#


عرضه جایگزین آیفون۱۰ با قیمتی بیشتر از آن

14 آوریل 2018 بدون نظر 2735 بازدید

عرضه جایگزین آیفون۱۰ با قیمتی بیشتر از آن

جانشین آیفون۱۰ با قیمت بالاتری عرضه خواهد شد

با انتشار شایعاتی مبنی بر کاهش قیمت‌ آیفون‌ های ۲۰۱۸، جدیدا اعلام شده است که جانشین گوشی آیفون ۱۰ اپل بیشتر از ۱۱۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

با وجود اینکه آیفون ۱۰ به هیچ عنوان فروش خوبی نداشته و نتوانسته است انتظارات اپل و تأمین‌ کنندگان را برآورده کند، بسیاری گمان می‌کنند که قیمت بالای این گوشی باعث شده است کوپرتینویی‌ ها در دست‌ یابی به اهداف خود ناکام بمانند. در اینجا باید اشاره کنیم که مدل پایه آیفون ۱۰ با ۶۴ گیگابایت حافظه به قیمت ۹۹۹ دلار عرضه می‌شود و مدل پرچم ‌دار بدون حاشیه  شرکت اپل بیشتر از ۱۱۰۰ دلار قیمت‌ گذاری شده است.

با این ‌حال می توان حدس زد که در آینده و با گسترش فناوری، قیمت جانشین آیفون ۱۰ کاهش پیدا خواهد کرد؛ همین مسئله موجب شده است بسیاری نسبت به آیفون‌ های احتمالی اپل در سال ۲۰۱۸ خوش ‌بین باشند. استیون میلونویچ و بنجامین ویلسون، تحلیل‌ گران مؤسسه‌ ی UBS به خبرگزاری بیزینس اینسایدرگفته اند که آیفون‌ های ۲۰۱۸ اپل قیمت بالاتری خواهند داشت. در همین موضوع اعلام شده است:

بر اساس ارزیابی میانگین قیمت فروش آیفون‌ های اپل، جانشین آیفون ۱۰ در سال ۲۰۱۸ احتمالاً با افزایش قیمت مواجه خواهد شد و نزدیک به ۱۱۰۰ دلار قیمت‌گذاری می‌شود.

در طی چند سال گذشته، شرکت اپل موفق شده است مشتریان را متقاعد سازد تا پول بیشتری برای گوشی‌‌ هوشمند پرداخت کنند همین مسئله باعث شد تا متوسط هزینه‌ ی خرید یک گوشی از ۶۰۰ دلار به ۸۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است.

در همین رابطه اعلام شده است که با عرضه آیفون‌ های جدید اپل، ممکن است قیمت گوشی ارزان‌ قیمت آیفون SE به ۳۰۰ دلار کاهش خواهد یافت. پیش‌ بینی شده است در سال جدید میلادی، حداقل سه گوشی آیفون توسط شرکت اپل به بازار معرفی خواهد شد که دو مدل از آن‌ ها به صفحه نمایش اولد مجهز خواهد بود و مدل سوم با صفحه‌ نمایش LCD ارائه خواهد شد؛ انتظار داریم آیفون‌ های ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچی توسط اپل در سال ۲۰۱۸ به عنوان گوشی‌ های پرچم دار این شرکت عرضه شود و یک مدل مجهز به نمایشگر ۶.۱ اینچی، نزدیک به ۷۰۰ الی ۸۰۰ دلار قیمت داشته باشد.

گفته می‌شود زمانی ‌که شرکت اپل بازه قیمت گوشی‌ های خود را مشخص می‌‌ کند؛ آن‌ را تغییر نخواهد داد. به همین جهت، دور از انتظار است آیفون‌ های رده ‌بالای اپل در سال ۲۰۱۸، قیمت پایین تری نسبت به نسل قبل داشته باشند. با این‌ حال، کوپرتینویی‌ ها قیمت بالای گوشی‌های جدید خود را با فناوری‌ های به‌ کار گرفته ‌شده در آن‌ ها توجیه می‌ کنند؛ ضمن اینکه آیفون‌ های پیشین را با قیمت کمتری به فروش می‌رسانند تا خریداران بتوانند گزینه‌ ای برای انتخاب در اکوسیستم آی‌ او‌ اس در اختیار داشته باشند.

باید صبر داشته باشیم و ببینیم که شرکت اپل چه برنامه‌ ای برای آینده محصولات اسمارت خود دارد؛ در حال‌ حاضر انتظار داریم تنها گوشی ارزان‌ قیمت جدید این شرکت در سال ۲۰۱۸، مدل ۶.۱ اینچی باشد. در حالی ‌که آیفون ۷۰۰ دلاری اپل با طراحی مانند iPhone X عرضه خواهد شد؛ قابلیت‌ های نسبتاً ضعیف ‌تری دارد و حتی گفته می‌ شود که فاقد دوربین دوگانه یا قابلیت لمس سه ‌بعدی (۳D Touch) خواهد بود. پیش‌ بینی می‌ شود این گوشی، فریمی از جنس فلز خواهد داشت و شاید از شارژ بی‌ سیم پشتیبانی نکند.

آنچه تحلیل ‌گران مؤسسه‌ ی UBS اعلام کرده اند، با گمانه ‌زنی‌ های قبل مبنی بر کاهش ۱۰۰ دلاری قیمت آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل هم ‌خوانی ندارد؛ قبلا اعلام شده بود جانشین آیفون ۱۰ نزدیک به ۹۰۰ دلار قیمت‌ گذاری می‌ شود و آیفون‌ ۶.۵ اینچی با قیمتی نزدیک به ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *