#


تکنولوژی های جدید درماوس ها

14 ژانویه 2019 بدون نظر 1365 بازدید

تکنولوژی های جدید درماوس ها

ماوس ها   جزئی از کامپیوتر است که بسیار شبیه به قسمت های کامپیوتر است و مثل صفحه کلید یکی از اجزای سخت افزاری محسوب می شود . این وسیله دو دکمه دارد که به وسیله یک کابل به کامپیوتر وصل می شوند .  ماوس ها قادرند تا بخش زیادی از کارهای صفحه کلید را انجام دهند . ماوس ها در سال ۱۹۶۳ اختراع شدند .

ماوس ها انواع زیادی دارند. و نحوه کار فیزیکی ان ها و ارتباط و اتصال ان ها  با هم متفاوت است . از انواع ان ها می توان به ماوس های ماوس های نویر ،ماوس های غلتکی ،ماوس های ژیروسکوپی و سه بعدی اشاره کرد.

تاریخچه ماوس ها

اولین وسیله ورود اطلاعات به کامپیوتر توسط حرکات دست کنترل می شود،مکان نما جابه جا می شود در سال ۱۳۵۲ توسط نیروی دریایی کانادا اختراع شد. این دستگاه قادر بود تا به تشخیص جهت حرکت توپ بپردازد و اطلاعات حاصل را به حرکاتی روی صفحه کامپیوتر تبدیل کند . اختراع حاصل به پروژه های نظامی متعلق بوده است پس امتیازی برای ان ثبت نشده است .

جد ماوس های امروزی  در سال ۱۹۶۳ تولید شد.این ابزار برای انجام حرکات در دو جهت از دو چرخ به صورت قائم استفاده می کند.این ماوس را مانند ماوس های امروزی می توانستند در دست بگیرند.موس بعدی با گوی غلطلان ساخته شد،این ماوس محصول المان است. این موس در قسمت تحتانی خود یک گوی غلطان دارد و برای کلیک کردن تنها یک دکمه روی ان تعبیه شده است و از ان برای کشیدن تصاویر گرافیکی استفاده می شود.

این ماوس ها از قطعه های مکانیکی تشکیل شده است که پایدار نیستند . زیراکس در اخرهای سال ۱۹۷۰ میلادی، برای بهتر شدن کارها ،  در برابر ماوس هایی که گاوس غلطان دارند از نخستین ماوس ها به نام Alto رونمایی کردند. برای حرکات ثابت  از سنسورهای نوری و یا ال ای دی بهره می برند . برای کار درست و صحیح در این ماوس ها  از نوعی پد  استفاده می شود که به صورت خاصی درج شده است .

نحستین ماوس خانگی موس لیزا نام داشته است . ماوس لیزا فقط یک دکمه دارد و در ان از گوی غلطان که داخل فولادی است استفاده شده است . شرکت اپل بعد از بیست سال دوباره موس های یک کلیدی را مطرح کرده است .

چندی بعد از ماوس های لیزری برای نخستین بار در سال ۲۰۰۴ رونمایی شد قبلا هم از این ماوس ها برای روشن شدن سطح ها و یا ثبت کردن حرکت ها LED ها  بهره می بردند. با بهره گیری از این لیزرها ماوس ها کارهای متفاوتی دارند و دقت ان ها هم بالا است.

از انواع دیگر ماوس ها ،ماوس های ژیروسکوپ بودند. موس های Air محدودیت های دامنه در حرکت های دوبعدی اند . با تغییر حرکت این ماوس ها به اسانی می توانید حرکت کنید که این از نوع بهترین ماوس هاست . این ماوس ها از جمله بهترین ماوس های رده ششم است .

با پیشرفت تکنولوژی ماوس هایی که قبلا تنها برای ورود اطلاعات استفاده می شدند این بار دیگر می توانستند به عنوان عکس العمل هم نشان دهند.  Novint Falcon  از موتورهایی در سه بازویی استفاده می کند که باعث حرکت دستتان به اطراف می شود و درنهایت باعث خواهد شد تا روی صفحه کامپیوتر اشیای را احساس کنید.

ماوس های بعدی ،ماوس های سه بعدی نام داشتند.ماوس های عادی تنها قادرند تا حرکت را در دو جهت انجام دهند. جهان اطراف ما بیشتر از دو بعد است پس ما به ماوس هایی با بیشتر از دو بعد احتیاج داریم.

ماوس هایی که تا به حال به بررسی ان می پردازیم همه حرکت های فیزیکی بدن را به حرکت هایی روی صفحه نمایش تبدیل می کند. اندک اندک به سمتی خواهیم رفت که دیگر از سخت افزاری برای ماوس ها نیاز نخواهد بود . مایکروسافت نخستین تجربه در این زمینه بوده است . مانند لب تاپ هایی هستند که با استفاده از این تکنولوژی به ثبت حرکات می پردازد و برای بررسی سیستم عامل و سایر برنامه های ان بهره برداری می شوند.

اخرین فناوری ماوس ها، ماوس های هستند که به صورت ذهنی عمل می کنند . در اینده ماوس ها باعث کنترل مغز در مکان ها می شوند. مراحل تجربی نوعی از هدست ها که ویژگی خواندن موج های مغزی را دارند  در مراحل اولیه قرار دارند . البته  زمان زیادی تا اختراع ساخت ماوس های جدید نمانده است .

تکنولوژی جدید موس پد Razer

شرکت Razer  دو نوع محصول جدید را ارائه کرده است.  یکی ماوس Mamba HyperFlux و دیگری ماوس پد Razer Firefly HyperFlux  نام دارد . هر دو نوع از این نسخه ها گسترش پیدا کرده اند.  در طراحی این ماوس ها از ویژگی نورپردازی خوبی برخوردارند که Razer Chroma   نام دارند . برخلاف نخستین ماوس ها که از نسل ماوس وایرلس مامبا اند که نسخه نوین این دستگاه باتری ندارد و تنها با استفاده از Firefly HyperFlux  قابلیت شارژ خواهد داشت و افراد با بهره برداری از ان ها می توان فایده های ماوس که باتری ندارد و وزن ان کم است و سیمی ندارد.  ماوس Mamba HyperFlux   این قابلیت را دارد تا مستقیما  با استفاده از کابل میکرو یواس بی به رایانه وصل شود . در این جا دیگر نیازی به موس   Firefly HyperFlux نداریم.

ماوس های بی سیم ریزر

نوین ترین ماوس های بی سیم ترین ماوس های بی سیم معرفی شدند. ماوس های معرفی شده مجهز به تکنولوژی هایپرفلاکس است و به خاطر همین هم به باتری و یا کابلی نیازی ندارد و با استفاده از پد شارژر شارژ می شوند.

این پدهایی که باعث شارژ ماوس می شوند محصولات جدیدی نسیتند و در سال ۲۰۱۷ معرفی شدند، اما امروزه از تکنولوژی نوین هایپر فلاکس و ماوس های بی سیم رونمایی شده است. پد هایپرفلاکس فایرفلای و ماوس مامبا  با قیمتی برابر با قیمت ۲۵۰ دلار به فروش می رسد که هم چنان ارزان قیمت نیستند.این ماوس ها دارای سنسوری اپتیکی است و سرعت ان نیز برابر  اینچ بر ثانیه است . ماوس معرفی شده مامبا برعکس تکنولوژی لاجیتیک بدون احتیاج به باتری ها کار خواهد کرد و می تواند بااستفاده از پد شارژر شارژ شود .باید بدانید این ماوس ها تنها برای گیمرها مناسب است. با بهره گیری از این ماوس ها می توانید بدون هیچ دغدغه ای از خالی شدن باتری از ان تا بارها استفاده کنید. در ماه های اول سال  شاهد این تکنولوژی خواهیم بود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *