#


اینترنت و آشنایی با مخترع آن

24 ژانویه 2018 يك نظر 2563 بازدید

اینترنت و آشنایی با مخترع آن

اینترنت و آشنایی با مخترع آن

سال های بسیاری است که افراد در مواقع بسیاری از اینترنت برای انجام کارهای خود استفاده می کنند. احتمالا گاهی نیز از خود پرسیده اید که چه کسی آن را اختراع کرده است؟ مسلما پاسخی که به شما در ادامه خواهیم داد موجب هیجان شما خواهد شد و قدمت آن را به سال های بسیار دوری باز می گرداند. یکی از مکان هایی که در جهان بسیار فوق العاده شناخته شده است شبکه وب می باشد که هر روزه میلیون ها انسان از آن استفاده کرده و بسیاری از امور را به وسیله آن انجام می دهند. تقریبا تمام کاربران این شبکه جهانی از مخترع آن بی اطلاع هستند و نمی دانند این دنیای عظیم و هوشمند چگونه ایجاد شده است.

در خصوص پاسخ به این سوال نمی توان از فرد خاصی نام برد و به سادگی معرفی یک اختراع جدید نیست و اگر بخواهیم نامی را ذکر کنیم باید گروهی را نام ببریم که در خلق این شبکه جهانی نقش عمده داشته اند. در اولین مرحله می توانیم افرادی را نام ببریم که از نظر تئوری اینترنت را کشف نمودند و آن را نامگذاری کردند. اینترنت فضایی است که در آن کلیه دانش افراد به صورت یک جا در اختیار دیگران نیز قرار می گیرد و همه می توانند از آن استفاده کنند. پس از این دسته باید به افرادی اشاره کرد که اینترنت را به صورتی که در حال حاضر وجود دارد طراحی کرده اند که اطلاعات را با استفاده از تکنولوژی و سرعت زیادی انتقال می دهند.

می توان با در نظر گرفتن احتمالات اختراع اینترنت را به سال های اولیه قرن بیست میلادی نسبت داد. در این زمان بود که فردی به نام نیکولا تسلا ایده سیستمی جهانی را مطرح کرد که به صورت بی سیم قادر به فعالیت بود. تسلا معتقد بود اگر بتواند به میزان کافی برق دست پیدا کند قادر خواهد بود پیامی را به کشور انگلستان که در فاصله بسیار دوری قرار دارد ارسال نماید. پس از تسلا مارشال مکلوهان نیز وارد این جریان شده و پیش بینی تاسیس یک دهکده جهانی را داد که می توان به وسیله تکنولوژی به آن دست پیدا کرد.

پس از این دو ونوار بوش نیز وارد بحث اینترنت شده و ایده مکانیک اینترنت را مطرح نمود؛ بوش در خصوص ایده خود ماشینی را با نام میمکس معرفی نمود و بیان کرد کاربران با استفاده از این ماشین می توانند در بین اطلاعات بسیاری که وجود دارد و به وسیله چنیدن لینک و شبکه به یکدیگر اتصال پیدا کرده اند جستجو کرده و کارهای خود را انجام دهد.

در ماه های پایانی دهه۶۰ ایده ها و فرضیه های تئوری که پیش تر مطرح شده بودند  در کنار یکدیگر قرار گرفتند و پس از آن آرپانت ساخته شد که فرضیه های مطرح شده به وسیله آن به صورت سه بعدی دیده می شدند. چند وقتی بعد از اینکه آرپانت ساخته شد دو دانشمند و محقق دیگر نیز وارد این جریان شدند تا بتوانند تغییرات بیشتری را در خصوص آن اعمال کنند. این دو دانشمند با نام های رابرت کان و وینتون سرف هستند که در ساخت پروتکل TCI و IP فعالیت های بسیاری را انجام دادند تا به عنوان یکی از بخش های مهم اینترنت در بیاید تا افراد بتوانند از آن استفاده های بسیاری داشته باشند. TCP و IP به عنوان الگوهای انتقال دهنده شناخته می شوند که می توانند چگونگی انتقال داده ها در بین شبکه های مختلف را تعیین کنند.

حتما تا به حال در خصوص آی پی ها شنیده اید و می دانید که هر شبکه اینترنتی دارای یک آی پی آدرس مخصوص به خود می باشد. در واقع آی پی ها اطلاعاتی هستند که برای ایجاد داده ها به کار برده می شوند و به جایی می روند که باید باشند و مورد نیاز هستند.در سال۱۹۸۳ بود که ایجاد تغییرات و آماده سازی بر روی TCP/IP به اتمام رسید و کاربران می توانستند از ان استفاده نمایند.

آرپانت این برنامه جامع و سیستم اینترنتی را در برنامه کاری خود قرار داده و پس از آن سیستمی از چند شبکه را گردآوری کرد که در واقع می توان از آن به عنوان پیشگام در خصوص اینترنتی که در حال حاضر وجود دارد نام برد که هم اکنون به عنوان شبکه جهانی وب شناخته و مورد استفاده قرار می گیرد.

شبکه جهانی وب تفاوت بسیار زیادی با اینترنت دارد و در واقع مجموعه ای از شبکه های گردآوری شده است که قادر هستند داده ها را به صورت وب سایت و یا هایپر لینک درآورند و در کنار یکدیگر قرار دهند اما اینترنت همه چیز را در این مجموعه کلی در بر می گیرد و می توان از آن به معنای کل همه چیز این مجموعه نام برد.

ا توجه به تمام مواردی که اعلام شده مشخص می شود که اینترنت قدمتی بیشتر از یکصد سال را دارد و در حال حاضر بسیار بهتر از گذشته به کار برده می شود و ظاهر بهتری نیز پیدا کرده است و می تواند در امور بسیاری با سرعت بالاتری کاربرد داشته باشد و کمک بسیاری به افراد می کند تا بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *