#


تلگرام و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

تلگرام
7 اکتبر 2017 بدون نظر 1711 بازدید

تلگرام و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

تلگرام و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

تلگرام یکی از نرم افزارهای ارتباط جمعی است که بسیار مورد توجه افراد مختلف قرار گرفته و افراد با هر سن و سالی از آن استفاده می کنند و با افراد و گروه های دیگر در تعمل هستند. یکی از بهترین نرم افزارهای ارتباط جمعی که در دسترس قرار دارد همین تلگرام می باشد.

برخی شاید ندانند به چه روشی باید در تلگرام وارد شوند و یا با نحوه کار با این برنامه همگانی آشنا نباشند. در این مقاله قصد داریم چگونگی ساخت کانال در تلگرام را به دوستان بیاموزیم.
پس از اینکه تلگرام را بر روی گوشی خود نصب کردید پس از آن باید برای ساخت یک کانال جدید اقدام کنید. ابتدا بیائید در مورد تفاوتی که کانال ها با گروه ها دارند کمی صحبت کنیم. در اصل کانال ها یک نسخه جدیدتر و حرفه ای تر از گروه ها می باشند که تفاوت عمده ای با گروه ها دارند.

تفاوت کانال با گروه

۱ـ در کانال های تلگرامی تنها ادمین یا کنترل کننده کانال است که توانایی ارسال مطالب و پست ها را خواهد داشت و دیگر اعضای کانال تنها می توانند مطالب ارسالی را بخوانند. این موضوع باعث می شود که هیچ گونه مطالب اضافی و غیرمفیدی در کانال منتشر نشود.

۲ـ تفاوت دیگری که کانال با گروه این است که در گروه یکی از اعضا باید شما را دعوت به گروه کند در حالی که در کانال تلگرامی شما می توانید با زدن گزینه جوین که در پائین هر کانالی وجود دارد یکی از اعضای آن گروه شوید.

۳ـ یکی دیگر از تفاوت های مهم کانال با گروه در این است که تعداد اعضا یک گروه بیشتر از پنج هزار نفر نخواهد شد درحالی که در یک کانال بیش از یک میلیون نفر می توانند عضویت داشته باشند.

۴ـ در کانال ها هیچ کدام از اعضا به جز خود ادمین نمی تواند لیست افرادی را که عضو هستند ببیند در حالی که در گروه ها تماشای لیست اعضا گاهی اوقات موجب میشد برای اعضا مزاحمت هایی به وجود بیاید.

تلگرام

تلگرام

چگونگی ساخت کانال تلگرامی

برای اینکه بتوانید در تلگرام خود یک کانال جدید باز کنید باید ابتدا بر روی منوی کناریتلگرام ضربه زده و آن را باز کنید. پس از آن باید گزینه نیو چنلNew Channel را لمس کنید. یک صفحه جدید برای شما باز می شود که باید در آن اسم و تصویر و تمام نکاتی که مربوط به کانال مورد نظرتان است را وارد کنید. البته توجه داشته باشید که تمام این نکات را می توانید مجدداً ویرایش و بازنگری کنید و هرکدام را که تمایل داشتید عوض کنید.

پس از اینکه تمام موارد را کامل نمودید باید بر روی علامت تیکی که در بالای صفحه خونمایی می کند ضربه بزنید و به قسمت بعدی بروید. در این قسمت از شما پرسیده خواهد شد که قصد دارید کانال خود را به صورت عمومی یا همان Public به وجود بیاید یا به صورت خصوصی یا همان Private ؟ باز هم به خاطر داشته باشید که کانال شما به هر شکلی باشد بعدا می توانیدآن را تغییر داده و اطلاعات موجود در آن را ویرایش کنید.
کانال خصوصی و عمومی چند تفاوت کوچک با یکدیگر دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم
۱ـ وقتی در تلگرام در جستجوی کانال باشید کانال های عمومی را خواهید دید ولی در مورد کانال های خصوصی اینطور نیست و شما نمی توانید آن را ببینید. برای اینکه بتوانید در یک کانال خصوصی عضو بشوید باید حتما لیتک دعوت آن را داشته باشید و از طریق لینک وارد کانال بشوید.

در مورد کانال های عمومی شکما بدون عضویت ممی توانید اطلاعات موجود در آن را ببینیدو بخوانید ولی در مورد کانال های عمومی شما ابتدا باید عضو کانال باشید تا به شما اجازه دیدن مطالب داده شود. برای اینکه از یک کانالی در تلگرام خارج شوید کافی است بر روی گزینه Leave کلیک کرده و از کانال خارج شوید.

۲ـ در کانال هایی که به شکل عمومی است تعداد اعضای آن در زیر اسم کانال نوشته شده و شما متوجه می شوید که کانال چند عضو دارد ولی در مورد کانالهای خصوصی شما به وسیله تعداد بازدیدهایی که از مطالب کانال شده است می توانید احتمال دهید که تعداد اعضای کانال چقدر است.

تلگرام

تلگرام

۳ـ در کانال های عمومی امکان ساخت یک آیدی مخصوص و لینک کوتاه وجود دارد ولی در مورد کانال های خصوصی شما نمی توانید یک لینک برای خودبسازید واین امر مهمترین تفاوتی است که میان کانال های عمومی و خصوصی وجود دارد. زمانی که حالت خصوصی یا عمومی بودن کانال خود را تعیین کردید و یک آیدی برای کانال های عمومی ساختید می توانید به مرحله بعد رفته و می توانید اعضا را برای ورود به کانال خود دعوت کنید.

با توجه به افرادی که شماره آن ها در لیست مخاطبین شما وجود دارد می توانید عضوگیری نمائید واگر تمایل ندارید عضوی داشته باشید می توانید به سادگی از آن گذشته و علامت تیکی که در بالای صفحه وجود دارد را بفشارید. پس از انجام این کارها کانال شما آماده استفاده و معرفی به سایرین می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *