#


بهبود سنسور اثر انگشت اولترا سونیک از سوی اپل

17 می 2018 بدون نظر 1587 بازدید

بهبود سنسور اثر انگشت اولترا سونیک از سوی اپل

اپل حسگر اثر انگشت اولتراسونیک را توسعه می دهد

کمپانی اپل که در زمینه تولید محصولات دیجیتال و هوشمند نوین به عنوان غول بزرگی شناخته می شود تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در خصوص گوشی ایفون جدیدی که در دست ساخت دارد از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک استفاده نماید که محل قرار گیری آن در قسمت زیرین صفحه نمایش می باشد.

اپل پس از اینکه موفق شد در خصوص آیفون۱۰ از تکنولوژی تشخیص چهره استفاده کند در این عرصه قدم های مهمی را برداشته است. این کمپانی در حال حاضر تصمیم دارد در زمینه تکنولوژی های تشخیص هویت اقدامات بیشتری داشته باشد و حسگر اثر انگشت اولتراسونیک را به صورت ترکیب شده با نمایشگر گوشی هوشمند جدید خود استفاده نماید. قرار گیری حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش موجب می شود تا گوشی جدید اپل ایمنی بیشتری داشته باشد.

کمپانی اپل نیز همچون دیگر برندهایی که در بازار وجود دارند تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند گوشی های هوشمند جدید خود را در حالی روانه بازار کند که از سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش آن استفاده شده باشد. نشریه Chosun گزارشی را منتشر کرده است که با توجه به آن کمپانی اپل در حال حاضر بر روی بهبود تکنولوژی سنسور اثر انگشت کار می کند. سنسورهای نام برده شده به نام in-display شناخته می شوند و قابلیت جای گرفتن در زیر صفحه نمایش گوشی های هوشمند را دارا می باشند و در اصطلاح می توان آن ها  را با صفحه نمایش ترکیب نمود و این مساله موجب می شود دیگر نیازی به تعبیه حسگر اثر انگشت در پنل پشتی گوشی وجود نداشته باشد.

هم اکنون در خصوص قرار دادن حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش۳ تکنولوژی متفاوت وجود دارد که به نام نوری و اولتراسونیک و خازنی شناخته می شوند. کمپانی های سیناپتیکس و گودیکس در زمینه تولید حسگرهای اثر انگشت نوری در حال فعالیت می باشند و هم اکنون نیز توانسته اند حسگرهای نوری را در خصوص گوشی های هوشمند هواوی و شیائومی و ویوو را تولید نمایند. این سنسورها دارای قیمت بسیار مناسبی بوده و در مقایسه با سنسورهای دیگر تقریبا ارزان می باشند اما دقت بسیار کمی را دارا می باشند. با توجه به گزارش Chosun کمپانی های کوالکام و سامسونگ الکترونیکس و اپل در حال حاضر بر روی بهبود حسگر اثر انگشت اولتارسونیک که در زیر صفحه نمایش قرار می گیرد فعالیت دارند و باید بدانید که این فناوری به دلیل تجهیزات و فناوری دارای قیمت بالایی بوده و کمی گران تر می باشند و اما دقت آن ها در مقایسه با سنسورهای نوری بسیار بالاتر است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *