چگونه حمام بزرگ و زیبا در خانه داشته باشیم؟

با توجه به زندگی مدرن امروزی که اکثر خانه ها کوچک شده اند به الطبع حمام بزرگ هم وجود ندارد. برای داشتن حمام بزرگ ترفندهایی وجود دارد که حمام شما را بزرگتر نشان دهد. موارد مختلفی مانند رنگ، متریال، اکسسوری ها برای داشتن یک حمام لوکس می تواند مهم باشد.

نکاتی که در به وجود آوردن حمام بزرگ مهم هستند:

همان طور که در طراحی و دکور هر فضایی رنگ و نور اهمیت دارد، برای طراحی حمام بزرگ هم این دو فاکتور مهم هستند. روشن بودن حمام به بزرگتر و تمیزتر نشان دادن حمام کمک می کند. بهتر است از رنگ های خنثی روشن برای حمام استفاده شود، رنگ هایی مانند سفید، بژ، کرم این ها رنگ هایی هستند که به راحتی بتوان رنگ های دیگر را با آن ها هماهنگ کرد.

در کنار این رنگ ها می توان به صورت محدود از رنگ های دیگر برای تزئینات و اکسسوری ها استفاده کرد. سعی کنید از رنگ های تیره زیاد استفاده نکنید به طور مثال رنگ مشکی ممکن است به صورت محدود یاعث لوکس شدن محیط حمام شود ولی مقدار زیادش باعث کوچک نشان دادن محیط حمام می شود.

سعی کنید فضاهایی را در حمام به وجود آورید که بتوان وسایل مورد نیاز را درون آن قرار داد تا از به هم ریختگی و شلوغی زیاد حمام جلوگیری شود. خلوت بودن و جمع بودن وسایل به ایجاد حمام بزرگ کمک می کند. پس به وجود آوردن قفسه، کمدهای کابینتی مخصوص حمام به این مورد کمک می کنند.

سعی کنید از شر وسایلی که مصرف زیادی ندارند راحت شوید. اگر یک نگاه گذرا به وسایل حمام داشته باشید متوجه این امر می شوید که بسیاری از وسایل بلا استفاده است. پس بهتر است با خالی کردن حمام از این وسایل به داشتن یک حمام بزرگ کمک کنید.

سعی کنید ابعاد مناسبی برای وسایل حمامتان در نظر بگیرید برای مثال برای یک حمام کوچک نیازی به استفاده از یک روشویی بزرگ نیست و یا خریداری وان های بسیار بزرگ که بیشتر فضای حمام را به خود اختصاص می دهند. اینگونه انتخاب ها برای حمام های کوچک نمی توانند مناسب باشند.

وجود آینه در هر فضای به بزرگتر نشان دادن آن محیط کمک می کند. برای داشتن حمام بزرگ هم می توان از آینه کمک گرفت. وجود آینه باعث به وجود آمدن عمق در فضا می شود. اگر نحوه قرار گیری پنجره ها به صورتی باشد که رو به روی پنجره قرار گیرند بازتاب نور هم به روشن شدن محیط حمام کمک می کند.

وجود پنجره باعث می شود حمام بزرگ تر به نظر بیاید و حمام روشن تر شود. اگر امکان وجود پنجره در حمام خانه یتان وجود ندارد این کمبود نور در روز را بوسیله ی نورهای مصنوعی باید بتوانید به وجود آورید. زیرا حمام های تاریک و کم نور حتی اگر بزرگ هم باشند اصلا حس خوبی را به همراه ندارند.

از عمومی ترین اشتباهاتی که برای دکور حمام ها به چشم می خورد، قرار دادن پرده ی حمام در کنار وان و دوش است. این کار باعث می شود حتی حمام بزرگ شما در نظر یک حمام کوچک باشد. اگر واقعا اصرار به اجرای این کار دارید سعی کنید از پرده های شیشه ای و شفاف استفاده کنید.

اگر حمام بزرگ به همراه نظم خاص در ذهنتان وجود دارد می توانید فضاها را تفکیک کنید. به طور مثال در حمام هایی که هم دوش وجود دارد و هم توالت فرنگی، می توانید با قرار دادن دوش در یک کابین مخصوص حمام هم به زیبایی حمام خانه یتان کمک کنید و هم در قسمت دوش که آبریز وجود دارد و قطرات آب به همه ی قسمت ها ی حمام می رسد را مهار کرد به وسیله کابین های دوش.

برای مثال بسیار پیش می آید که اگر بعد از دوش گرفتن یکی از اعضاء خانواده شخصی دیگر بخواهد از روشویی و یا توالت فرنگی استفاده کند محیط مرطوب و یا بخار گرفته باشد، ولی در محیط هایی که کابین دارد باعث می شود بقیه ی محیط ها خیس نشود.

استفاده از نور در کف حمام در بسیاری از موارد بسیار محیط را زیبا و روشن می کند. ایده ی دیگری که برای زیبا تر کردن محیط حمام بزرگ می توان به کار برد استفاده از گیاه در این محیط است. گیاه طبیعی و یا مصنوعی تفاوتی ندارد ولی تاثیر زیادی به همراه دارد.

از من بپرس

Recent Posts

روند اندیشه های معماری

اندیشه های معماری هم همانند بسیاری از زمینه های دیگر دچار تغییر شده است و…

5 سال ago

توضیحاتی در مورد سبک های پست مدرن،نئو مدرن و نئو کلاسیک

گرایش هایی بعد از دوران مدرن به وجود آمدند که نواقص اندیشه های مدرن را…

5 سال ago

سبک ایرانی اسلامی

با عمیق نگریستن درسبک ایرانی اسلامی می توان به توجه معماران به سمت حیاط ها،…

5 سال ago

نقش طراح در یک پروژه چیست؟

این که نقش طراح دقیقا در پروژه چیست، شاید سوالی باشد که جنبه های زیادی…

5 سال ago

معماری زمینه گرایی و منطقه گرایی

زمینه گرایی پیوندی بین زمین و محیط زندگی است و یا به عبارت دیگر محیط…

5 سال ago

چگونگی قرار گیری مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل

اگر منزل شما دارای پذیرایی مستطیل شکل است بهتر است مواردی را در نظر بگیرید.…

5 سال ago