#


حضور پرقدرت آیفون۸ پلاس در دنیای گوشی های هوشمند اپل

آیفون8 پلاس
11 نوامبر 2017 بدون نظر 2529 بازدید

حضور پرقدرت آیفون۸ پلاس در دنیای گوشی های هوشمند اپل

حضور پرقدرت آیفون۸ پلاس در دنیای گوشی های هوشمند اپل

زمانی که اپل گوشی آیفون۷ پلاس را وارد بازار کرده بود حذف جک۳.۵ میلی متری که کاربرد بسیاری نیز داشت موجب شده بود کاربران این محصول احساس خوبی نسبت به این مدل از گوشی های اپل نداشته باشند. یک سال پس از این ماجرا کوپرتینونشین ها عنوان کردند که در مورد نسل جدید گوشی های هوشمند خود یک مورد دیگر را نیز حذف کرده اند که آن هم کلید فیزیکی هوم می باشد.

کمپانی اپل در مراسمی که برای دهمین سالگرد عرضه آیفون داشتند برای اولین بار سه مدل از گوشی های هوشمند خود را به طور همزمان معرفی کردند. این عرضه همزمان موجب شد کاربرانی که به این محصولات علاقه دارند بتوانند با آزادی بیشتری محصول مناسب و مورد نیاز خود را خریداری نمایند. از انجایی که قیمت آیفون۱۰ بسیار بالا است و شاید کاربران بسیاری نتوانند به این محصول فوق العاده دست پیدا کنند به همین دلیل وجود دو ایفون دیگر یعنی آیفون۸ و آیفون۸ پلاس می تواند انتخاب آزادانه بیشتری را برای آن ها به همراه داشته باشد.

آیفون8 پلاس

آیفون۸ پلاس

در این مقاله قصد داریم ویژگی های منحصر بفردی که در آیفون۸ پلاس وجود دارد را به طور خلاصه بگوئیم تا کاربران محصولات اپل بتوانند با آگاهی بیشتری به این گوشی هوشمند دسترسی داشته باشند.

طراحی آیفون۸ پلاس

اپل در طراحی بدنه آیفون۸ پلاس از ترکیب شیشه و فلز استفاده کرده است و پنل شیشه ای به کار رفته در آن به عنوان یکی از مقاوم ترین پنل ها شناخته می شود.لایه تقویت کننده ای که در پنل شیشه ای این گوشی به کار رفته در حدود پنجاه درصد عمیق تر می باشد و در تولید آنها از فولاد نیز استفاده شده است. در طراحی جنس فریم این گوشی هوشمند از آلومینیوم سری۷۰۰۰ که اغلب در صنایع هوایی به کار می رود استفاده شده است.

وجود پنل شیشه ای در این گوشی هوشمند موجب شده آن نیز مانند دیگر تولیدات جدید کوپرتینونشین ها قابلیت شارژ بی سیم را داشته باشد. کمپانی اپل در مورد این مدل از گوشی های هوشمند خود توانسته گواهی Qi را دریافت کند که بر اساس آن آیفون۸ پلاس می تواند با هر پد شارژ بی سیم که در بازار موجود است سازگاری داشته و شارژ بشود.

در طراحی آیفون۸ پلاس هیچ گونه نوار پلاستیکی به کار نرفته و به این شکل آنتن دهی فوق العاده ای را دارا می باشند. رنگ این گوشی های هوشمند طلایی ، خاکستری و نقره ای می باشد که یک لوگوی براق نیز در زیر لایه شیشه ای پشت گوشی قرار داده شده است. شاید اپل در طراحی نسل جدید آیفون های خود ابتکاراتی به خرج داده باشد اما همچنان در مورد دوربین آن به سبک سال ها و مدل های قبلی عمل کرده و نتوانسته دوربینی بدون برآمدگی را عرضه کند.

آیفون8 پلاس

آیفون۸ پلاس

وزنی که آیفون۸ پلاس دارد چیزی در حدود۲۰۲ گرم است که موجب می شود از نسل پیشین خود یعنی آیفون۷ پلاس به میزان قابل توجهی سنگین تر دیده شود. کوپرتینونشین ها همچون سابق سمت راست فریم را برای قرار گیری کلید پاور در نظر گرفته اند و کلیدهای کنترل صداو سوئیچ نوتیفیکیشن هم در سمت چپ جای گذاری شده اند. قسمت پائین صفحه نمایش بهترین مکان برای قرار دادن کلید هوم فورس تاچ به شمار می رود که با تاچ آی دی گوشی به شکل یکپارچه درآمده است.

نمایشگر ایفون۸ پلاس

در خصوص آیفون۸ پلاس نیز مانند دو مدل جدید کوپرتینونشین ها از صفحه نمایش های ال سی دی استفاده کرده اند که نسبت تصویر آن۱۶ در۹ می باشد. ابعاد صفحه نمایش آیفون۸ پلاس۵.۵ اینچ بوده و رزولوشن آن۱۹۲۰ در۱۰۸۰ پیکسل می باشد. در این مدل از گوشی های هوشمند اپل از ویژگی True Tone استفاده شده است که یک قابلیت جدید در مورد محصولات جدید اپل به شمار می رود. با استفاده از این قابلیت کاربر می تواند به راحتی شدت نور پنل و همچنین رنگ آن را تنظیم کند.

زمانی که گوشی در شرایط نوری مختلف قرار می گیرد می تواند با استفاده از تنظیمات خودکاری که برای آن در نظر گرفته شده بهترین نور را برای صفحه نمایش گوشی تنظیم نماید. وجود این قابلیت در این نسل از گوشی های اپل موجب می شود که کاربران به سادگی بتوانند در شرایط نوری مختلف به صفحه نمایش گوشی خود نگاه انداخته و چشمان آن ها دیرتر خستگی را احساس کند.

آیفون8 پلاس

آیفون۸ پلاس

اسپیکر به کار رفته در آیفون۸ پلاس

کمپانی اپل در طراحی گوشی آیفون۸ پلاس به مانند نسل پیشین آن از اسپیکرهای استریو استفاده کرده است. این کمپانی عظیم اعلام کرده در مورد نسل جدید گوشی های هوشمند خود سعی کرده گستره دینامیکی صدا را توسعه داده و به این منظور صدای باس آن عمق بیشتری پیدا کرده و میزان صدایی که ارسال می کند به میزان۲۵ درصد بیشتر از مدل های دیگر شده است.

کیفیت و وضوحی که خروج صدای اسپیکر ایفون۸ پلاس دارد به قدری خوب است که می توان آن را با گوشی اچ تی سی یو۱۱ برابر دانست. در خصوص صدای هدفون آن نیز باید بگوئیم کیفیت صدای بالایی دارد به طوری که نمی توان عملکرد خوب آن را با گوشی های دیگری که دارای مبدل دیجیتال به آنالوگ هستند در یک سطح دانست.

دوربین استفاده شده در آیفون۸ پلاس

یکی از ویژگی های مهم و منحصر بفرد گوشی های آیفون۸ پلاس دوربین آن می باشد که البته کمپانی اپل سعی کرده در خصوص تمام مدل های جدید گوشی های آیفون خود از دوربین با کیفیتی استفاده کند. دوربین به کار رفته در این مدل از گوشی از نوع دوربین های دوگانه می باشد که به صورت افقی چیده شده اند. سیستم پردازش تصویری که در دوربین آیفون۸ پلاس به کار رفته به همراه نوع لنزهایی که در آن به کار گرفته شده باعث گشته این گوشی از لحاظ عملکرد دوربین خود نسبت به دیگر رقبا قوی تر عمل کند.

سنسور به کار رفته در این دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسل بوده و در دوربین اصلی آن از لنز واید۲۸ میلی متری استفاده شده است و قابلیت این را دارد که از لرزش اپتیکال نیز پشتیبانی نماید. در خصوص دوربین دومی که در آیفون۸ پلاس استفاده شده است لنز آن۵۶ میلی متر تله فوتو می باشد و قابلیت زوم دو برابری اپتیکال را دارد. کوپرتینونشین ها از سیستم فوکوس خودکار برای تشخیص فاز در این گوشی استفاده کرده اند. علاوه برآن فلش ال ای دی چهارگانه دوال تون در کنار این دوربین قرار داده شده است.

آیفون8 پلاس

آیفون۸ پلاس

اپل در مورد دوربین سلفی آیفون۸ پلاس از یک سنسور۷ مگاپیکسلی استفاده کرده است که می تواند چهره را نیز تشخیص دهد و از اچ دی آر هم پشتیبانی نماید و تصاویر پانوراما را نیز ثبت کند. این دوربین می تواند ویدئوهای فول اچ دی که نرخ آن۳۰ فریم در ثانیه است و همچنین ویدئوهای اچ دی با نرخ۲۴۰ فریم در ثانیه را ثبت نموده و از این قابلیت پشتیبانی می کند.

باتری استفاده شده در آیفون۸ پلاس

کمپانی اپل به دلیل افزودن قابلیت شارژ بی سیم در خصوص گوشی آیفون۸ پلاس از یک باتری کوچک استفاده کرده است که به میزان۲۶۹۱ میلی آمپر ساعتی می باشد. این گوشی با باتری کوچک خود می تواند شارژدهی به اندازه۱۳ تا۱۴ ساعت را در صورت استفاده مداوم داشته باشد و تغذیه ی۵ واتی برای آن در نظر گرفته شده است.  البته این آخر کار نیست و کوپرتینونشین ها در نظر دارند با انجام یک بروزرسانی قابلیت پشتیبانی از توان۷.۵ وات را به این گوشی و نسل های جدیدتر آن بیافزایند.

آیفون8 پلاس

آیفون۸ پلاس

به طور کلی می توان گفت آیفون۸ پلاس دارای یک عملکرد بسیار سریع می باشد و سخت افزار استفاده شده در طراحی آن بسیار پر قدرت است و دوربین خوب و با کیفیتی برای آن در نظر گرفته شده است. یکی دیگر از نکات مثبت آن شارژدهس مناسب باتری آن می باشد اما این گوشی چند نکته منفی کوچک نیز دارد که قابل اغماض است و آن هم حاشیه نسبتا زیادی است که در بالا و پائین صفحه نمایش تعبیه شده است و زبان طراحی آن می باشد که نسبت به سال های اول تولید آیفون هیچ تغییری نکرده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *