#


کدام میز ناهارخوری مناسب تر است؟

میز-ناهار-خوری
5 ژانویه 2019 بدون نظر 1891 بازدید

کدام میز ناهارخوری مناسب تر است؟

شکل میز ناهارخوری در روزگار امروز اهمیت پیدا کرده است. برای این که خانه های امروزی محدودتر شده اند و حتی جای گیری وسایل و کاربرد آن ها هم مورد توجه قرار گرفته است. این تنوع اشکال در وسایل در همه ی قسمت ها دیده می شود از جمله درب ها، صندلی ها، میزها و ….

 با بالا رفتن تنوع انتخاب هم سخت می شود. ولی برای میز ناهارخوری ما دو گزینه عمومی برای انتخاب داریم. یکی میز گرد است، دیگری میز مستطیل، که برای انتخاب بین این دو همیشه این پرسش به وجود می آید که کدام یک بهتراست؟انتخاب یک میز مناسب باید به نسبت شرایط و چیدمان یک خانه انتخاب شود و با در نظر گرفتن میز ناهار خوری در کنار صندلی هایش بسیار مهم است. در این مطلب به بیان تفاوت ها مابین میز ناهار خوری گرد و مستطیل می پردازیم تا شما بتوانید در انتها بین این دو گزینه یکی را متناسب با شرایط منزلتان انتخاب کنید.

میز ناهارخوری

میز ناهارخوری گرد

میزهای ناهار خوری گرد در داشتن سطح گرد یکسان هستند ولی در قرار گیری پایه هایشان متفاوت اند. به طور مثال میز ناهار خوری سه پایه برای خانواده هایی که جمعیت بیشتری دارندد مناسب است چون این تعداد پایه کمک می کند تا پا به پایه ها برخورد نکند و تعداد بیشتری را در کنار خود جای دهد.

گاهی اوقات در میز ناهارخوری گرد شاهد دو صفحه با اختلاف سطح هستیم. یک صفحه در قسمت بالا که ممکن است از جنس چوب یا شیشه باشد، که برای خوردن غذا از این صفحه استفاده می شود و یک سطح گرد در قسمت زیرین قرار دارد که برای قرار دادن یکسری از وسایل اضافی مناسب است و فضا را بیشتر می کند .

میز ناهارخوری تاشو جزء بهترین و کاربردی ترین نوع میزها است. در این مدل در هنگام باز بودن میز چهار نفر می توانند دور میز بنشینند و در صورت کمتر بودن افراد می توان آن را دو نفره کرد. در زمان هایی هم که استفاده ای از میز نمی شود می توان هر دو سمت آن را جمع کرد و تبدیل شود به یک صفحه که در هر گوشه ای از خانه بتوان جای داد. پس تا به این جا بهترین گزینه برای خانه های کوچک می تواند باشد.

میز ناهارخوری

از دیگر ویژگی های میز ناهارخوری گرد این است که همه ی افراد نسب به تمام محتویات روی میز فاصله یکسان دارند و دسترسی به مواد غذایی آسان تر است. برای نشستن و برخواستن از کنار میز می توان به راحتی این کار را انجام داد و عموما میز ناهارخوری گرد یک محیط صمیمی برای بازی، صحبت کردن و دور همی به وجود می آورد. برای خانواده هایی که فرزند کوچک دارند نداشتن گوشه در میز امنیت بیشتری را در خانه فراهم می کند.

این نوع میز ناهارخوری معایبی را هم در خود دارد برای نمونه نمی توان آن را در گوشه های خانه قرار داد و این ممکن است از قسمت فضای مفید خانه گرفته شود و فضا را محدود کند.

میز ناهارخوری

میز ناهارخوری مستطیل

این نوع میز ناهارخوری را در سایزها و جنس های مختلف می توان پیدا کرد. میزهای ناهارخوری علاوه بر کاربریشان برای ایجاد یک چیدمان مناسب برای سرو غذا هم بسیار مهم هستند. اگر جای کافی برای چیدمان غذاها وجود داشته باشد مطمئنا شاهد چیدمان بهتری بر روی میز ناهار خوری خواهید بود. میزهای مستطیل شکل این فضای کافی را برای شما ایجاد می کند.

میز ناهارخوری

تعداد افراد یک منزل برای انتخاب میز ناهارخوری بسیار مهم است و متناسب با افراد باید یک میز مناسب خریداری شود. در مورد میزهای مستطیلی هم از مدل های تاشو آن وجود دارد که در این مدل هم می توان در صورت نیاز آن را کامل باز کرد و تعداد بیشتری را در کنار آن جای داد. در صوری که مورد استفاده قرار نگیرد هم می توان آن را تا کرد و در گوشه ای از خانه قرار داد.

در میز ناهارخوری مستطیلی باید به پایه های آن دقت کرد تا فرم پایه ها مانع نشستن راحت در هنگام غذا خوردن نشوند. در بسیاری از موارد می توان از میزهای مستطیل شکل متصل به اپن آشپزخانه استفاده کرد که در این صورت هم برای قرار دادن وسایل آشپزخانه بتوان از آن استفاده کرد و هم برای سرو غذا، این کار باعث افزایش فضا در محیط خانه می شود.

میز ناهارخوری

داشتن زاویه و گوشه در میز ناهارخوری مستطیل شکل ممکن است برای کودکان خطر ساز باشد اگر تصمیم به خرید این مدل میزها دارید سعی کنید در حضور کودکان زویای آن را بپوشانید. با خواندن این نکات می توانید میزناهار خوری مناسب منزلتان را انتخاب کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *