#


گیاه قهر و آشتی و نگهداری از آن

1 آوریل 2018 يك نظر 1911 بازدید

گیاه قهر و آشتی و نگهداری از آن

گیاه قهر و آشتی و نگهداری از آن در آپارتمان

در حال حاضر که اغلب خانه ها آپارتمانی شده کمتر پیش می آید که خانه ای با باغچه طراحی شود. برخی از افراد علاقه زیادی به استفاده از گل ها و گیاهان دارند اما به علت نداشتن فضای سبز و زندگی آپارتمان نشینی ترجیح می دهند در خانه خود از گل ها و گیاهان بسیاری نگهداری نمایند و حال و هوای تازه ای را وارد دکوراسیون خانه خود نموده و از رنگ سبز و حال خوبی که گیاهان برای آن ها ایجاد می کنند نهایت لذت را می برند.

برخی از گیاهان آپارتمانی هستند که نسبت به حرکت و تکان دادن حساسیت بالایی دارند و به عنوان گیاهان فوق العاده حساس شناخته می شوند. واکنشی که این گیاهان در برابر حرکت دادن و جابجایی از خود نشان می دهند این است که سریعا اندام های خود را جمع خواهند کرد. برای این واکنش گیاهان دلایل بسیار زیادی وجود دارد که یکی از آن ها می تواند حشره خوار بودن آن ها باشد و یا اینکه بخواهند در مقابل عوامل محیطی از خود محافظت نمایند. این گیاهان به نام گل های قهر و آشتی شناخته می شوند که نگهداری از آن ها کمی سخت می باشد و در روزهایی که میهمان در خانه حضور دارد این کار دشوارتر از قبل خواهد بود. در این مقاله قصد داریم ایده هایی در خصوص نگهداری از این گیاهان آپارتمانی را عنوان کنیم که باعث می شود آشنایی بیشتری با این گیاهان حساس داشته باشید.

امتناع از لمس کردن گل های قهر و آشتی

حساسیت و واکنشی که گل های قهر و آشتی از خود نشان می دهند برای ما و تمام افرادی که در خانه حضور دارند به ویژه برای کودکان بسیار جالب می باشد؛ به همین دلیل شاید تمایل داشته باشید که این گل های حساس را برای یک بار هم که شده لمس نمائید تا واکنشی که از خود نشان می دهد را مشاهده کنید. به گل قهر و آشتی ای که در خانه دارید توجه بیشتری داشته باشید چرا که به هیچ عنوان تمایل ندارد بیش از اندازه لمس شود. اگر این گل حساس بیش از اندازه لمس شود و یکسره در حال قهر و آشتی باشد موجب زرد شدن و آسیب دیدن اندام های گیاهانی خواهد شد که به وسیله این لمس کردن ها برای گل به وجود می آید.

زمانی که میهمانی در خانه تان حضور دارد سعی کنید گیاه خود را از دسترس میهمانان خارج کنید و در صورتی که تمایلی به گل و گیاه ندارند و نوع گیاه و گل شما را نمی شناسند اطلاعاتی را در خصوص رفتار قهر و آشتی که گل شما از خود نشان می دهد به آن ها ندهید. در مراسم ها و میهمانی های خود بیش از هر چیزی به مراقبت از گل قهر و آشتی خود بپردازید و مانع از لمس کردن بیش از اندازه گیاه شوید.

گونه های مشهور گل قهر و آشتی در منازل ایرانی

گیاهان بسیاری هستند که این قبیل رفتارها را از خود نشان می دهند اما گیاهان مشهوری که به صورت معمول در خانه های ایرانی وجود دارد به نام Mimosa pudica می باشد که گیاه بومی آمریکای جنوبی است. میسوما پودیکا از گیاهان حشره خوار نمی باشد و واکنش هایی که در برابر لمس شدن و تکان خوردن از خود نشان می دهد تنها برای حفاظت از خود در مقابل گرد و غبار و آفت ها و یا حتی شرایط جوی بد می باشد. همین مساله موجب شده است که گیاه قهر و آشتی بسیار به ندرت با آفت ها درگیر شود و گیاهی است که همیشه شاداب و سرحال دیده می شود.

شرایط کلی برای حفاظت و مراقبت از گیاه قهر و آشتی

گیاه میسوما پودیکا برای قرار دادن در تراس و بالکن بسیار مناسب می باشد و می توان آن را در مناطق گرمسیر ایران نیز قرار داد. در خصوص اقلیم های دیگر بهترین کار قرار دادن گیاه در داخل منزل می باشد. دمایی که برای نگهداری از این گیاه در نظر گرفته می شود نباید کمتر از18 درجه سانتی گراد باشد چرا که در صورت بالا بودن دما ساقه و برگ های گیاه ببه رنگ زرد روشن درخواهد آمد و گیاه به تدریج خراب شده و از بین خواهد رفت. در خصوص نوری که به گیاه می تابد توجه زیادی داشته باشید چرا که این گل حساس به8 ساعت نور در طول روز نیازمند است و نور بیشتر نیز یم تواند به گیاه آسیب بزند.

به خاطر داشته باشید که در خصوص آبیاری این گیاه افراط نکنید و ترجیحا آن را تنها کمی مرطوب کنید و اجازه دهید به همین حالت باقی بماند. اگر این امکان برای تان وجود دارد گیاه قهر و آشتی خود را به وسیله آب باران و یا آب مقطر آبیاری کنید چرا که اگر آب شیری که برای آبیاری آن استفاده می کنید دارای مواد شیمیایی همچون کلر باشد موجب به وجود آمدن حساسیت برای این گیاه خواهد شد. گیاه قهر و آشتی در طول شب می خوابد و به همین علت در طول شب برگ های آن به صورت بسته می باشد. در مورد دمایی که برای نگهداری از این گیاه نیز در نظر می گیرید توجه کافی داشته باشید و بدانید که بهترین دما برای این گیاه در حدود21 تا29 درجه سانتی گراد می باشد و موجب می شود گیاه رشد بهتر و مطلوب تری در این دما داشته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *