#


کتابخانه مدرن دریچه ای به سوی خانه رویایی!

25 ژانویه 2018 بدون نظر 2191 بازدید

کتابخانه مدرن دریچه ای به سوی خانه رویایی!

کتابخانه مدرن دریچه ای به سوی خانه رویایی!

زمانی که نامی از کتابخانه برده می شود افراد بسیار کمی نسبت به خرید آن علاقه نشان می دهند و هر کدام از آن ها بهانه هایی را برای انجام ندادن این کار عنوان می کنند. اغلب افراد چنین عنوان می کنند که در خانه خود فضای کافی برای قرار دادن یک کتابخانه را ندارند و برخی نیز تعداد کم کتاب هایشان را متذکر می شوند و می گویند با تعداد کمی که کتاب دارند دیگر نیازی به خرید کتاب خانه وجود ندارد. اغلب این افراد تصور غلطی از کتابخانه دارند و گمان می کنند اگر قرار باشد کتابخانه ای را تهیه کنند حتما باید به سراغ گزینه های بزرگ و عظیم بروند که تعداد بسیار زیادی کتاب در آن وجود داشته باشد. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید باید این نکته را خوب به خاطر داشته باشید که در این مورد تصور اشتباهی دارید و منظور از کتابخانه یک عنصر بزگ و غول پیکر نیست.

در حال حاضر کتابخانه های بسیاری وجود دارد که در مورد آن ها از طرح ها و رنگ های زیبایی استفاده شده است که اجازه می دهند در اکثر دکوراسیون ها از آن ها به سادگی استفاده کرد. کتابخانه ها علیرغم اینکه محلی مناسب برای قرار دادن کتاب ها می باشند به عنوان یک عنصر دکوراتیو و تزئینی زیبا نیز به کار می روند. اگر بخواهید کتابخانه ای که در دکوراسیون داخلی از آن استفاده کرده اید هماهنگی مناسبی با دیگر لوازم موجود داشته باشد بهتر است در چیدمان و سبک قرار دادن کتاب ها خلاقیت و نوآوری داشته باشید و ظاهر مناسبی را برای آن ایجاد کنید. این کار موجب می شود تا دکوراسیون منزلتان ایده آل و زیبا دیده شود و بتوانید از کتابخانه تان نیز استفاده بیشتری داشته باشید.

اگر جزو افرادی هستید که می گویند کتاب زیادی ندارند باز هم توصیه می کنیم حتما یک کتابخانه زیبا را برای خود انتخاب کنید چرا که با انجام این کار می توانید به مرور زمان نسبت به خواندن کتاب های مختلف تمایل پیدا کنید و به این ترتیب دیگر کتابخانه وسیله ای بدون کاربرد برای شما نخواهد بود.

اگر یک کتابخانه مدرن و زیبا را برای خود خریداری کنید هم محل مناسبی برای قرار دادن کتاب های خود پیدا می کنید و هم اینکه می توانید دکوری های کوچکی همچون قاب عکس شمع وی یا حتی گلذان و وسایلی اینچنین را در آن قرار داده و حالتی زیبا در دکوراسیون خانه خود به وجود بیاورید. می توانید در کنار کتابخانه خود یک صندلی و یا مبل قرار دهید و در کنار آن از آباژوری که دارای نور مناسبی است بهره مند گردید تا به این صورت نسبت به مطالعه علاقه پیدا کنید و با نشستن بر روی مبل کنار کتابخانه احساس خوبی را بدست بیاورید.

اندازه مناسب کتابخانه کدام است؟

تعداد کتاب هایی که در خانه دارید یکی از مهمترین مواردی است که در خرید کتابخانه باید به آن توجه ویژه داشته باشید. افرادی که تعداد زیادی کتاب دارند و باید به سراغ کتابخانه های بزرگ و عظیم بروند اما فضای کافی در اختیار ندارند بهتر است چند کتابخانه را که دارای اندازه های یکسان است و از نظر ظاهر و اندازه نیز به یک شکل هستند انتخاب نمایند و در قسمت های مختلف از خانه آن ها را قرار دهند. افرادی که مستاحر هستند می توانند از این پیشنهاد هوشمندانه استفاده کرده و کتابخانه های زیبایی متناسب با فضای خانه خود خریداری نمایند. می توانید از کتابخانه های خود در قسمت های مختلفی استفاده کرده و کلیه کتاب های خود را درون آن ها جای دهید.

مناسب ترین فضا برای قرار دادن کتابخانه

اگر در خانه خود دو بخش نشیمن و پذیرایی وجود دارد می توانید مرز میان آن دو را برای قرار دادن کتابخانه در نظر بگیرید. به این ترتیب از کتابخانه به عنوان یک پارتیشن استفاده خواهید کرد و می توانید فضاهای مختلف خانه خود را تقسیم کنید. قرار دادن کتابخانه ها در یک خط موجب می شود به چیدمان مبلمان نیز توجه کرده و آن ها را در محل مناسب خود قرار دهید و به این ترتیب محل تردد نیز به خوبی مشخص خواهد شد.  این کار موجب می شود در محل تردد خود کتاب ها را بیشتر مد نظر قرار دهید و علاقه بیشتری نیز به مطالعه پیدا خواهید کرد.

افرادی که مالک خانه می باشند ولی  فضای کافی در اختیار ندارند تا بتوانند کتابخانه ای مناسب را در آن درست کنند این امکان را دارند که به دنبال کتابخانه هایی که دارای ارتفاع بلندی هستند بروند و از فضایی که در خانه دارند بیشترین استفاده را داشته باشند. بلندی این قبیل از کتابخانه ها معمولا تا سقف می رسد و فضای کافی برای قرار دادن کتاب در آن ها وجود دارد. اغلب مواقع فضایی که دورتا دور پنجره ها و قسمت بالای آن ها وجود دارد بلااستفاده باقی می ماند؛ می توانید این فضاها را به نحوی طراحی کنید که به صورت کتابخانه دربیایند و کتاب های خود را در آن قرار دهید. اگر کتابخانه ای با ارتفاع زیاد را برای خانه خود سفارش داده اید بهتر است نردبانی که مناسب آن است را نیز سفارش بدهید تا بتوانید به راحتی کتاب ها را در قسمت های بالایی نیز جابجا کنید.

رنگ مناسب برای کتابخانه

نکته دیگری که در انتخاب کتابخانه اهمیت بسیار زیادی دارد رنگ آن می باشد که باید به هماهنگی آن با دیگر عناصر موجود در خانه  توجه بسیار زیادی داشته باشید. اگر مبلمان خانه خود را به سبک کلاسیک انتخاب کرده اید می تواند کتابخانه ای به رنگ قهوه ای سوخته، طلایی، ماهگونی و یا کرمی تهیه کنید و با مبلمان خود ست نمائید.

در مورد مبلمانی که به سبک مدرن هستند بهتر است رنگ های مشکی، طوسی و یا سفید را در مورد کتابخانه به کار بگیرید تا ترکیب زیبایی با مبلمان خود داشته باشید. اگر تمایل دارید حس شادابی و تازگی را در خانه خود به وجود بیاورید بهتر است به سراغ کتابخانه هایی با رنگ نارنجی، قرمز، آبی و یا صورتی بروید و از ان ها در مورد اتاق کودکان استفاده کنید. این رنگ ها می توانند زیبایی خاصی را برای دکوراسیون خانه شما به وجود بیاورند و موجب ایجاد تحولی رنگین در خانه خواهند شد.

استانداردهایی که در مورد کتابخانه باید رعایت شود

در انتخاب کتابخانه باید به اندازه و ابعادی که دارد توجه کافی داشته باشید؛ چرا که ارتباطی بسیار نزیک با تعداد کتاب ها و میزان فضایی دارد که در خانه شما دیده می شود. در مورد کتابخانه ها استانداردهای معمولی وجود دارد که باید نسبت به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید و هنگام انتخاب کتابخانه آن ها را نیز مد نظر قرار دهید. به طور معمول ارتفاع مناسب برای کتابخانه180 سانتیمتر می باشد و ارتفاعی که برای جاکتابی آن باید در نظر گرفت اصولا32 تا35 سانتیمتر است.

عمقی که برای هر طبقه کتابخانه در نظر گرفته می شود حداقل25 سانتیمتر می باشد که موجب می شود کتاب ها به صورت مناسبی در جای خود قرار بگیرند. می توانید با در نظر گرفتن این ابعاد کتابخانه ای زیبا و مدرن را برای خانه خود سفارش دهید و المانی زیبا را وارد دکوراسیون خود گردانید. استفاده از کتابخانه باعث می شود تا هر کتابی محل مناسبی برای قرار گرفتن پیدا کند و به این ترتیب اتاق شما نیز از حالت شلوغی در می آید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *