#


پرده کرکره ای مناسب برای فضای پذیرایی

6 آوریل 2018 بدون نظر 4095 بازدید

پرده کرکره ای مناسب برای فضای پذیرایی

ایجاد دکوراسیونی متفاوت برای پذیرایی با استفاده از پرده کرکره ای

یکی از مهمترین المان هایی که در فضاهای مسکونی به آن توجه زیادی می شود پرده است. هر بخشی از خانه باید با توجه به کاربردی که دارد پرده ای مناسب داشته باشد که با دکوراسیون موجود در آن فضا هماهنگی بالایی داشته باشد. یکی از مهمترین فضاهایی که در بین هر ایرانی دارای اهمیت بسیار زیادی است اتاق پذیرایی می باشد. این اهمیت بهاندازه ای است که می توان گفت پذیرایی از مهمترین قسمت های هر خانه ای می باشد و دلیل آن هم خصلت میهمانی نوازی ای است که در ایرانی ها به وفور می توان دید.

هر شخصی تمایل دارد پذیرایی خانه اش نسبت به بخش های دیگر درخششی بی سابقه و بینظیر داشته باشد. پرده اصولا به عنوان یکی از عناصر دکوری و بسیار پر کاربرد در این بخش از خانه محسوب می شود. پیش از این برای اینکه پنجره های این بخش از خانه را بپوشانند از پارچه های تور و مخمل و حتی ساتن استفاده می کردند که دارای طرح ها و رنگ های متنوعی بود و در کنار آن ها از والان و یا کناره های پرده استفاده می شد که زیبایی آن را چندین برابر می کرد. در حال حاضر پرده های جدیدی وارد بازار شده که دارای شکل و جنس متنوع می باشد و این قابلیت را دارند که پاسخگویی مناسبی برای هر فضایی داشته باشند. در این مطلب قصد داریم یکی از انواع پر کاربرد پرده را معرفی کنیم تا با استفاده از آن بتوانید طرحی زیبا و خاص را برای پذیرایی خانه خود فراهم کنید.

کاربرد پرده های کرکره ای

اگر بخواهیم پرده کرکره ای را به صورتی ساده تر معرفی کنیم باید بگوئیم به عنوان یک تنظیم کننده میزان شدت نور محسوب می شود و می توان از آن استفاده کرد تا میزان نور مناسبی وارد فضاهای داخلی ساختمان شود. پرده های قرار گرفته در پرده کرکره ای به صورت افقی طراحی شده اند که موجب می شوند به راحتی آن ها را به وسیله نیروی برق و یا مکانیکی در حالت های مختلف باز و بسته و یا حتی نیمه باز قرار داد. به کارگیری پرده های کرکره ای علاوه براینکه کاربرد باای آن ها را در فضاهای داخلی نشان می دهد می تواند موجب به وجود آمدن دکوراسیونی بینظیر و خاص و در عین حال زیبا و آرامش بخش تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

به طور معمول اندازه پرده ها را به شکل کاملا هم اندازه با ابعاد پنجره ها تعیین می کنند. گاهی نیز این مدل از پرده ها را در داخل چهارچوب پنجره نصب می کنند که در این حالت باعث می شوند تا فضایی متفاوت و متمایز و در عین حال بسیار مدرن به وجود بیاید. در صورتی که به استفاده از این پرده ها داشته باشید می توانید آن را به تنهایی به کار ببرید و یا در صورتی که فضای کافی در اختیار دارید و پذیرایی تان به اندازه کافی بزرگ است می توانید آن ها را با پرده های دیگر ادغام کرده و در این فضا به کار برد. برای انجام این کار بهترین کار این است که پرده های کناره را با جنس پارچه ای که در دکوراسیون منزل تان به کار رفته هماهنگ کنید.

انواع پرده کرکره ای

پرده کرکره ای دارای انواع مختلفی است که بنابر سلیقه و نظرخود می توانید از آن در فضای پذیرایی خود استفاده کرده و دکوراسیونی زیبا و منحصر بفرد را به وجود بیاورید. در ادامه انواع مختلف این پرده را نام می بریم تا بتوانید از آن ها بیشترین استفاده را ببرید.

پرده زبرا، پرده شید و کرکره چوبی و کرکره آلومینیومی انواع مختلفی از پرده های کرکره ای هستند که می توان از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

پرده کرکره ای آلومینیومی

یکی از انواع معروف و قدیمی پرده های کرکره ای این مدل می باشد و پرده های به کار رفته در این نوع دارای مقاومت و دوام بسیار بالایی می باشد. علاوه براین برای اینکه پنجره های اتاق پذیرایی را بپوشانند بیشتر از این مدل از پرده های کرکره ای استفاده می کنند. در استفاده از این مدل از پرده های کرکره ای برای اینکه بتوانند فضا را به صورت سکه دار و جذاب نشان دهند از پرده های پارچه ای که با آن ها هماهنگ بود استفاده می کردند.

پرده کرکره ای چوبی

این مدل از پرده های کرکره ای به مانند انواع آلومینیومی می باشند اما کمی تفاوت با آن ها دارند و آن هم این است به جای فلز از چوب های صنعتی مختلف همچون بامبو و افراد در ساخت آن ها استفاده می شود. از آنجا که از چوب طبیعی در تولید این مدل از کرکره ها استفاده می شود به همین دلیل در مقایسه با مدل های دیگر دارای قیمت بالاتری می باشند. برای اینکه اتاق پذیرایی به عنوان فضایی گرم و صمیمی دیده شود از پرده کرکره های چوبی اغلب برای آن استفاده می شود.

پرده های شید

این مدل از پرده ها گزینه بسیار مناسبی برای قرار گیری در اتاق پذیرایی می باشند. این امکان برای تان فراهم است که با توجه به نیاز خود از جنس های مختلفی همچون ضخیم و یا نازک آن ها استفاده نموده و در اتاق پذیرایی نصب کنید. چنانچه در اتاق پذیرایی خود نور بیشتری را نیاز دارید می توانید پارچه ای با جنس نازک تر را انتخاب نمائید اما در مورد زمان هایی که تمایل دارید شدت نور کاسته شود بهترین کار استفاه از پارچه های ضخیم تر می باشد.

پرده های زبرا

در تولید این جنس از پرده ها از پارچه استفاده می کنند و علاوه براین پرده دارای دو لایه ی پارچه ای شفاف و کدر می باشد که دارای فاصله ای مناسب از یکدیگر می باشند. اگر از طرفین به این پرده ها نگاه کنید پارچه هایی که در بین دو پارچه قرار دارد را به صورت لوزی مشاهده خواهید کرد. علاوه براین پارچه هایی که به عنوان اتصال دهنده هستند این قابلیت را دارند که اندازه ورود و خروج نور و حتی دید افراد را مشخص نمایند. کاربردی که این مدل از پرده ها دارد همچون پرده های شید می باشد اما تفاوتی که در بین این دو وجود دارد این است که بدن اینکه پرده را بالا و پائین ببرید می توانید میزان نور آن را به خوبی تنظیم نمائید اما در خصوص پرده های شید برای اینکه بتوانید نور را بهتر تنظیم کنید باید آن را به طور کامل جمع کرده و یا باز نمائید. همین مساله موجب شده تا این مدل از پرده ها به عنوان گزینه ای محبوب برای نصب در اتاق پذیرایی به کار بروند.

استفاده از پرده کرکره ای برای نصب در اتاق پذیرایی

پرده های زبرا و شید اصولا بیشترین کاربرد را در اتاق پذیرایی دارند و احتمالا یکی از دلایل محبوبیت آن ها این است که می توان طرح مورد علاقه را بر روی آن ها چاپ کرد. البته باید این نکته را نیز عنوان کنیم که این مدل از پرده ها در خصوص منازلی که پنجره ای در اتاق پذیرایی آن وجود ندارد و منبع دریافت نور پنجره آشپزخانه است بهترین گزینه یم باشند. علاوه براین اگر دکوراسیون منزل تان مدرن و در عین حال مینی مال است این امکان را دارید که از مدل های مختلف پرده کرکره چوبی و یا کائوچویی استفاده نمائید.

توجه به اندازه گیری دقیق

همیشه به خاطر داشته باشید که یکی از مهمترین آیتم هایی که موجب می شود پرده کرکره خود را به زیبایی در فضای پذیرایی نشان دهد اندازه گیری دقیق و درست آن می باشد. پرده های کرکره ای به دلیل اینکه یک تکه هستند به شکل یک پنل بر روی دیوار خود را نشان می دهند. چنانچه اندازه آن بزرگتر و یا کوچک تر از حد طبیعی باشد موجب ایجاد نمایی ناخوشایند خواهند شد. به همین دلیل بهترین کار این است که برای اندازه گیری دقیق و نصب پرده ها به سراغ متخصصین این کار بروید و از آن ها بخواهید تا پرده ای مناسب با چهارچوب پذیرایی تان در اختیار شما قرار دهند.

استفاده از ابزار و یراق مناسب و هماهنگ با پرده

در خصوص پرده کرکره ای که در اتاق پذیرایی قرار می گیرد نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید که یکی از آن ها انتخاب و به کارگیری لوازم جانبی مناسب با پرده می باشد که موجب می شود پرده زیباتر از حد معمول دیده شود. بیشتر افراد در نگاه اول به جنس پرده و مدل آن توجه می کنند و هیچ اهمیتی به ابزار و یراق آن نمی دهند. به همین جهات تفاوت زیادی بین پرده ای که در پشت ویترین مغازه و یا حتی در ژورنال ها دیده شده با پرده ای که در چهارچوب پنجره خانه ای نصب می شود وجود دارد. می توان یکی از تفاوت ها را نوع انتخاب ابزارآلات جانبی که به همراه پرده نصب می شوند دانست و یا حتی ظرافتی که در نصب پرده وجود دارد. توجه به این نکات و شناخت انواع پرده های کرکره ای موجب می شود تا بتوانید در صورت تمایل به استفاده از این پرده ها گزینه مناسبی را برای اتاق پذیرایی خود انتخاب نمائید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *