#


استفاده از غشاء سیلیکونی در خصوص کیبورد مک بوک پرو ۲۰۱۸ اپل

15 جولای 2018 بدون نظر 1355 بازدید

استفاده از غشاء سیلیکونی در خصوص کیبورد مک بوک پرو ۲۰۱۸ اپل

اپل در خصوص کیبورد مک بوک پرو جدید خود از لایه سیلیکونی استفاده می کند

اپل به عنوان یکی از کمپانی های فعال در عرصه محصولات دیجیتالی تا کنون توانسته تولیدات خوبی را وارد بازارهای جهانی کند. درحال حاضر این کمپانی کیبورد جدیدی را طراحی کرده که تحت عنوان مک بوک پرو اپل معرفی می شود و در خصوص آن لایه سیلیکونی به کار رفته که موجب می شود کیبورد جدید اپل به صورت بی صدا عمل کرده و هیچگونه گرد و غباری به داخل آن نفوذ نخواهد کرد.

اپل در خصوص مک بوک پروهای خود اینگونه گفته است که کیبوردهای جدیدی که تولید می شوند عملکرد بیصدایی خواهند داشت اما در خصوص طراحی صورت گرفته در بخش سخت افزاری کیبوردهای جدید خود هیچ اطلاعاتی از سوی کمپانی اپل منتشر نشده است. کاربارنی که به محصولات اپل علاقه دارند می توانند پس از باز کردن بخش سخت افزاری کیبورد لایه سیلیکونی استفاده شده بر روی هر کدام از کلیدها را مشاهده نمایند. این لایه سیلیکونی به کار رفته نشان می دهد کلیدهای کیبورد مک بوک پرو اپل در برابر نفوذ گرد و غبار مقاومت بالایی دارند و صدای کمتری نیز در مقایسه با نسل پیش از خود دارند.

در وب سایت iFixit یکی از کارشناسان عنوان کرده زمانی که جدیدترین کیبورد مک بوک پرو اپل را باز کرده تغییرات قابل توجهی را در طراحی آن مشاهده نموده است. آنچه که از ظاهر امر برمی آید کمپانی اپل از یک غشاء سیلیکونی در خصوص هر کدام از کلیدهای کیبورد استفاده کرده است و این لایه سیلیکونی موجب می شود تا هیچگونه گرد و غباری وارد آن نشود و از کیبورد در برابر گرد و غبار به خوبی محافظت شود. این لایه سیلیکونی موجب می شود تا دیگر مشکلاتی که در مدل قبلی کیبورد مک بوک پرو وجود داشته از میان برداشته شود و کاربران بتوانند به راحتی از این کیبورد استفاده کنند و دیگر مشکلاتی همچون قبل به وجود نخواهد آمد.

البته ناگفته نماند کمپانی اپل هنوز این مطلب را در خصوص مک بوک پرو جدید خود عنوان نکرده و خبر منتشر شده از سوی وب سایت عنوان شده مورد تایید قرار نگرفته است. با این وجود وب سایت iFixit ادعا کرده استفاده از لایه سیلیکونی موجب شده تا تاثیرات جانبی بسیاری برای کیبورد مک بوک پرو جدید اپل ایجاد شود که مهم ترین آن ها بی صدا بودن آن باشد. اصلی ترین کاربردی که استفاده از لایه سیلیکونی در خصوص کیبورد جدید اپل به ارمغان آورده عدم نفوذ گرد و غبار به بخش داخلی کیبورد است که در عملکرد کیبورد نیز تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. عملکردی که این کیبورد دارد نسبت به نسل پیش از خود بسیار بهتر بوده و همین مساله موجب شده تا مشکلاتی که پیش از آن وجود داشته از میان برداشته شود و کاربران بتوانند به راحتی از این کیبورد استفاده کنند.

اپل طی روزهای اخیر از مک بوک پرو۱۳ و۱۵ اینچی خود که مجهز به تراشه نسل هشتم اینتل و کیبورد بی صدا هستند و به روز شده اند رونمایی کند. برخی از کاربرانی که از کیبوردهای مک بوک پرو استفاده می کردند مشکل گیر کردن ذرات گرد و غبار را در کیبورد خود عنوان کردند که به عنوان یک مشکل اساسی از آن نام برده می شود. این مشکل به اندازه ای جدی بود که برخی از کاربران برای حل آن راهکارهایی را عنوان کردند اما در نهایت اپل عنوان کرد که قصد دارد کیبورد جدیدی را طراحی کند تا در برابر گرد و غبار از مقاومت بالایی برخوردار باشد و دیگر مشکلاتی از این قبیل برای کاربران به وجود نیاید.

پس از اینکه مک بوک پرو جدید اپل معرفی شد گمانه زنی های اولیه نشان می داد که کیبورد جدید اپل در مقایسه با نسل پیش از خود عملکرد بی صدایی خواهد داشت اما هیچ چیزی در خصوص حل مشکلی وجود گرد و غبار در زیر کلیدها عنوان نشده بود. در واقع با توجه به چیزی که اپل عنوان کرده در برخش طراحی سخت افزارری کیبورد جدید اپل تغییراتی ایجاد شده است که موجب می شود کارایی آن بهتر از قبل باشد. البته این نکته را نیز باید عنوان کرد که کمپانی اپل در خصوص جزئیات این محصول هیچ توضیح واضحی را عنوان نکرده است و باید منتظر ماند و عملکرد دقیق کیبورد جدید اپل را از نزدیک مشاهده کرد.

اپل پیش از این عنوان نکرده بود که کلیدهای جدیدی که در کیبورد مک بوک پرو اپل به کار رفته از اطمینان بیشتری در مقایسه با مدل های پیش از خود دارا باشند. پتنتی جدید از سوی اپل منتشر شده که تئوری عنوان شده را به خوبی مورد تایید قرار می دهد. در پتنت جدیدی که اپل انتشار داده نشان می دهد که این کمپانی از لایه سیلیکونی بر روی کلیدهای کیبورد استفاده کرده که مانع از نفوذ گرد و غبار در زیر کلیدها می شود و عملکرد بهتری را از این محصول به نمایش خواهد گذاشت. بدون تردید اپل در طراحی صفحه کلید مک بوک پرو جدید خود با دقت بسیاری عمل نموده است و این مساله برای اپل از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و نشان می دهد کوپرتینونشین ها به این مسئله بیش از هرچیزی اهمیت می دهند. این احتمال نیز وجود دارد که اپل در خصوص از میان برداشتن مشکلی که به گیرکردن ذرات گرد و غبار در زیر کلیدها است تردید داشته باشد.

البته باید این نکته را نیز عنوان کنیم که اپل کیبوردهای قبلی خود را به هیچ عنوان معیوب اعلام نکرده است تا بتواند تصمیم بگیرد که برای رفع عیبی که پیش از این در خصوص محصولات پیشین وجود داشته راهکاری جدید را ارائه دهد. به همین دلیل می توان گفت کوپرتینونشین ها به این دلیل است که در خصوص طراحی کیبورد جدید خود اطلاعات چندانی را عنوان نکرده اند. مک بوک پروهای اپل تا به حال عملرکد خوبی را از خود نشان داده اند و تنها مشکل گیرکردن ذرات گرد و غبار در زیر کلیدهای کیبورد وجود داشته است اما هم اکنون دیگر این مشکل نیز تا حدودی رفع شده و با توجه به گمانه زنی های انجام شده اپل می تواند عملکرد بهتری را از خود نشان دهد. حال باید منتظر ماند و دید اپل کیبورد جدید خود را چگونه طراحی کرده و آیا مشکل نفوذ گرد و غبار در خصوص آن ها برطرف شده یا اینکه این کمپانی باید به دنبال راهکار جدیدی باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *