اتاق خواب تان را چگونه بیارایید؟

اتاق خواب تان را چگونه بیارایید؟

اتاق خواب بخشی است که حس آرامش را القا میکند پس رکن اول طراحی داخلی یک اتاق خواب مدرن ایجاد احساس راحتی با دوری از تزیینات و چیدمان شلوغ است.و ما در اینجا قصد داریم نکات مهمی را در این زمینه به شما آموزش دهیم. .

رنگ زمینه :

انتخاب یک رنگ مناسب و هماهنگ با روحیات فردی مرحله اول برای چیدمان اتاق خواب پر از آرامش است . خوب می دانید که رنگهای پرانرژی بدون ترکیبات خنثی نمی توانند برای هر کسی خوشایند باشند و استفاده از آنها در فضایی مثل اتاق خواب که ایجاد حس آرامش مهمترین ویژگی آن است توصیه نمی شود . یکی از رنگهایی که تقریبا همه افراد از ان استقبال می کنند رنگ سفید به عنوان رنگ زمینه کار است که با ترکیبات بنفش و سبز و.. به زیبایی دلخواه می رسند.همچنین انتخاب مدل سرویس خواب و قرار گرفتن آن در گوشه ای مناسب نیز باید با رعایت سلیقه و توجه به شرایط فضای اتاق انجام شود.

نورپردازی اتاق خواب :

تاثیر نورپردازی در آرامش اتاق خواب را نمی توان نادیده گرفت به خصوص استفاده از نورپردازی های مدرن که اکثرا به صورت مخفی اجرا می شوند و سقف و دیوارهای کناف جایگاه مناسبی برای انها هستند. اگر بخواهیم به طور کلی و بدون ذکر جزئیات در این مورد بگوییم ترکیب رنگ زرد و سفید یکی از بخش های موثر در تکمیل نورپردازی مناسب محسوب می شود.

محل نشستن: يكی از كارهای متداول ايجاد يك فضای نشيمن در اتاق خواب اصلی است.به‌گونه‌ای است كه بتوان از آن به‌عنوان يك اتاق نشيمن كوچك نيز استفاده کرد. چنين فضاهايی بسيار آرام و ساكت هستند و می توانيد زمانی را در آن مشغول مطالعه، نوشتن، يا فقط انديشيدن شويد.

سقف: اگر اتاقی در خانه شما وجود داشته باشد كه شما گاهی به سقف آن نگاه كنيد، آن اتاق باید اتاق خواب باشد.اگر سقف اتاق شما مسطح است، سقف‌پوش‌های متنوعی وجود دارند كه می توانيد با نصب آن‌ها يك اتاق جذاب و دل‌ربا خلق كنيد.

حالا از جلوي در اتاق به اتاق خوابتان نگاه کنيد و دقت کنيد که اولين حسي که به شما دست ميدهد چيست؟ آيا احساس ميکنيد که اتاق آرامش بخشي براي خواب است؟ آيا راحتی ، امنيت ، فضاي کافي و هر حسي که براي ارامش نياز است را به شما ميدهد ؟ اگر اينگونه نيست تغييراتي در آن دهيد تا احساس خوبي به شما دست دهد.

 

از من بپرس 7

Recent Posts

روند اندیشه های معماری

اندیشه های معماری هم همانند بسیاری از زمینه های دیگر دچار تغییر شده است و…

5 سال ago

توضیحاتی در مورد سبک های پست مدرن،نئو مدرن و نئو کلاسیک

گرایش هایی بعد از دوران مدرن به وجود آمدند که نواقص اندیشه های مدرن را…

5 سال ago

سبک ایرانی اسلامی

با عمیق نگریستن درسبک ایرانی اسلامی می توان به توجه معماران به سمت حیاط ها،…

5 سال ago

نقش طراح در یک پروژه چیست؟

این که نقش طراح دقیقا در پروژه چیست، شاید سوالی باشد که جنبه های زیادی…

5 سال ago

معماری زمینه گرایی و منطقه گرایی

زمینه گرایی پیوندی بین زمین و محیط زندگی است و یا به عبارت دیگر محیط…

5 سال ago

چگونگی قرار گیری مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل

اگر منزل شما دارای پذیرایی مستطیل شکل است بهتر است مواردی را در نظر بگیرید.…

5 سال ago