#


طراحی پوسته تطبیق پذیر در خصوص ویندوز۱۰ از سوی مایکروسافت

14 مارس 2018 بدون نظر 1745 بازدید

طراحی پوسته تطبیق پذیر در خصوص ویندوز۱۰ از سوی مایکروسافت

تصور ویندوز۱۰ در پوسته های تطبیق پذیر از سوی مایکروسافت

کمپانی مایکروسافت تصمیم دارد با استفاده از پوسته‌ های تطبیق‌ پذیر، کارکردی متفاوت از ویندوز۱۰ را در مورد سخت‌ افزارهای مختلف خود عرضه نماید و کارایی این سیستم عامل را ارتقا دهد.

کمپانی مایکروسافت با معرفی ویندوز۱۰، ادعا کرد سیستم ‌عاملی را عرضه خواهد کرد که بر روی دستگاه ‌های مختلف قابلیت اجرایی دارد. این در صورتی است که پیش از این چنین چیزی را در دستگاه ‌های دیجیتالی هولولنز و یا ایکس‌ باکس وان و همچنین گوشی‌ های هوشمند این کمپانی مشاهده کرده بودیم؛ ولی ردموندی‌ ها برای اینکه بتوانند تجربه ا‌ی هماهنگ با هر دستگاه را ارائه نمایند، اقدام به تولید و بهبود نرم ‌افزار و رابط‌ های کاربری کردند که مخصوص هر دستگاهی بود که در بالا نام برده شده است؛ به این معنی که سیستم‌ عامل دستگاه ایکس‌ باکس وان می تواند تجربه ی متمایزی را در مقایسه با برنامه ایکس‌ باکس در اختیار کاربر قرار دهد؛ علاوه براین چنانچه با گوشی های هوشمند ویندوزی این کمپانی آشنایی داشته باشید، مسلما متوجه کاربرد و عملکرد متفاوت آن ها شده اید؛ این تفاوت به میزانی است که گویا نسخه ‌ای مجزا از ویندوز۱۰ بر روی این دستگا‌ه ‌ها نصب و اجرا شده است.

در حال حاضر ردموندی‌ ها در خصوص آینده‌ ی ویندوز۱۰ اقدام به طراحی پوسته‌ های تطبیق ‌پذیریکرده اند که با توجه به هر سخت ‌افزار، می تواند تجربه ا‌ی متمایز از دیگر محصولات را در اختیار کاربران قرار دهد. براساس اطلاعات منتشر شده ی منبعی که به مایکروسافت نزدیک است، ردموندی‌ ها ویندوز را به شکلی طراحی و توسعه‌ خواهند داد که هنگام نصب بر روی یک دستگاه‌ واحد، قابلیت اجرایی در حالت های مختلف را داشته باشد. نمونه ‌ی چنین موردی را پیش از این، کمپانی مایکروسافت با ویژگی کانتینیوم به نمایش گذاشته بود؛ ولی ردموندی‌ ها تصمیم گرفته اند قدمی جلوتر و بلند پروازانه در این خصوص بردارند.

درسال گذشته میلادی، وب ‌سایت ویندوزسنترال از توجه ویژه کمپانی مایکروسافت بر روی بهبودCShell‌  اطلاعاتی را منتشر کرد. براساس اطلاعاتی که این وب‌ سایت منتشر نموده بود،CShell‌  طراحی به ‌مراتب ماژولارتر از پوسته‌ ای دارد که در حال حاضر ویندوز دارا می باشد. در حال حاضر، کمپانی مایکروسافت در خصوص دستگاه ‌های گوناگون خود منوهای استارت و نوار اعلانیه مختلف را طراحی می نماید؛ ولی در صورتی که CShell  به واقعیت ملحق شود، یک‌ بار طراحی در خصوص منوی استارت و نوار اعلانات این سیستم عامل، قابلیت تطبیق ‌پذیری این قسمت را در دستگاه‌ های مختلف فراهم خواهد کرد و نیازی به طراحی چندین باره آن نمی باشد.

زمانی که برنامه‌ های آینده کمپانی مایکروسافت در خصوص قسمت سرفیس را مدنظر قرار دهید، ایده‌ ی ذکر شده، چندان عجیب و دور از واقعیت به ‌نظر نخواهد رسید. در طول یک سال گذشته، شایعات و اخبار بسیار زیادی در خصوص تولید دستگاهی از دسته سرفیس که دارای صفحه ‌نمایشی تاشو می باشد انتشار یافته است. پتنت ذکر شده که بسیار به طرح‌ مفهومی ای که پیش از این مایکروسافت با نام Courier ثبت کرده شبیه می باشد، دستگاهی را نشان می‌ دهد که به خاطر وجود لولا، قابلیت همپوشانی دو نمایشگر را به عنوان یک صفحه نمایش به ارمغان آورده است. چنانچه دستگاه مورد بحث به واقعیت بپیوندد، این قابلیت را دارد تا تجربه ‌ی کار با تبلت، لپ ‌تاپ‌ و حتی گوشی‌ های هوشمند را در اختیار کاربران قرار دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *