#


افزایش قابلیت دسترسی توسعه دهندگان به پردازنده NFC از سوی اپل

28 می 2018 بدون نظر 1725 بازدید

افزایش قابلیت دسترسی توسعه دهندگان به پردازنده NFC از سوی اپل

اپل امکان دسترسی بیشتر توسعه دهندگان به پردازنده NFC را فراهم کرد

اپل تصمیم گرفته از قابلیت NFC در خصوص آیفون های خود دسترسی بیشتری را به وجود بیاورد تا به این ترتیب توسعه دهندگان قادر باشند از ویژگی های این پردازنده در موارد بیشتری با آزادی عمل بالاتری استفاده نمایند. زمانی که اپل این پردازنده را به همراه آیفون۶ معرفی نمود محدودیت به کارگیری آن به اپل پی موجب شد تا کاربران بسیاری نسبت به این کمپانی آمریکایی ناامید شوند؛ زیرا محدود کردن این پردازنده در واقع نادیده انگاشتن هدف اصلی تولید این پردازنده قدرتمند به شمار می رود. اما به تازگی گزارش هایی منتشر شده است که نشان می دهد این کمپانی تصمیم گرفته قابلیت های این تراشه را در خصوص تلفن های هوشمند آیفون گسترش داده و به این ترتیب روند قبلی خود را عوض کند.

زمانی که اپل اقدام به رونمایی از فریم ورک CoreNFC در خصوص آی او اس۱۱ نمود در واقع قدم اول را در زمینه کاهش محدودیت های موجود برای این پردازنده پیش گذاشت. فریم ورک معرفی شده موجب می شود تا برنامه های نرم افزاری شخص ثالث قادر باشند به این پردازنده دست پیدا کنند اما عملکردی که برای آن در نظر گرفته شده همچون سابق دارای محدودیت می باشد.

محدود کننده کوپرتینونشین ها یعنی API بدون اینکه برنامه های نرم افزاری باز شوند به کاربران اجازه نمی دهد در داده های موجود و یا به کارگیری از این پردازنده تغییراتی را اعمال نمایند. همین مساله موجب شده تا کاربران آیفون قادر به استفاده از کلیه ویژگی های در نظر گرفته شده برای پردازنده NFC و برنامه های نرم افزاری که بر اساس این پردازنده کارایی دارند نباشند. در واقع این محود کننده زمانی اجازه می دهد کاربران به پردازنده دست پیدا کنند که گوشی آیفون در حالت آنلاک بوده و برنامه مورد نظر نیز باز و اجرا می شود.

به طور مثال کاربرانی که قصد باز کردن درب هتلی را دارند باید ابتدا برنامه آن را بر روی آیفون خود داشته و وارد آن شوند و پس از آن گوشی خود را در نزدیکی قفل درب بگذارند. البته باید این مطلب را نیز عنوان کنیم که وجود محدودیت هایی از این قبلی در سرویس پرداخت اپل مشاهده نشده است و این سرویس فاقد این محدودیت ها می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *