#


چه رنگی را برای دکوراسیون منازل تان انتخاب کنید؟

دکوراسیون منازل
9 مارس 2019 بدون نظر 2534 بازدید

چه رنگی را برای دکوراسیون منازل تان انتخاب کنید؟

اینکه چه رنگی را برای دکوراسیون منازل تان انتخاب کنید کاملا یک مبحث سلیقه ای است ولی می توان رنگ مورد علاقه ی شما را به نحوی در دکوراسیون منزلتان پیاده کرد که جلوه بسیار زیبایی داشته باشد. در این مطلب تلاش می کنیم که به تفکیک رنگ های مناسب خانه ها را توضیج دهیم تا بتوانید رنگ مورد نظر خود را به راحتی از بین این همه رنگ انتخاب کنید.

دکوراسیون منازل

ویژگی رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون منازل

اولین رنگی که برای دکوراسیون منازل به آن می پردازیم رنگ ساجی است. منظور از رنگ ساجی، رنگ سبز ملایمی است که مقداری رنگ خاکستری همراه خود دارد. این رنگ آرامش و سکون را به همراه خود دارد ولی بر خلاف رنگ های دیگر که این خاصیت ها را دارند کسل کننده نیست. این رنگ برای استفاده بر روی دیوار ها و یا قسمت های زیادی از خانه ممکن است زیبا نباشد ولی به صورت محدود به عنوان استفاده برای رنگ کوسن ها و یا ظروف کریستالی ممکن است بسیار محیط را جذاب کند.

دکوراسیون منازل

دومین گزینه ای که در دکوراسیون منازل می توان استفاده کرد رنگ طلایی است. رنگی که از گذشته ها در دکوراسیون ها استفاده می شده و هنوز هم طرفدارهای خود را دارد، رنگ طلایی است. رنگی بسیار شیک که با قرار گرفتن در هر محیطی، آن محیط را لوکس و زیبا می کند. از ترکیب های زیبایی که می توان نام برد قرار گرفتن رنگ طلایی در کنار رنگ سفید است.

دکوراسیون منازل

حال که صحبتی از ترکیب رنگ های سفید و طلایی شد در کنار این رنگ ها می توان رنگ قرمز تیره را هم نام برد که اگر به صورت محدود استفاده شود بسیار محیط را زیبا می کند. به راحتی می توان تصور کرد محیطی را که به رنگ های سفید و طلایی است و در کنار این دو رنگ به طور مثال کوسن های زرشکی و یا اناری قرارداد. حتی می توان از این رنگ برای پرده ها استفاده کرد.

دکوراسیون منازل

دکوراسیون منازل

در ست های رنگی برای دکوراسیون منازل می توان به ست های ترکیبی رنگ های خنثی هم اشاره کرد. از محبوب ترین رنگ های خنثی می توان به رنگ سفید اشاره کرد. رنگی که همه از کودکی آن را بر دیوار های خانه یشان دیده اند. رنگ سفید همیشه حس و حال تمیزی و پاکی را به همراه خود دارد. یکی از مهم ترین مزایایی که رنگ سفید به همراه خود دارد این است که قابلیت هماهنگیبا همه ی رنگ ها را دارد. رنگ سفید در دکوراسیون منزل بیشتر تمایل به سردی دارد پس بهتر است با یک رنگ گرم همراه شود.

دکوراسیون منازل

در خانواده های ایرانی برای دکوراسیون منازل بیشترین رنگ هایی که مورد استقبال است، ست های رنگ خاکستری و قهوه ای است. مخصوصا رنگ قهوه ای که بیشتر مبل ها به این رنگ هستند. اگر بخواهیم از رنگ های بیس برای دکوراسیون خانه استفاده کنیم که گرما لازم را هم داشته باشند می توان از ترکیب رنگ کرم استفاده کرد که مانند سفید و خاکستری محیط را سرد و بس روح نمی کند.

اگر بخواهیم وارد خانواده رنگ های گرم در دکوراسیون منازل شویم می توانیم از دسته بزرگی از رنگ ها نام ببریم. مانند رنگ گلبهی، صورتی، زیتونی و … که همگی باید در کنار رنگ های بیس قرار گیرند تا محیط را زیبا کنند. اگر به دنبال ایجاد هیجان در محیط خانه هستید می توانید از رنگ هایی مانند قرمز، نارنجی و از این قبیل استفاده کنید ولی این را حتما مد نظر قرار دهید که استفاده ی زیاد از این رنگ ها بعد از یک مدت عادی و خسته کننده می شود.

دکوراسیون منازل

دکوراسیون منازل

دکوراسیون منازل

توصیه ای که عموما برای دکوراسیون منازل می شود به این سبک است که از رنگ هایی مانند سفید، طوسی روشن، کرم به عنوان رنگ اصلی محیط استفاده شود و در کنار این رنگ ها از رنگ های مکمل و زنده استفاده شود. استفاده از سه رنگ به صورت همزمان هم محیط را زیبا می کند به طور مثال استفاده از طوسی و سفید در کنار رنگ صورتی می توان استفاده کرد و یا رنگ سفید و طلایی در کنار رنگ سرمه ای می توان استفاده کرد. این نمونه ها نشان می دهد که ترکیب سه رنگ از کسالت بار بودن محیط می پرهیزد ولی استفاده بیش از سه رنگ هم در یک طراحی منسجم مفید نمی باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *