#


آیا ادبلاکر مرورگر کروم گوگل انحصارگری در تبلیغات است؟

گوگل کروم
23 ژوئن 2017 بدون نظر 1553 بازدید

آیا ادبلاکر مرورگر کروم گوگل انحصارگری در تبلیغات است؟

آیا ادبلاکر مرورگر کروم گوگل انحصارگری در تبلیغات است؟

مدتی پیش گوگل اعلام کرد که برای مرورگر کروم خود که یکی از محبوبترین مرورگرهاست یک اد بلاکر قرار می دهد.این اد بلاکر که نوعی فیلتر محسوب می شود از سال آینده به صورت پیش فرض شروع به فعالیت می کند. و به این صورت است که کاربرانی که از کروم استفاده می کنند دیگر تبلیغاتی نمی بینند،البته تبلیغاتی که کروم مسدود کرده است! زیرا مسلما تبلیغاتی که توسط گوگل فروخته نمی شوند مسدود می شود.

با این کار گوگل که یک شرکت استخراج داده است و اطلاعات کاربران را به تبلیغ کنندگان میفروشد به نوعی رقبا را از حضور در پلتفرم خود محروم می کند و موقعیت انحصاری خود را تحکیم می کند.
بر اساس گفته گوگل اد بلاکر تبلیغاتی را مسدود می کند که به نوعی مزاحم و ناخوانده باشند و فقط تبلیغاتی مسدود نمی شوند که از استانداردهای اتحاد برای تبلیغات بهتر تبعیت کنند.
تبلیغاتی که برای کاربران ناراحت کننده هستند و جزو تبلیغات مسدودی هستند عبارتند از تبلیغاتی که دارای شمارش معکوسند،تبلیغاتی که خود به خود اجرا شده و دارای صدا هستند و تبلیغات چسبنده که تا پایین صفحه قابل مشاهده هستند.

حذف رقبا از صحنه:

گوگل و فیسبوک شرکتهایی هستند که عضو اتحاد برای تبلیغات بهتر هستند! یعنی در کل این دو شرکت ۹۹ درصد درامد تبلیغات آنلاین و ۷۷ درصد درآمد کل تبلیغات را به خود اختصاص دادند.
بعضی ها معتقدند که اتحاد برای تبلیغات بهتر کارتلی است که گوگل به وجود آورده است.
بنابراین ادبلاکر کروم وسیله ای است برای حذف چند شرکت رقیب موجود در صحنه تبلیغات و انحصاری ماندن گوگل در این صحنه!

البته هدف اصلی گوگل از اد بلاکر فقط حذف دیگر موسسات تبلیغاتی نیست،بلکه با این کار دیگر مسدود کنندگان تبلیغات را که تبلیغات خود گوگل را نیز مسدود می کنند حذف می کند.

گوگل به ناشران این اجازه را می دهد که وب سایت خود درآمد کسب کنند و در ازای پولی که از کاربران دریافت می کنند وب سایت خود را نشان دهند،البته بدون تبلیغات.

اد بلاکر گوگل ف تبلیغات گوگل را در اولویت قرار می دهد:

گوگل بعد از بررسی صفحات بازدید شده از طرف کاربر از آنها درخواست پول می کند.البته کاربران میتوانند لیست سفید درست کنند که شامل وب سایت های می شود که مجاز به نشان دادن تبلیغات هستند و کابران برای بازدید آنها پولی پرداخت نمی کنند.اگر کاربر بخواهد که تبلیغات مسدود شوند باید از این بابت پول هزینه کند که درصدی از آن به گوگل می رسد.

کاربران دو راه بیشتر ندارند یا برای استفاده از اینترنت باید پول پرداخت کنند و یا ادبلاکرها را از کار بیاندازند.
هم اکنون حدود ۱۱ درصد کاربران وب و ۲۵ درصد کاربرانی که از دسکتاپ برای دسترسی به اینترنت استفاده میکنند از بلاکرهای سوم شخص استفاده می کنند و این رو به افزایش است.
البته برای اد بلاکر گوگل که تبلیغات گوگل را در اولویت قرار داده این اتفاق نمی افتد.

در حال حاضر گوگل به اد بلاکرها پول پرداخت می کند که تبلیغات او را مسدود نکنند،ولی با این سیاست جدیدش تبلیغاتش دیده شده و رقبایش ضعیفتر می شوند.

ادبلاکر کروم راهی برای پیشتیبانی از کاربران :

معاون ارشد گوگل،ادبلاکر کروم را وسیله ای برای نگهداری از وب پایدار و راهی برای پشتیبانی از کاربران و وب سایت ها می داند.سیاست جدید گوگل به نوعی به نفع همه خواهد بود زیرا تشکیل ائتلافی برای تبلیغات مزاحم دشوار بوده و وب سایت ها یک جریان درآمد همیشگی خواهند داشت که از طریق دریافت پول از کاربران یا از نمایش تبلیغات به دست می آید.البته این نظری است که گوگل دارد و افزایش درآمد و حذف رقبا روی دیگر سیاست اوست.

کمیسیون فدرال تجارت در حال حاضر دو عضو دارد و رییس آن اقدامی علیه گوگل که دادستان،قاضی و هیئت منصفه تبلیغات است انجام نمی دهد.
برخی متخصصان معتقدند که وزارت دادگستری باید رهبری اقدامات ضد انحصاری علیه گوگل را بر عهده بگیرد. این موضوع زمانی احتمال بیشتری پیدا می‌کند که بخش ضد انحصار وزارت دادگستری، اتحاد برای تبلیغات بهتر را به‌صورت یک کارتل ببیند.

شاید زمان آن فرارسیده است که رگولاتورها و مقامات قضایی به توصیه ستون‌نویس روزنامه نیویورک تایمز گوش کنند و آلفابت را به چند بخش تفکیک و تجزیه کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *