#


اندروید و حمایت از بریدگی صفحه نمایش در نسخه های جدید

17 فوریه 2018 2 نظر 2473 بازدید

اندروید و حمایت از بریدگی صفحه نمایش در نسخه های جدید

حمایت اندروید از بریدگی موجود در بالای صفحه نمایش نسخه های به روز شده

با توجه به گفته‌ ی افرادی که نسبت به گوگل نزدیکی بیشتری دارند، نسخه‌ های اندروید که در آینده ای نه چندان دور تولید می شود در زمینه ‌ی طراحی دارای دگرگونی ها و تغییرات بسیاری بوده وهمچون آیفون۱۰ می تواند از بریدگی ای که در بالای صفحه‌ نمایش وجود دارد پشتیبانی نماید و با این هدف محصولاتی را تولید خواهد کرد.

طی روزهای اخیر اخباری در خصوص نسخه‌ های بعدی اندروید انتشار یافته است که اطلاعات جالبی در مورد آن ارائه داده و کاربران را با آن ها آشنا می کند. وب‌ سایت بلومبرگ از سوی افرادی که نزدیکی بسیاری به گوگل دارد اعلام نموده است که نسخه ها‌یی که در آینده از سوی این سیستم‌ عامل موبایل عرضه خواهد شد، همراه با تغییرات اساسی در زمینه‌ ی طراحی می باشد؛ علاوه براین کمپانی گوگل تصمیم دارد در زمینه ی کمک به ساخت نسل جدید گوشی‌ هایی که دارای حاشیه کمی هستند، همچون چیزی که در آیفون۱۰ دیده شده عمل کرده و از بریدگی موجود در بالای نمایشگر پشتیبانی نرم‌افزاری داشته باشد و محصولاتی اینگونه را وارد بازار نماید.

نسخه به روز شده اندروید P که برنامه ریزی شده تا در روزهای پایانی سال جاری میلادی وارد بازار شود و اصولا هدف از طراحی آن نیز همین بوده، علاوه بر مواردی که گفته شدمی تواند با گوگل اسیستنت تعامل بهتری برقرار نماید و در خصوص وضعیت مصرف باتری نیز بهبود یافته تر بوده و عملکرد مناسب تری به همراه خواهد داشت؛ علاوه براین گوگل در خصوص دستگاه‌هایی که قصد تولید آن ها را دارد از طراحی جدیدی با صفحه‌ نمایش‌ های چندگانه و انعطاف‌پذیر را در نظر گرفته و قصد دارد محصولات جدید و زیبایی را با این خصوصیات وارد بازار کند.

با توجه به گفته ‌ی این افراد، یکی از اصلی ترین و مهم ترین اهدافی که گوگل در مورد نسخه های به روز شده آتی دارد متقاعد‌ کردنِ بیشترِ کاربران آیفون است که به جای استفاده از این دستگاه ها به سمت دستگاه‌ های اندرویدی بروند و از این دستگاه ها استفاده نمایند. این کمپانی تصمیم گرفته با ایجاد تغییرات بصری که بسیار چشمگیر است و در سیستم‌ عامل اندروید اعمال می شود به این هدف مهم خود دست پیدا کرده و کاربران بیشتری را به سمت محصولات خود جذب کند.

یکی از موفقیت های اندروید در مورد بازار گوشی‌ های هوشمند پایین‌ رده و میان‌ رده می باشد ؛ اما همچنان بخش زیادی  از فروش گوشی‌ های بالارده در اختیار اپل و گوشی‌ های آیفون می باشد که به وسیله این کمپانی آمریکایی تولید شده است؛ گوشی‌ هایی که کاربران آن ها پول بیشتری برای به کار گیری از برنامه ها و سرویس‌ها پرداخت می نمایند. با این وجوداینگونه به‌ نظر می‌رسد که پشتیبانی از بریدگی موجود در بالای صفحه‌ نمایش می تواند در تغییر این شرایط تا اندازه قابل توجهی موثر باشد و نظر کاربران را تا حدودی جلب نماید. پشتیبانی ای که اندروید از این بریدگی دارد این اجازه را به تولید کنندگان گوشی های هوشمند خواهد داد تا دستگاه‌ هایی را تولید کنند که دارای صفحه‌ نمایش‌ هایی با حاشیه بسیار کم بوده و ویژگی ‌های بیشتری را دارا باشند.

با این وجود به‌ نظر نمی ‌رسد که کلیه کمپانی های تولید کننده گوشی‌ های اندروید از این ویژگی استقبال کرده و از آن در طراحی گوشی های آینده خود استفاده نمایند. سامسونگ به ‌عنوان یکی از عظیم ترین کمپانی های تولید‌کننده‌ گوشی‌ های هوشمند اندرویدی بوده و یکی از کمپانی های برجسته‌ ای شناخته می شد که آیفون۱۰ را به‌ علت استفاده از بریدگی در قسمت بالای صفحه‌ نمایش خود در برخی از تبلیغاتی که داشته مورد تمسخر قرار دادبود و آن را به عنوان یک نقص مهم در طراحی این گوشی های هوشمند به شمار می آورد.

تا به حال استارت ‌آپ اسنشال که به وسیله خالق اندروید، اندی رابین مدیریت و هدایت می ‌شود، نخستین تولیدکننده‌ ای به شمار می رود که گوشی هوشمندی را طراحی کرده است که دارای بریدگی در بالای صفحه ‌نمایش می باشد و با این ویژگی وارد بازارهای جهانی شده است. با توجه به شایعات موجود، اینگونه به نظر می‌ رسد که کمپانی چینی هواوی نیز قصد دارد گوشی های هوشمندی با این قابلیت را طراحی و تولید کرده و در اختیار کاربران خود قرار دهد.

صرف نظراز مبحث ذکر شده، اندروید P با هدف رقابت با سیری اپل و دستیار صوتی الکسای آمازون، بیشترین تمرکز خود را بر روی گوگل اسیستنت خواهد گذاشت تا کاربران بتوانند به راحتی از این محصول استفاده نمایند. با توجه به اطلاعات منتشر شده، تولید کنندگان و طراحان برنامه های اندروید در جدیدترین نسخه های به روز شده این سیستم عامل این قابلیت را خواهند داشت تا از فناوری های صدا محورِ گوگل در تولیدات جدید خود استفاده نمایند و محصولی با کاربرد بسیار را وارد بازار نمایند. با این وجود نمی ‌توان با اطمینان عنوان کرد که کلیه این تغییرات در نسخه های به روز شده اندروید P‌ اتفاق خواهد افتاد و محصولی بی عیب و از هر لحاظ کامل در دسترس کابران قرار خواهد گرفت.

تغییرات طراحی های جدید در مورد اندروید در حالی اتفاق خواهد افتاد که اپل به‌ علت داشتن مشکلات بسیار آی او اس۱۱ تصمیم گرفته قابلیت های جدیدی را از نسخه‌ ی جدید آن حذف نماید و بیشترین تمرکز خود را بر روی رفع ایراداتی خواهد گذاشت که این سیستم عامل دارد و به این ترتیب عملکرد آن را تا میزان قابل توجهی بهبود خواهد داد تا بتواند مجددا نظر کاربران خود را جلب کرده و بتواند محصولی با کارایی و کیفیت خوب را عرضه نماید. در انتها بد نیست نسخه ‌ی بعدی اندروید را نیز معرفی نمائیم و بگوئیم این نسخه به روز شده با چه نامی وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

همان‌ گونه که در جریان هستید، گوگل در مورد هر نسخه‌ از سیستم‌ عامل اندروید که طراحی می نماید نام یک دسر را انتخاب کرده و با آن معرفی می کند. حال با توجه به اطلاعات منتشر شده به وسیله منابع منابع داخلی، نسخه‌ ی جدید اندروید در حال حاضر با نام پسته‌ بستنی Pistachio Ice Cream معرفی می گردد؛ با این وجود با در نظر گرفتن سوابق قبلی گوگل، این کمپانی هنگام عرضه رسمی اندروید از نام ‌های دیگری نام برده است که در حال حاضر نیز نباید چندان انتظار داشته باشیم با همین نام محصول جدید خود را معرفی نماید؛ چرا که احتمال دارد در زمان عرضه نام دیگری را در نظر بگیرد و با نام جدید آن را معرفی نماید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *