#


چطور دیوارهایمان را زیبا کنیم؟

19 می 2017 يك نظر 2439 بازدید

چطور دیوارهایمان را زیبا کنیم؟

چطور دیوارهایمان را زیبا کنیم؟

دیوار های خانه گسترده ترین عنصر در خانه شما هستند وباید فضایی آرام و اطمینان بخش را در خانه برایتان ایجاد کنند.در این نوشته میخواهیم راه هایی برای تغییر دیوار ها به شما آموزش دهیم.

دیوار ستون وسط سالن پذیرایی را پتینه کنید:

برای این کار شما به اسفنج سوراخ دار سفت که مخصوص پتینه کاری است و مقداری رنگ دلخواه  نیاز دارید. بهترین رنگ برای کارهای پتینه رنگ های آکرلیک است. پایه این رنگ ها آب است و نیاز به زمان بسیاری برای خشک شدن ندارد.اگر رنگ تان بسیار سفت است آن را با کمی آب رقیق کنید و اسفنج را درون رنگ فرو ببرید تا سطح بیرونی اسفنج آغشته به رنگ شود.سپس اسفنج را روی سطح دیوار تان به صورت ضربه ای بزنید. با این کار بعضی جاها پررنگ و بعضی جاها کمرنگ می شوند و نمای زیبایی به ستون خانه تان می دهد.

از تابلوهای دست ساز خودتان استفاده کنید:

دو عدد بوم نقاشی سفید را خریداری کرده و کل سطح آن را با رنگ متناسب با دکور خانه تان رنگ آمیزی کنید. با قلموی نازک طرح های هندسی مختلفی روی سطح تابلو بکشید و صبر کنید تا تابلو کاملا خشک شود. برای تزیین دیوار نشیمن تان از این تابلوها استفاده کنید.مثلا یکی از تابلوها را عمودی و دیگری را افقی نصب کنید.نقاشی روی دیوار می‌‌تواند در آشپزخانه، اتاق نشیمن،‌ اتاق خواب و یا حتی راهرو منزلتان باشد.به دیوارها و فضای داخلی منزلتان بیندیشید.

شما می‌‌توانید از هر شکل و ایده‌ای استفاده کنید و سعی کنید ایده‌هایتان را روی دیوارها نمایش دهید.شما می‌‌توانید به صورت مستقیم روی دیوار نقاشی کنید یا با هنر چاپ و یا با استفاده از شابلون کار کنید. ظاهر دیوار شما اهمیت دارد نه نحوه انجام آن. این کار را می توانید در هر جایی از دیوار انجام دهید. دیوارهای باریک که قابلیت نصب قاب ندارند و یا در پشت کاناپه و حتی دیوارهای بسیار بزرگ که قابلیت نصب چندین قاب بزرگ را دارند.ودی و دیگری را افقی نصب کنید.

دیوار اتاق کودک تان را رنگ آمیزی کنید:

کودک شما بالطبع اگر دختر باشد عاشق رنگ صورتی است. پیشنهاد می کنیم برای دیوار اتاق خواب دخترتان از رنگ های صورتی پر رنگ و کمرنگ استفاده کنید. دراور کودک تان را هم با صورتی کمرنگ رنگ آمیزی کنید. بهترین پیشنهاد برای کف اتاق کودک تان استفاده از پارکت است.دیوار اتاق خواب خودتان تان را با کاغذ دیواری تک رنگ مدل دار کنید.

به مغازه کاغذ دیواری فروشی بروید و از آنها تکه های ته مانده رول های کاغذی دیواری را خریداری کنید. حتما رنگ کاغذ دیواری را با توجه به رنگ دکوراسیون اتاق تان انتخاب کنید. کاغذ دیواری را در اندازه های مختلف بریده و در قسمت های مختلف دیوار اتاق خواب تان بچسبانید.

دیوار چوبی حیاط تان را با رنگ های روغنی شاد رنگ آمیزی کنید:

برای دیوار چوبی حیاط خانه تان پیشنهاد می کنیم از رنگ های شاد و روشن استفاده کنید. نگران کثیف شدن این دیوار نباشید، چون از رنگ روغنی استفاده می کنید به راحتی می توانید آن را بشویید. پیشنهاد ما برای طرح این دیوارها، طرح های عمودی است.کاشی های حمام و سرویس بهداشتی تان را هم نونوار کنید.

اگر کاشی های حمام و سرویس بهداشتی شما سفید است و دوست دارید آنها را رنگی کنید، نیازی به تعویض کردن ندارید. چون محیط سرویس بهداشتی و حمام مرطوب است باید از رنگ های روغنی استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم برای رنگ آمیزی کاشی ها از رنگ یک تکه استفاده نکنید. با قلموی آغشته به رنگ روی سطح کاشی بکشید و سپس تا رنگ ها خشک نشده اند با قلمو روی رنگ ها بکوبید تا حالت ابر و بادی به خود بگیرد. اگر می خواهید فقط یک سری از کاشی ها را رنگ آمیزی کنید می توانید برای سری بالا و پایین از نوار چسب های پهن استفاده کنید.

پایین دیوار اتاق نشیمن تان را با شابلون های مختلف طرح دار کنید:

از مغازه هایی که لوازم پتینه دارند به راحتی چند شابلون بزرگ دیواری خریداری کنید. کار با این شابلون ها بسیار ساده است. شابلون ها را روی دیوار بچسبانید و فیکس کنید. قلمو را درون رنگ غلیط فر برده و با ضربات عمودی روی سوراخ های شابلون ضربه بزنید تا رنگ از آن عبور کند، بعد از خشک شدن شابلون را از روی دیوار بردارید.

دیوارپوش های چوبی:

اگر به سبک های سنتی و روستایی علاقه مندید می توانید با استفاده از تکه چوب های پرداخت شده یا تخته های چوب، دیوار اتاق خود را بپوشانید. البته علاوه بر رنگ های اصلی چوب می توانید از چوب های رنگ شده به رنگ مورد نظر شما هم استفاده کنید.

استفاده از تصاویر:

جالب ترین روش برای تزئین دیوار استفاده از تصاویر مختلف است.  برای این کار هم میتوانید از کنار هم قرار دادن تصاویر کوچک ترکیب زیبایی روی دیوار درست کنید و یا از تصاویر یا پوسترهای بزرگ برای این کار استفاده کنید.

قفسه بندی دیوار:

معمولا استفاده از قفسه های چوبی برای تزئین دیوار خالی اتاق کمتر به ذهن کسی می رسد. این قفسه ها علاوه بر تزئین دیوار می توانند محل قرارگیری لوازم دکوری و تزئینی و سایر لوازم کوچک شما باشند. در این روش شما می توانید یکی از دیوارهای اتاق را زنده و برجسته کنید و سبک شخصیت و خلاقیت خود را به نمایش گذارید.

البته یادتان باشد که بدون توجه به اندازه و رنگ از این لوازم از آنها استفاده نکنید چرا که ممکن است موجب به هم ریختگی بیشتر و بی‌نظمی ‌شود. در حالی که با یک طبقه‌بندی مناسب برای هر دیوارتان می‌توانید محیط را زیباتر از قبل کنید. این طبقه‌بندی هم نباید کار خیلی سختی باشد چون لازم نیست طبقه‌های گرانقیمت و جدیدی بخرید؛ بلکه می‌توانید برای این کار از تخته چوب‌هایی که به کارتان نمی‌آید استفاده کنید و پس از انتخاب رنگ مناسب آنها را به شیوه‌ای که می‌خواهید روی دیوار نصب کنید.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *