده اند تا ۵۰ سال دیگر تعداد حساب هایی در فیسبوک که متعلق به افراد مرده است بسیار بیش تر از حساب های افراد زنده خواهد بود. آمارهای منتشر شده بسیار نگران کننده است زیرا این سوال پیش می آید که چه کسانی این اجازه را خواهند داشت تا از اطلاعات فرد متوفی استفاده کند. به صورت کلی باید برای داده ها چگونه مدیریتی صورت گیرد که به اطرافیان فرد متوفی نیز احترام گذاشته شود .برای این سوالات راه حل های زیادی وجود دارد .

مدیریت داده ها روی میراث دیجیتالی که هر فرد از خود در شبکه های اجتماعی به جای می گذارد صورت می گیرد. هر فردی که می میرد مسلما در دنیای دیجیتال نیز دارای اطلاعات و داده هایی بوده است که حجم آن ها نیز بسیار زیاد خواهد بود . همین داده ها را میرات دیجیتالی بشر می گویند.

در هیچ دوره ای از تاریخ این حجم از فرهنگ بشری در جایی ذخیره نشده است و اگر بتوان این آرشید را کنترل کرد به معنی کنترل تاریخ بشر خواهد بود. پس باید بدانیم که این اطلاعات تنها نباید در دست یک شرکت خاص باشد هم چنین سایر نسل ها هم باید بتوانند میراث دیجیتال اجداد خود را مطالعه کنند.

آمارها نشان می دهد بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۱۰۰ حدود ۱.۴میلیارد نفر از کاربران فیسبوک از دنیا می روند بر این اساس در سال ۲۰۷۰ تعداد مرده های بسیار بیش تر از تعداد زنده های خواهد بود . اگر این روند در فیسبوک ادامه پیدا کند تا پایان این قرن تعداد ۴.۹ میلیارد نفر از کاربران شبکه های مجازی از دنیا می روند.

فیسبوک

سناریوهای جدید برای آینده کاربران فیسبوک

سناریو یک فرض را بر این قرار می دهد که از سال ۲۰۱۸ دیگر هیچ عضو جدیدی وارد فیسبوک نشود . در این شرایط آسیایی ها بیش ترین کاربران مرده در فیسبوک خواهند بود و ۴۴ درصد از آن ها تا اواخر قرن خواهند مرد. نصف این کاربران مربوط به هند و اندونزی هستند که تا سال ۲۱۰۰ به میزان ۲۷۹ میلیون کاربر مرده خواهیم داشت.

رشد کردن فیسبوک هر ساله به میزان ۱۳ درصد پیش بینی می شود تا هرکدام از بازارهای فعالیت به صورت نسبی به اشباع برسد. در این سناریو آفریقا بیش ترین تعداد افراد مرده را خواهد داشت. و بیش ترین کشوری که به میزان ۶ درصد از کل حساب های کاربری را به خود اختصاص می دهد مربوط به نیجریه است.  البته کشورهای غربی در یمان کاربران مرده سهم بسیار کمی دارند برای مثال آمریکا در میان ۱۰ کشور اول است .

به صورت کلی باید برنامه ریزی های بسیار زیادی را در زمینه کاربران مرده و تاثیر آن در آینده انجام داد. برای راه حل این مشکل باید فیسبوک تعداد زیادی از تاریخ نگاران ، باستان شناسان ، اخلاق شناسان و … را دور هم جمع کنند تا بتوانند برای بهره برداری از حجم بالای داده ها نیز راهکاری را ارائه دهند و به این طریق این میراث دیجیتال را برای آیندگان بگذارند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *