#


تشخیص چهره در رقابت برای جایگزینی به جای اثر انگشت

تکنولوژی
1 دسامبر 2017 بدون نظر 1885 بازدید

تشخیص چهره در رقابت برای جایگزینی به جای اثر انگشت

تشخیص چهره در رقابت برای جایگزینی به جای اثر انگشت

در حال حاضر بسیاری از کمپانی های تولید کننده تلفن های همراه هستند که برای بالا بردن امنیت محصولات خود از راه حلی مطمئن همچون تشخیص چهره استفاده می کنند. اما باید این نکته را نیز در نظر بگیریم آیا این تکنولوژی مدرن می تواند جایگزین مناسبی برای اثر انگشت باشد؟

تکنولوژی احراز هویت و در واقع تشخیص چهره یک روش بیومتریک می باشد که پیشرفت های بسیار زیادی داشته و می تواند به عنوان یک گزینه مناسب به جای سنسورهای اثر انگشت به کار رود. با استفاده از این فناوری نوین افراد دیگر هیچ نیازی نیست که از تایپ کردن برای باز کردن قفل گوشی های خود استفاده کنند.

باز کردن قفل گوشی یا دستگاه های دیجیتالی بسیاری که در اطراف ما وجود دارد یک روش نوین محسوب نمی شود اما این مساله از زمانی که کمپانی اپل در مورد آیفون۱۰ خود از فیس آیدی استفاده کرد بسیار پر رنگ تر از گذشته به نظر آمد و کمپانی های بسیاری تصمیم گرفتند آگاهی بیشتری نسبت به آن داشته باشند و این فناوری جدید را در محصولات خود استفاده کنند.

آیفون۱۰ تا همین لحظه توانسته نظرهای مثبت بسیار زیادی را به خود جلب کند. اگر برخی از مشکلات کوچکی را که وجود دارد در نظر نگیریم می توان گفت فیس آیدی موفق شده عملکرد سریع و خوبی را از خود نشان بدهد و این نکته نشان دهنده آن است که می توان از آن به عنوان یک گزینه مناسب به جای اثر انگشت در مورد نسل جدید گوشی های هوشمند این کمپانی باشد.

تکنولوژی

تکنولوژی

فیس آیدی به کار رفته در آیفون۱۰ به میزانی که از چهره فرد الگوی کاملی را طراحی و ایجاد می کند به همان اندازه هم می تواند سرعت بالایی را داشته باشد. عملکردی که فیس آیدی داشته به قدری خوب و جالب بوده که کمپانی اپل عنوان کرده در تمام محصولاتی که در آینده تولید خواهد کرد به طور حتم از این فناوری پیشرفته استفاده خواهد کرد.

در حال حاضر کمپانی های بسیاری هستند که از این ویژگی در مورد گوشی های هوشمند خود استفاده می کنند. کمپانی سامسونگ زمانی که گلکسی نکسوس خود را وارد بازار کرد آن را به فناوری تشخیص مجهز کرده بود. سامسونگ در مود این مدل از گوشی های خود از سیستم عامل اندروید۴ استفاده کرده بود اما با یک تصویر به راحتی می شد این سیستم را دور زده و قفل گوشی را باز کرد. طی چند سال اخیر گوشی های هوشمند موفق شده اند از نسخه های مختلفی که این فناوری دارد در مورد امنیت خود استفاده نمایند.

تا کنون کمپانی اپل در مورد فیس آیدی که در آیفون ایکس به کار رفته بود با اطمینان بسیار زیادی صحبت می کرد اما در حال حاضر با وجود باز شدن قفل یک افون۱۰ که به وسیله ماسکی سه بعدی انجام شده بود و کودکی ده ساله که موفق شد قفل گوشی مادر خود را باز کند این کمپانی در صدد است تا این فناوری را توسعه داده و کارایی و امنیت آن را ارتقا ببخشد.

کمپانی اپل به کاربرانی که از آیفون۱۰ و محصولات جدیدتر این کمپانی استفاده می کنند اعلام کرده هرگز داده ی فیس آیدید گوشی خود را حذف نکنند چرا که این نرم افزار قرار است تغییرات بسیاری را داشته و به عنوان یک برنامه به روز در دسترس افراد قرار بگیرد. اگر کاربران بخواهند داده های مربوط به فیس آیدی را پاک کنند تکنولوژی یادگیری ماشینی که در آیفون۱۰ به کار رفته مجبور خواهد شد که کار آموزش چهره کاربر را مجددا شروع کند.

در زمینه بالا بردن سطح امنیت مشکلاتی نیز وجود دارد که یکی از آن ها این است که شناخت و تشخیص هویت صاحب واقعی گوشی ممکن است در برخی از موارد کمی دشوار باشد و این مساله می تواند برای افراد مشکلات عدیده ای را به دنبال داشته باشد.

نکاتی در مورد سنسوری

اگر بخواهیم در مورد سنسوری صحبت کنیم باید بگوئیم یک شرکت تولید کنندهTruly Secure است که نوعی راه حل تشخیص هویت صوتی و تصویری را در مورد گوشی های تلفن همراه و بسیاری از دستگاه های دیگر را به ارمغان می آورد. کمپانی ال جی در خصوص گوشی های هوشمند وی۳۰ و کیو۶ از این فناوری بهره مند شده است و کمپانی موتورلا هم در مورد گوشی موتو ایکس خود از فناوری تشخیص صوتی استفاده کرده است. فناوری که کمپانی سنسوری تولید کرده است قابلیت این را دارد که با هر میکروفون و دوربینی سازگاری پیدا کند.

با تمام این موارد فیس آیدی که به وسیله کمپانی اپل تولید شده است دارای سخت افزار به خصوصی است که از سی هزار نقطه مادون قرمز به وجود آمده است. این فناوری نقاط مادون قرمز را به صورت کاربران تابانده و پس از آن از دوربین مادون قرمزی که دارد استفاده کرده و می تواند پیچیدگی هایی که در چهره کاربر وجود دارد را تشخیص بدهد.

فناوری ای که سنسوری تولید کرده است می تواند عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان بدهد و با سرعت بالاتر و دقت بیشتری می تواند چره را تشخیص بدهد و نمی توان این فناوری را با یک تصویر فریب داده و موجب باز شدن قفل شد. سنسوری برای اینکه بتواند فناوری خود را بهتر کند تحقیقات جامعی را انجام داده است و در طول هفته یک ترابایت داده که از چهره است را به وسیله اپ لاک که یک اپلیکیشن اندرویدی رایگان است و در فروشگاه گوگل پلی موجود است به دست می آورد.

تکنولوژی

تکنولوژی

این عمل شرکت سنسوری باعث می شود یک الگوریتم درست و همچنین سیستمی که دارای قدرت بسیاری است و هیچ فردی امکان نفوذ به آن را نخواهد داشت به وجود بیاید. با توجه به مواردی که گفته شد می توان نتیجه گرفت استفاده از فناوری تشخیص چهره بسیار بهتر از سنسور اثر انگشت است چرا که تشخیص چهره با تمام مشکلاتی که دارد از ایمنی بالاتری نسبت به حسگر اثر انگشت برخوردار است و می تواند جایگزین آن شود. البته نا گفته نماند کمپانی های بسیاری هستند که در حال تحقیق بر روی روش های امنیتی بهتری هستند تا بتوانند امنیت لازم در مورد دستگاه های هوشمند را به وجود بیاورند و این امر نشان می دهد در آینده ای نه چندان دور پیشرفت های بسیار زیادی در زمینه احراز هویت افراد به وجود خواهد آمد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *