#


سیستم عامل اندروید و جنبه های کاربردی آن را بشناسید

سیستم عامل اندروید
27 سپتامبر 2017 بدون نظر 2067 بازدید

سیستم عامل اندروید و جنبه های کاربردی آن را بشناسید

سیستم عامل اندروید و جنبه های کاربردی آن را بشناسید

سیستم عامل اندروید سیستم عاملی است که در حدود ده سال پیش به وسیله کمپانی گوگل به دنیا معرفی شده و به سرعت توانست از سیستم عامل های دیگر همچون ویندوز موبایل و لینوکس و چند سیستم عامل دیگر که برای استفاده بهتر از تلفن های همراه به وجود آمده بوند جلو زده و به عنوان یکی از رقیبان جدی برای شرکت های زیادی همچون اپل تلقی شود.

اما سیستم عامل اندروید به همین مقدار اکتفا نکرد و خود را در طراحی ابزار هوشمند دیگری همچون تبلت و تلویزیون جای داد و در این زمینه نیز باقدرت در حال پیشروی می باشد. این سیستم عامل گوگل به قدری شگفت انگیز در کار خود رشد داشت که در سال ۲۰۱۲ میلادی به نام دومین سیستم عامل قدرتمند تلفن های همراه هوشمند معرفی شد.

آنگونه که لغت نامه کمبریج اندروید را تعریف کرده در اصل می توان گفت اندروید یک آدم آهنی می باشد که به وسیله کامپیوتر قابلیت کنترل کردن دارد. ژوئیه سال ۲۰۰۵ گوگل اقدام به خرید کمپانی اندروید که در پالو آلتوی کالیفرنیا قرار داشت کرده و آن را به عنوان یکی از مجموعه های خود معرفی کرد.

شرکت اندروید در زمینه طراحی و تولید نرم افزار و برنامه هایی کا برای موبایل ها کاربرد داشتند فعالیت می کرد. یکی از بنیان گذاران اندروید اندی روبین بود که پس از ادغام اندروید با گوگل عنوان قائم مقام مدیریت مهندسی را برای خود کرد و در پروژه اندروید که به وسیله گوگل در حال انجام بود مسئلیت را بر عهده گرفت.

با جرات می توان گفت که موسس اصلی اندروید اندی روبین است چرا که پیش از ادغام این شرکت با گوگل ایده اولیه اندروید توسط او مطرح شده و پس از پیوستن به گوگل این طرح و ایده را به مرحله اجرا نیز رساند. روبین پس از اینکه توانست طرح و ایده خود را در شرکت گوگل تولید کند نام شرکت پیشین خود یعنی اندروید را برای آن انتخاب کرده و با همین نام نیز وارد بازار جهانی نمود.

زمانی که روبین به همراه گروه خود اقدام به تولید سیستم عامل اندروید کرد شایعاتی مبنی بر تمایل گوگل برای تولید موبایل در سال ۲۰۰۶ میلادی به وجود آمد و هنگامی به واقعیت نزدیک تر شد که در سال ۲۰۰۷ مجله اینفورمیشن ویک اعلام کرد که شرکت گوگل چند حق امتیاز و اختراع را در زمینه موبایل برای خود ثبت کرده است. این اخبار باعث شد همگان شایعات به وجود آمده را واقعی تلقی کنند در حالی که تمام آن ها در حد یک شایعه باقی ماند و گوگل تا کنون به جز نرم افزار و برنامه های کاربردی موفق دست به تولید هیچ تلفن همراهی نزده است.

ورود آدم آهنی به جهان

زمانی که همه منتظر بودند شرکت گوگل در کنفرانس خبری ای که در نوامبر سال ۲۰۰۷ برگزار شد تلفن همراهتولیدی خودش را معرفی کند این شرکت با رونمایی از نرم افزار کاربردی خود موجب سورپرایز شدن همه گشت. شرکت های بزرگی همچون سامسونگ و اینتل و اچ تی سی و موتورولا و چندین شرکت بزرگ دیگر که همه در زمینه تولید تلفن های همراه و نرم افزار ها وبرنامه های کاربردی فعالیت داشتند از شنیدن این خبر غافلگیر شدند.

اریک اشمیت که مدیر ارشد اجرایی شرکت گوگل بود در این کنفرانس گفت: خبری که امروز توسط گوگل به گوش همه رسید خیلی جاه طلبا نه تر از معرفی تنها یک گوشی که به وسیله گوگل تولید شده باشد است. برنامه ای که ما وارد بازار کرده ایم به راحتی می تواند هزاران گوشی هوشمند را وارد بازار های جهانی کند.

شرکت اچ تی سی اولین شرکتی بود که نرم افزار اندروید را استفاده کرد و با این کار نام خود را به عنوان اولین تولید کننده گوشی هوشمند اندرویدی در تاریخ ثبت کرد.

اندروید اجازه کپی می دهد

شرکت گوگل به کمپانی های دیگری که عضو اتحادیه Open Handset Alliance هستند اجازه می دهد تا با داشتن حق امتیاز اندروید که به صورت اپن سورس است و براساس حق امتیاز آپاچی می باشد به کدهای اصلی اندروید دست بیابند و آن را هرگونه که دوست دارند تغییر داده و کدهایی را که تغییر داده اند بدون باز گرداندن پیش خود نگاه دارند.

ویرایش های اندروید با نام شیرینیجات

شرکت گوگل تمام ویرایش هایی را که بر روی اندروید انجام می دهد را علاوه براینکه شماره ها را دارد آن ها را با نام های مختلف شیرینی به بازار معرفی می کند و هر کدام از نسخه های ارتقا یافته این سیستم عامل به نام یکی از شیرینی ها شناخته می شود.
کاپ کیک که یک نوع کیک کوچک است نامی است که گوگل بر روی نسخه ۱/۵ اندروید گذاشته و برای نسخه ۱/۶ هم نام دونات را برگزیده است. این کمپانی برای نسخه های ۲ و۲/۱ هم نام اکلر را انتخاب کرده و فرویو را بر روی نسخه ۲/۲ گذاشته است. گوگل از نام نان زنجفیلی هم برای ویرایش نسخه بعدی خود استفاده کرده است البته این کار گوگل باعث می شود که نام شیرینی اشتهای هر فردی را تحریک کرده و او را به سمت داشتن یکی از نسخه های اندروید سوق دهد.

هرکدام از این نسخه های اندروید دارای ویژگی های منحصر بفردی هستند که به طور خلاصه به چند نمونه از آن اشاره می کنیم.

کاپ کیک یا همان نسخه ۱/۵

اولین نسخه منتشر شده رسمی می باشد و توانایی ضبط فیلم از طریق دوربین فیلمبرداری را دارا می باشد. از طریق تلفن همراه می تواند فیلم به یوتیوب فرستاده و یا عکس در سایت پیکاسا قرار دهد.یک صفحه کلید مجازی دارد که می تواند کلمات را پیش از نوشتن پیش بینی کند. می تواند صفحه های اصلی را به صورت شخصی درآورد.

اندروید دونات یا ۱/۶

این نسخه در نیمه سپتامبر سال ۲۰۰۹ وارد بازار شده و سرویس اندروید مارکت را ارتقا داد وهمچنین قابلیت حذف همزمان چند عکس را در گالری عکسها را فراهم کرد. این نسخه جست وجوی صوتی را مطابق با استانداردهای روز کرد. این نمونه ها به علاوه چندین کار دیگر از قابلیت های نسخه دونات می باشد.

ویرایش های ۲ و ۲/۱ یا همان اکلر

در این نسخه های ویرایش شده سرعت سخت افزار بسیار بالا تر از قبل گشته است و قابلیت چند لمسی را به همراه دارد و رابط کاربری آن طبق روز گشته وصفحه کلید مجازی آن نیز به روز رسانی شده است. از بلوتوث نسخه ۲/۱ حمایت می کند و برنامه های کاربردی ازجمله کاغذ دیواری متحرک نیز به آن اضافه شده است.

نسخه فرویو یا ۲/۲

در این نسخه از اندروید نیز سرعت سیستم عامل افزایش پیدا کرده است و موتور جاوا اسکریپت وی ۸ کروم هم به مرورگر اینترنتی آن اضافه گردیده است.

فروشگاه اندروید آن به روز شده و توانایی این را دارد که برنامه های کاربردی بسیاری را بر روی حافظه جانبی نصب کند.
در مورد نسخه های ویرایش یافته اندروید ویژگی های بسیاری وجود دارد که پس از کار کردن با آن مشخص می شود. اندروید یا همان آدم آهنی خودمان به قدری پیشرفت کرده است که در حال حاضر یکی از سیستم عامل های برتر در جهان شناخته می شود وجنبه های کاربردی متفاوتی نیز دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *