#


تکنولوژی های جدید در ایپدها

15 ژانویه 2019 بدون نظر 1629 بازدید

تکنولوژی های جدید در ایپدها

ایپدها یک نوع رایانه ی لوحی که توسط شرکت اپل ساخته شده است. این نوع از رایانه ها در سال ۲۰۱۰ ارائه شده اند. سیستم عامل ایپدها ios است. ایپدها صفحه نمایشی لمسی دارند که دارای دقت بسیار زیادی است. از جمله قابلیت های این دستگاه ها قابلیت وای فای است البته در بعضی دیگر ممکن است قابلیت وصل شدن تری جی و یا فورجی نیز وجود داشته باشد.

با ورود اولین ایپدها به بازار باعث شد تا محبوبیتی پیدا کنند و بسیاری از کمپانی ها برای تولید کردن دستگاه هایی شبیه به ان اقدام کنند . تا به امروز مدل های ایپد به ۱۷ نوع رسیده است که هر مدل هم نسبت به مدل قبلی پیشرفت های زیادی کرده است. از نوین ترین ایپدهای معرفی شده می توان به ایپد ایر و ایپد پرو اشاره کرد.

آیپد ها

تفاوت ایپد و ایپاد

ایپدها نوعی از رایانه ها هستند که تقریبا مانند نوت بوک است و صفحه نمایش ان می تواند لمسی و یا به صورت قلمی باشد. ایپدها تعدادی از ویژگی های ایفون و مک را دارند. از ایپدها می توان به عنوان لب تاپ های سبک یاد کرد. اندازه صفحه نمایش های ایپد در دو اندازه ی ۷/۹ اینچی و ۹/۷ اینچی تولید می شود. در ایپدها موس و یا کیبوردی برای کار کردن کاربر وجود ندارد و تنها فرد با استفاده از انگشت و یا نوعی قلم که Stylus نام گذاری شده است می تواند از ان ها استفاده کند. در سال ۲۰۱۰ این دستگاه را استیو جابز ارائه کرده است. ایپدها در انواع مختلفی وجود دارند که افراد می توانند برحسب نیاز ان ها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهد.

و اما باید سراغ ایپادها برویم ایپادها نوعی از مولتی پلیرهای شرکت اپل است که اندازه و اشکال مختلفی دارد . از ایپادها برای پخش کردن موسیقی و یا فایل های مولتی مدیا می توان استفاده کرد. این نوع دستگاه ها برای اولین باردر سال ۲۰۰۱ رونمایی شدند. صفحه نمایش ایپادها نیز اندازه های مختلفی دارد که بزرگ ترین ان ها اندازه ای برابر ۴ اینچ دارد.

البته باید بدانید ایپادها در ابتدا زیاد مورد توجه مردم قرار نگرفتند اما بعدها توانستند محبوبیتی را در بین مردم بدست اورند.ایپادها بعد از مدتی توانستند مهم ترین محصول شرکت اپل شوند. ایپادها مدل های مختلفی مثل ای پاد نانو، ای پاد مینی و.. دارد هرکدام از انواع یاد شده قابلیت های خاص خود را دارند.

ایپدها و ایپادها از نظر نرم افزاری با هم فرقی نمی کنند و تفاوت های ان ها از ظاهر و حالت های سخت افزاری ان ها ناشی می شود. به صورتی دیگر ایپدها قابلیت های ایپادها را هم دارد و با ان می توان به بازی کرد ،موسیقی گوش داد و یا حتی ویدئوهایی را تماشا کرد. افزون بر این کارها ایپدها قادرند به دریافت و ارسال ایمیل بپردازند، برنامه ریزی هایی را انجام داد و بسیاری از کارهای دیگر را نیز انجام داد.

تکنولوژی جدید در ایپدها

اپل در تلاش است تا نمونه های نوینی از ایپدها را طراحی کرده و وارد بازار کند. نخستین چیزی که در مورد تبلت ها باید بدانید این است که حاشیه های ان ها کم شده است و همین باعث شده تا ظاهر ان ها نسبت به سایر نمونه های قبلی جذاب تر باشد. به دلیل همین ویژگی اندازه مدل ۱۱ اینچی و ۱۰.۵ اینچی قبل با هم برابر است و اما مدل های ۱۲.۹ اینچی از سایر مدل های دیگر کوچک ترند. پس نتجه می گیریم که مدل های جدید نسبت به مدل های قبیل هم وزن کم تری دارند و هم قطر ان ها کم تر است که هردوی ان ها باعث شده است تا از لحاظ ظاهری ایپدهای جدید زیباتر به نظر برسند.

قدرتی که ایپدهای پرو دارند بسیار بیش تر از قدرت لب تاپ هاست . ایپدهای پرو این قابلیت را دارد تا در هر ثانیه پنج تریلیون محاسبه مختلف را انجام دهد دلیل این ویژگی هم این بوده است که در این ایپد از تراشه A12X Bionic و موتور عصبی استفاده شده است. شرکت سازنده ایپدها ادعا کرده است که کارهای گرافیکی مدل های نوین تقریبا شبیه به کنسول های بازی ایکس باکس است این بدان معنا است که برای سرگرمی هم می توان از ایپدها استفاده کرد.

در این ایپدها دوربین TrueDepth به کار گرفته شده است و همین هم باعث شده است تا کارکرد فیس ایدی نسبت به نمونه های قبلی بهتر باشد. ایپد پرو در هردو حالت افقی و عمودی می تواند چهره فرد را تشخیص دهد که این دغدغه کاربرانی که اهل استفاده از کیبورد اند را از بین می بردو باعث می شود تا بدون هیچ مشکلی از این ایپد استفاده کنند.

نبود دکمه هوم باعث به وجود امدن تفاوت ایپدهای پرو از سایر مدل های قبلی شده است از جمله این تفاوت ها ، تفاوت در سیستم ناوبری ان است . سیستم ناوبری جدید قادر است تا سرعت کاربران را بیش تر از قبل کند. اگر ایفون های جدید را خریداری کنید با این سیستم ناوبری جدید ان هم مشکلی نخواهید داشت و افراد مبتدی هم می توانند به سرعت ژست های حرکتی را فراگیرند.

از دیگر ویژگی های جدید ایپدهای وجود پورت USB-Cدر ان است که باعث می شود تا ایپد به راحتی به سایر وسیله ها وصل شود از بین این وسایل می توان به مانیتور ۵k  اشاره کرد.با بهره گیری از همین پورت می توانید ایپدهای خود را شارژ کنید.

شرکت هایی نظیر سامسونگ و اپل در سال های اخیر در تلاش اند تا گجت هایی را بسازند که در ان ها از سیم کارت ها استفاده می شود. جدیدترین ایپدهای معرفی شده توسط اپل دارای همین قابلیت است.در این ایپدها از سیم کارت های داخلی استفاده می شود و همین باعث می شود تا درگاهی که برای سیم کارت درنظرگرفته شده حذف شود . همین قابلیت باعث می شود تا فضای داخلی ایپدها بیش تر شود و فضای بیش تری بتواند به باتری اختصاص پیدا کند.

از سال ۲۰۱۴ شرکت اپل از سیم کارت های داخلی استفاده کرده است و در بعضی از ایپدها نیز این تکنولوژی گنجانده شده است. سیم کارت های داخلی نصب شده در برد اصلی ایپدهاست و کاربر قادر است تا در هر زمان از هر کدام از سرویس هایی که اپراتور سیم کارت ارائه می کند استفاده کند. اپراتورهای موجود در حال زیاد شدن است و روزی خواهد بود که سیم کارت های قدیمی حذف خواهند شد و جای خود را به این سیم کارت های داخلی خواهند داد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *