#


آشنایی با پوشیدنی هایی که سال۲۰۱۸ زمان عرضه احتمالی آن ها است

11 ژانویه 2018 يك نظر 1879 بازدید

آشنایی با پوشیدنی هایی که سال۲۰۱۸ زمان عرضه احتمالی آن ها است

آشنایی با پوشیدنی هایی که سال۲۰۱۸ زمان عرضه احتمالی آن ها است

کارشناسان بسیاری در مورد اینکه بازار گجت های پوشیدنی رو به افول است پیش بینی های زیادی کرده اند اما بر خلاف این صحبت ها محصولات پوشیدنی توانسته اند رقم بالایی را در زمینه فروش برای خود بدست بیاورند. هم اکنون نیز لیستی از محصولاتی که احتمالا در سال۲۰۱۸ به فروش خواهند رسید منتشر شده است که نام برخی از آن ها را در ادامه عنوان کرده ایم.

گارتنر در گزارشی که منتشر شده است پیش بینی کرده بود که در سال۲۰۱۷ سی و یک میلیون گجت پوشیدنی فروخته خواهد شد که در مقایسه با سال پیش از آن توانسته شانزده درصد فروش بیشتری را داشته باشد. درآمدی که در سال۲۰۱۷ بابت فروش ابزارهای پوشیدنی نصیب کمپانی ها شده است به میزان۳۰.۵ میلیون دلار می رسد.

طبق لیستی که منتشر شده است بازار پوشیدنی ها تنها به ساعت های هوشمند و ابزارهای سلامت سنج محدود نمی شود و هدست های واقعیت مجازی و هدفون هایی که با بلوتوث کار می کنند به همراه پوشاک هوشمند نیز در این لیست دیده می شوند و درآمد حاصله را باید برای تمام این محصولات در نظر گرفت.

ساعت هوشمند لونیک فیت بیت

کمپانی فیت بیت در ماه های انتهایی سال گدشته میلادی موفق شد ساعت هوشمند لونیک را وارد بازار کند. علیرغم اینکه در حال حاضر بروزرسانی های بسیاری در مورد نرم افزارهای این ساعت هوشمند انجام شده است اما باز هم تضمینی وجود ندارد که مشتری های احتمالی این ساعت هوشمند از عملکرد آن رضایت کامل داشته باشند.

به زودی کمپانی فیت بیت ساعت هوشمند lonic Adidas Edition را عرضه خواهد کرد و مشتریان علاقه مند می توانند آن ها را در اختیار داشته و از آن استفاده لازم را داشته باشند. این اقدام فیت بیت شباهت بسیار زیادی به سیاست های برندینگی دارد که اپل در خصوص ساعت هوشمند نایک ادیتیشن به کار گرفت تا این ساعت هوشمند را وارد بازار کند. بندهایی که برای این ساعت هوشمند طراحی شده است به فعالیت های ورزشی افراد تناسب و هماهنگی بسیار زیادی دارد و در آن برنامه های تمرینی و ورزشی بسیاری از سوی کمپانی آدیداس عرضه شده است.

ساعت فیت بیت شارژ۳

یکی از ساعت های هوشمندی که به وسیله فیت بیت وارد بازار شده بود Charge2 می باشد که دارای ویژگی پایشگر میزان ضربان قلب می باشد و با همین قابلیت توانسته به عنوان یک ساعت هوشمند پرفروش که سلامتی را نیز پایش می کند شناخته شود. یکی از نکات منفی در خصوص این ساعت هوشمند عدم وجود حسگر GPS می باشد و نمی تواند به عنوان یک ساعت هوشمند مقاوم در برابر آب شناخته شود.

این دو مورد به عننوان نقاط ضعف این ساعت هوشمند شناخته شده است و موجب شده تا علاقه مندان به این ساعت بسیار کمتر شوند. وابستگی این ساعت به موقعیت یابی به وسیله جی پی اس گوشی هوشمند موجب شده تا به عنوان یک ساعت هوشمند عملکرد ضعیفی را داشته باشد. فیت بیت نسخه ای جدیدتر از این ساعت هوشمند را ارائه کرده است که در آن این دو نقطه ضعف برطرف شده اند و در سال جاری وارد بازارهای جهانی خواهد شد. در خصوص طراحی Charge3  از طراحی نسل قبل استفاده شده است تازیبایی آن به همان شکل باقی بماند.

فیت بیت و به روزرسانی مدل Blaze و Alta

در مورد دیگر محصولاتی که به وسیله کمپانی فیت بیت تولید شده اند شایعاتی وجود دارد که بیان م یکند این کمپانی قصد دارد مدل بلاز خود را به روزرسانی نماید اما از آنجایی که مدل بلاز شباهت بسیاری به لونیک دارد احتمال بسیار زیادی وجود دارد که فیت بیت در سال جاری بیشترین تمرکز خود را بر روی تولید مدل لونیک نماید و مدل بلاز دیگر از خط تولید این کمپانی خارج شود.

فیت بیت در زمینه تولید ساعت های هوشمند مدل Alta HR را پس از مدتی که مدل Alta وارد بازار شده بود تولید شد و در برنامه سال جاری قرار گرفت و به این ترتیب مدل آلتا به احتمال زیاد دیگر به روز رسانی نخواهد شد و یا بهبودی پیدا نخواهد کرد.

ساعت هوشمند گارمین فوررانر۶۴۵ با قابلیت پخش موسیقی

کمپانی گارمین نیز در نمایشگاه دیجیتالی از ساعت هوشمند خود به نام فوررانر۶۴۵ رونمایی کرد که دارای قابلیت پخش موسیقی نیز می باشد و می تواند موجب جلب توجه کاربران شود. در این ساعت هوشمند حافظه داخلی قرار داده شده است که می تواند موسیقی را نیز پخش نموده و برای فعالیت های ورزشی بسیار موثر باشد. این ساعت هوشمند دارای سیستم پایش سلامتی بوده و در طراحی آن قابلیت پرداخت نیز قرار داده شده است که به گارمین پی معروف می باشد.

ساعت هوشمند اپل واچ سری چهارم

اپل نیز در زمینه پوشیدنی ها بیکار نبوده و سری چهارم از اپل واچ ها را طراحی کرده است که با اطمینان بسیار می توان گفت در ماه سپتامبر سال جاری وارد بازار خواهند شد. از آنجایی که اپل در زمینه تولید سیستم بر روی چیپ توانسته موفق عمل نماید به همین دلیل احتمال آن وجود دارد که از پردازنده اپل اس۴ در خصوص سری چهارم از اپل واچ ها استفاده نماید.

اپل در ساعت های هوشمند سری چهارم خود از پتنت هایی در بند ساعت و چند نقطه دیگر استفاده کرده است که ارتباط بسیار نزدیکی با پارچه هوشمند و سنسورهای سنجش سلامت دارند و می توانند عملکردی مناسب در زمینه پایش سلامتی را نیز برای افراد داشته باشند. بندهای هوشمند به همراه حسگرهایی که در این ساعت ها قرار داده شده است موجب شده قرار گیری بخش های سخت افزاری دیگری همچون دوربین که مخصوص فیس تایم است به آسانی انجام شود و این مدل از ساعت ها مسلما قادر خواهند بود در سال جاری درآمد قابل ملاحظه ای را برای اپل به ارمغان بیاورند.

ایرپاد۲ اپل

یکی از بخش های پوشیدنی ها به هدفون بلوتوث ها ارتباط دارد که در این بخش اپل توانسته تقاضای کاربران بسیاری را در این زمینه تامین نماید. در سال جاری میلادی اپل قرار است کیس ایرپاد را که به قابلیت شارژ بی سیم مجهز است را به همراه پد شارژ بی سیم مربوط به گوشی آیفون خود را وارد بازارهای جهانی نماید. پیش بینی دیگری وجود دارد که عنوان می کند اپل در سال جاری می تواند ایرپادهای بسیاری را به همراه کیس شارژ به فروش برساند. یکی دیگر از احتمالات این است که اپل قصد دارد در طراحی ایرپادهای خود تغییراتی را ایجاد کند تا به وسیله آن کیفیت صدای آن بهبود یافته و صداهای اضافه از آن حذف گردد.

عینک واقعیت مجازی اپل

با در نظر گرفتن احتمالات ممکن است اپل در زمینه عینک های واقعیت مجازی محصولی را در سال جاری وارد بازار نکند اما سی سی لونگ که مدیر عامل کمپانی کوانتا کامپیوتر می باشد اعلام کرده اپل یکی از شرکای این شرکت بوده و کوانتا کامپیوتر طی دو سالی که پشت سر گذاشته در زمینه واقعیت افزوده و کلیه فناوری هایی که در این زمینه مورد نیاز است فعالیت های بسیار زیادی را انجام داده است. با توجه به صحبت های تیم کوک احتمال بسیاری وجود دارد که اپل در آینده ای نزدیک به واقعیت افزوده دست پیدا کند و محصولات خوبی را در این زمینه وارد بازار نماید.

سامسونگ و پوشیدنی های آن

در سال۲۰۱۷ میلادی کمپانی کره ای سامسونگ در زمینه پوشیدنی ها توانسته ابزاری همچون ساعت هوشمند گیر اسپرت و دستبند سلامتی گیر فیت۲ پرو و همچنین ایرفون بی سیم گیر آیکون ایکس را طراحی و تولید نموده و در اختیار کاربران خود قرار دهد. با توجه به عملکرد خوبی که کمپانی سامسونگ داشته احتمال بسیاری وجود دارد که گیر اس۴ در شش ماهه دوم سال۲۰۱۸ وارد بازار شود.

در ساعت هوشمند گیر اس۴ بسیاری از قابلیت های گیر اسپرت قرار داده شده است اما در کنار آن احتمال دارد برای نخستین بار در یک گجت پوشیدنی به جای اینکه از دستیار صوتی اس ویس استفاده شود از دستیار صوتی بیکسبی استفاده گردیده شده باشد. تا کنون پتنت های بسیاری از سوی کمپانی سامسونگ به ثبت رسیده که نشان می دهد این کمپانی از دوربین در ساعت های هوشمند خود استفاده کرده است. در پتنت های ثبت شده نشانه هایی از دارا بودن بند این ساعت های هوشمند به یک صفحه نمایش وجود دارد که موجب می شود این ساعت ها به عنوان گزینه ای ایده آل مورد استفاده قرار بگیرند.

در این لیست از کمپانی هواوی نیز نام برده شده است که احتمالا در سال جاری میلادی دستبند هوشمند ای۲ را نیز در سه ماه اول سال وارد بازار های جهانی خواهد کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *