#


دانلود۱۰ میلیونی الکسا آمازون از پلی استور

31 دسامبر 2017 3 نظر 1929 بازدید

دانلود۱۰ میلیونی الکسا آمازون از پلی استور

دانلود۱۰ میلیونی الکسا آمازون از پلی استور

آمازون به عنوان یک کمپانی فعال در زمینه تولیدات دیجیتالی گزارشی را منشر کرده که نشان می دهد چندین میلیون دستیار صوتی الکسا به همراه اسپیکر هوشمند اکو فقط در روز بلک فرایدی در اختیار مشتریان قرار گرفته است. دستیار صوتی الکسا و اسپیکر هوشمند اکو موفقیت های زیادی در سال های اخیر به دست آورده اند که به هیچ عنوان نمی توان از این موفقیت چشم پوشی کرد.

اسپیکری که در ابتدا به شکل یک استوانه با شکلی عجیب بود و می توانست موسیقی پخش کرده و یا چندین سوال را می توانستید از او بپرسید، اما در حال حاضر این اسپیکر استوانه ای به مدلی کامل تبدیل شده است که به صورت جامع کارایی دارد و می تواند فعالیت های چندین دستگاه را به صورت یک جا برای کاربران انجام دهد. در واقع این دستگاه هوشمند از ادغام چندین دستگاه متنوع ایجاد شده است که می تواند کاربردی تر به نظر برسد.

کمپانی آمازون عادت ندارد از تعداد دستگاه هایی که به فروش می رسد آمار جامع و دقیقی را ارائه دهد و این مساله موجب شده تا آماری که در اختیار داریم به وسیله برآوردهایی باشد که دیگر کمپانی ها مطرح کرده اند. البته کمپانی آمازون هم اطلاعات مبهمی را عنوان کرده که به وسیله آن ها می توان آمار حدودی از فروش اسپیکرهای اکو این کمپانی ارائه کرد.

برای مثال می توانیم به آماری که در سال۲۰۱۶ ارائه شده بود در خصوص فروش اکو اشاره کنیم که تعداد این دستگاه های به فروش رفته را چیزی در حدود هشت تا ده میلیون دستگاه اعلام کرده است. در سال۲۰۱۷ نیز این آمارگیری مجددا انجام شد که نشان می داداسپیکرهای اکو به فروش رسیده در حدود بیست تا بیست و هشت میلیون دستگاه می باشد.

آماری که آمازون از فروش دستیار صوتی الکسا اعلام کرده تنها فروش این دستگاه در جمعه سیاه یا همان بلک فرایدی بوده است و اگر روزهای دیگر را نیز به حساب بیاوریم می توانیم این ارقام را بالاتر از این در نظر بگیریم. برای اینکه بتوانیم درستی یا نادرستی این آمار را دقیق تر عنوان کنیم به تعداد دفعاتی که اپلیکیشن الکسا آمازون نصب شده و دانلود آن از طریق فروشگاه پلی استور که مخصوص اندروید است توجه کرده و آن را بررسی کرده ایم و در بررسی های خود متوجه شده ایم این اپلیکیشن ده میلیون بار به وسیله کاربران دانلود شده است و این می تواند نشان دهنده آمار بالای فروش اکو آمازون باشد.

اپ برین گزارشی را منتشر کرده است ه در آن نشان می دهد دانلود اپلیکیشن الکسا آمازون از ماه نوامبر۲۰۱۴ تا ماه می۲۰۱۷ چیزی در حدود پنج میلیون بار بوده است اما پس از این زمان و تنها در هفت ماه سال جاری میزان دانلود این اپلیکیشن کاربردی دو برابر افزایش یافته است.

البته در خصوص سیستم های مبتنی بر آی او اس نیز این تعداد آپلودها برای افرادی که احتمالا دستگاه اکو را دارند در تحقیقات آورده شده است البته کشورهایی هم که الکسای آمازون در آن ها فعالیت ندارد و مجبورند برای داشتن آن اپلیکیشن به سراغ منابعی که دارای این اپ هستند بروند هم در محاسبات به شمار آمده است.

البته باید این نکته را نیز عنوان کنیم که این ارقام اعلام شده به صوت دقیق تعداد دستگاه هایی را که فروخته شده اند را نشان نمی دهد اما به دلیل گذراندن روزهای آخر سال۲۰۱۷ احتمال زیادی وجود دارد که فروش این اسپیکرهای هوشمند رقم بالاتری را برای خود ثبت کند و افراد بیشتری از آن در نقاط مختلف جهان استفاده نمایند.

اگر از آمار ده میلیونی که برای دانلود اپلیکیشن الکسا عنوان شده و آمار پنجاه میلیونی دانلود این اپ از دیگر فروشگاه های اینترنتی بگذریم متوجه می شویم هنوز هم گوگل هوم رقمی بالاتری برای دریافت داشته که بسیار بیشتر از رقم اکو آمازون است. شاید علت افزایش فروش گوگل هوم اپلیکیشن کروم کست است که موجب شده تا کاربران بسیاری به این اسپیکر هوشمند توجه بیشتری را نشان دهند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *