#


تکنولوژی انگشت شست سوم

31 دسامبر 2018 بدون نظر 1855 بازدید

تکنولوژی انگشت شست سوم

تکنولوژی انگشت شست سوم

اگرچه داشتن انگشت شست اضافی مادرزادی یک نقص محسوب می شود اما داشتن یک انگشت شست رباتیکی ممکن است مزیت هم داشته باشد.دنی کلود موفق به ساخت سومین انگشت شست شد .این انگشت شست با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته شده است.این انگشت شست شاید کمی عجیب به نظر برسد اما قابلیت های زیادی دارد وگفته شده است که با استفاده از ان می توان حرکات مختلفی را انجام داد.این انگشت شست قادر است به دست افراد متصل شود و کارکردن ان نیز با پا است . مطرح کردن چنین طرحی باعث می شود تا مردم بفهمند وسایل مصنوعی چه کارایی را در بدن دارند.سی رابطه بین بدن اشخاص و تکنولوژی پروتزی ،از طریق شیوه ای نوین است.این طرح این تجربه را فراهم می کند تا انسان ها درک بهتری ازاستفاده ابزارهای مصنوعی در بدن داشته باشند.

پروژه انگشت سوم

فردی به نام Dani clode با استفاده از پرینت سه بعدی شده است.او در مصاحبه های خود درباره در مورد معنای واقعی کلمه پروتز می گوید:به جای رفع ناتوانی و جایگزینی معنی واقعی کلمه در لاتین به معنای افزودن بر چیزی است.او انگشت شستی را طراحی کرده است که به وصل شدن به دست و کارکردن با پا درک ما را در استفاده از پروتزها به چالش می کشد .این پرینت سه بعدی  این امکان را فراهم می کند که برای دست یابی به یک دقت موردنیاز در یک عضو مصنوعی از ماشین هایی در دسترس باکارکرد سریع بهره می برند.Dani clodeدرباره این اختراع می گوید:انگشت شست یکی از قدرتمند ترین انگشت هاست حال فرض کنید دوتا زا این انگشت ها را داشته باشد این خود باعث افزایش توانایی انسان می شود.

ایده این طراحی زمانی به ذهن او رسید که شروع به تحقیق درمورد پروتزها کرد و این مسئله به نظر او جالب بود.در طی این تحقیقات او به سرمنشا کلمه پروتز رسید و فهمید که به معنای افزودن چیزی است .معنای این کلمه برای او ایجاد انگیزه کرد و باعث شد این فکر به ذهن او برسد که عضو مصنوعی بسازد که بر توانایی های انسان بیفزاید نه صرفا ان را جایگزین عضوی دیگر کند.این انگشت مصنوعی قابلیت های زیادی را برای انسان به ارمغان می اورد مانند : شکستن هم زمان دو تخم مرغ و یا سایر کارهایی که تنها با یک دست امکان پذیر نیست .

عضوهای مصنوعی به طور کلی بسیار منحصر به فردند .او می خواست این محصولات را ارتقا دهد تا رابطه بین انسان و قطعه تولید شده بهبود یابد و این طراحی بتواند توسط همه تجربه شود نه صرفا مخصوص افرادی باشد که ان را جایگزین عضو از دست رفته خود می کنند.این انگشت شست مانند یک انگشت واقعی می تواند حرکت کند و به هر شکلی که فرد می خواهد می تواند دربیاید. حتی شاید حرکات این انگشت از انگشت شست واقعی هم طبیعی تر باشد.کاربر به این انگشت شست به راحتی می تواند عادت کند به طوری که بعدها بدون این انگشت نمی تواند بسیاری از کارها را انجام دهد.البته لازم به ذکر است کار با این انگشت نیاز به تمرین دارد ،ولی مسلما ارزشش را دارد.

او به دلیل اینکه علاقه نداشت مدت زیادی از مدل مجازی استفاده کند ابتدا مدل موردنظرنمونه اولیه خود را طراحی کرده و سپس ان را پرینت می کند.باز به Rahino برمی گردد تا مدل خود را ارتقا دهند.به این ترتیب ۵یا ۶بارمدل خود را تغییر می دهند تا مدل نهایی دلخواه خود را به دست اورند.به نظر او اگر مدت طولانی با مدل مجازی کارکنیم لمس پذیری کار از دست خواهد رفت مخصوصا اگر مدلی در رابطه با بدن انسان بسازیم .بنابراین از پرینت سه بعدی استفاده می کنیم تا به صورت هم زمان و سریع هم مدل مجازی وهم مدل فیزیکی را در اختیار داشته باشیم.

پرینت سه بعدی به ساخت سریع قطعه ها کمک بسیار بزرگی می کند ،این در حالی است که ما اگر بخواهیم از روش های سنتی برای ساخت قطعه استفاده کنیم هفته ها و ماه ها وقت ما را خواهد گرفت .از طرفی در مدل مجبور به رنگ امیزی مدل ها نخواهیم بود که این خود باعث صرفه جویی در وقت می شود.

بزرگترین چالش در ساخت انگشت سوم سوراخ هایی بود که برای ساخت ان نیاز به دقت بالا داریم که Daniبرای این کار از form2استفاده کرد و استفاده ازform2برای این کار بسیار کارامد و مناسب بود.

یکی از ویژگی های اساسی شست سوم ویژگی بلوتوث است که برای وصل شدن به موتور داخل قطعه که روی مچ نصب شده است از سنسوری که به کف کفش متصل است استفاده می کند.  رابطه انگشت با پا برگرفته از از اعمالی است که انسان با شرکت هم زمان دست و پا می تواند انجام دهد مثل رانندگی.درواقع عملکرد ان هم مانند رانندگی است که با فشار دادن پا در کفش می توان این انگشت را هدایت کرد.

تقویت انسانی درحال حاضر یک موضوع بزرگ است و شست سوم نیز باعث این تقویت انسانی می شود.هدف شست سوم ایجاد یک کاتالیزور در جامعه است که گسترش انسانی را در برمی گیرد و با یک طراحی در دسترس به وجود می اید.هنگامی که ما برای گسترش توانایی های خود از اعضای بدن مصنوعی استفاده می کنیم،شروع به تغییر تمرکز ازترمیم به گسترش می کنیم.

طرز کارکرد شست مصنوعی

این انگشت مصنوعی از دو موتور قوی تشکیل شده است البته این موتورها بسیار ظریف اند.با حرکت کردن این موتورها ، نیروی ان ها به تسمه های وصل شده به قطعه های مکانیکی انگشت پرینت شده فرستاده خواهد شد. با استفاده از دو سنسور  فشارسنج که در کف کفش و زیر انگشت شست وجود دارند موتورها کنترل می شوند. دستورات سنسورها از راه بلوتوث فرستاده می شوند و هدف این است که حرکت های انگشت دست طبیعی و کنترل شده باشد.

برنامه اینده  clode Dani

به تازگی از form2 برای ساخت تکنولوژی های دیگر نیز استفاده می شود.برای ساخت یک بازوی مصنوعی نیزازهمین تکنولوژی استفاده می شود.محیط پرینت سه بعدی برای ساخت پروتزها بسیار مناسب است.به همین خاطر ساختن نمونه های اولیه برای طراحی های سفارشی برای اندازه های مختلف بدن نیز به سرعت درحال زیاد شدن است.قطعا دراین کار هم از Form2 استفاده خواهد کرد به دلیل اینکه این یک ماده خوب است و کیفیت بی نظیری دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *