#


اجرای سیستم عامل فیوژا بر روی آنر پلی هواوی به صورت آزمایشی

24 نوامبر 2018 بدون نظر 1325 بازدید

اجرای سیستم عامل فیوژا بر روی آنر پلی هواوی به صورت آزمایشی

اجرای سیستم عامل فیوژا به طور آزمایشی بر روی آنر پلی هواوی توسط گوگل

قابلیت های خوب و سیاست ‌های دقیق گوگل در پیشرفت اندروید موجب شده تا این سیستم ‌عامل به‌ مؤفقیت خیلی خوبی در بازار تلفن های همراه هوشمند دست پیدا کند. محبوبیت موبایل های اندرویدی به‌ قدری در میان جوامع مختلف رشد پیدا کرده که کمتر کسی پیدا می‌شود که واژه ‌ی اندروید را نشناسد.

بر اساس آخرین آمار، در حال حاضر سیستم ‌عامل اندروید بر روی بیش از دو میلیارد دستگاه اجرا خواهد شد. این مسئله موجب گشته تا با دستگاه ‌ها و تقسیم ‌های گوناگونی از سوی اندروید مواجه باشیم. افزایش سازندگان اندرویدی و به کار بردن پوسته ‌های سفارشی اختصاصی در تلفن های همراه هوشمند، خود باعث شده تا پروسه به ‌روزرسانی این دستگاه‌ ها با سختی روبه رو باشد.

در حالی که اندروید ۹ چند ماه قبل در دسترس مخاطبان قرار گرفت؛ ولی همواره بسیاری از کاربران این سیستم ‌عامل نسخه ‌های قدیمی را به کار می برند.

سرپرستان گوگل با هدف برطرف کردن این مشکل و سایر نقص های اندروید مدتی پیش پیشرفت سیستم ‌عامل متن ‌باز جدیدی را شروع کردند که آن را فیوژا می نامند. مخاطبان گوگل هیچ‌ موقع به طور رسمی پیشرفت فیوژا را رد یا تأیید نکرده ‌اند؛ ولی شواهدی که در انجمن‌ های برنامه‌ نویسی وجود دارد همگی از پیشرفت این سیستم‌ عامل از طریق غول دنیای اینترنت روایت می کنند.

اکنون در کد منبع فیوژا خطوط جدیدی به چشم می خورد که به پشتیبانی از پردازنده ‌ی کرین ۹۷۰ هواوی اشاره می نماید. تراشه‌ ی کرین ۹۷۰ از جمله تراشه ‌های رده بالا در زمینه موبایل می باشد که سال قبل به واسطه های ‌سیلیکون، شرکت تابعه‌ ی هواوی رونمایی شد.

گوگل به منظور آزمایش نحوه ‌ی اعمال دستپخت جدید خود در دنیای سیستم ‌عامل‌ ها، گوشی آنر پلی هواوی را به کار برده است که از این پردازنده در بطن خود استفاده می کرد.

همکاری مشترک آخر بین گوگل و هواوی منجر به معرفی نکسوس ۶ شد که تجربه ‌ی اندروید خالص گوگلی را به کاربران ارائه می داد. حال به ‌نظر می ‌رسد که این دو غول دنیای تکنولوژی می خواهند همکاری جدیدی را با هم در حوزه ی پیشرفت فیوژا شروع نمایند.

علاوه بر موارد بالا، اقدامی که این اواخر گوگل داشته است نکته‌ ی بسیار مهمی را در برداشته است. علی رغم انتظار تعداد زیادی از صاحب ‌نظران که توزیع این سیستم ‌عامل را در تاریخی نه ‌چندان نزدیک پیش‌ بینی کرده‌ اند؛ ولی شواهد از نحوه ی پیشرفت سریع آن و توزیع قریب ‌الوقوع آن خبر می ‌دهند.

اکنون باید صبر کرد و دید که گوگل در طول چند ماه آینده و به خصوص کنفرانس توسعه ‌دهندگان I/O 2019 از پروژه ‌ی جدید خود صحبت خواهد کرد یا هنوز سکوت را پیشه ‌ی خود قرار می دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *