#


ورودی خانه خود را مطابق سبک زندگی خود چیدمان کنید

ورودی خانه
8 نوامبر 2017 بدون نظر 1881 بازدید

ورودی خانه خود را مطابق سبک زندگی خود چیدمان کنید

ورودی خانه خود را مطابق سبک زندگی خود چیدمان کنید

برای اینکه خانه ای زیبا و تمیز داشته باشید الزامی وجود ندارد که همچون یک ربات زندگی کنید؛ شما باید به نحوی زندگی کنید که در عین سادگی منحصر بفردی زندگی شما زبانزد باشد. برای اینکه بتوانید خانه ای متناسب با سبک زندگی خود طراحی کنید بسیار ساده است و برای این کار تنها باید به چگونگی سبک زندگی خود دقت داشته باشید.

برای داشتن یک طراحی بینظیر بر اساس سبک زندگی خود بهتر است تمام فعالیت های روزانه خود را نوشته و بر اساس آن ها به طراحی بپردازید. باید بدانید کفش ها و وسایل خود را در طول روز در چه مکانی قرار می دهید و آیا جای مناسبی برای آنها در نظر گرفته اید یا نه؟ اگر کمی توجه و دقت به خرج دهید می توانید یک طراحی زیبا و ایده آل را برای خانه خود و به خصوص ورودی منازل خود داشته باشید.

ورودی خانه

ورودی خانه

در نظر گرفتن فضای ورودی منزل

برای اینکه بتوانید در ورودی منزل خود چیدمان مناسبی داشته باشید بهتر است کمی خلاقیت به خرج داده و با در نظر گرفتن بزرگی و کوچکی این فضا اقدام به قرار دادن وسایلی همچون جاکفشی و جاکلیدی نمائید. به این ترتیب دیگر مجبور نیستید وسایل خود را بر روی هم تلنبار کرده و زمانی که به هرکدام از آن ها نیاز دارید سردرگم شوید. ایجاد فضای مناسب برای هر وسیله ای موجب ایجاد نظم در ورودی منزل شما خواهد بود.

استفاده از سیستم مناسب برای وسایل

برای اینکه بدانید هر وسیل ای در کدام قسمت می تواند قرار بگیرد باید به کاربرد آن دقت داشته باشید. مسلما وسایلی که برای باغبانی مناسب است جایی در ورودی منزل ندارد. بهتر است از یک سیستم مناسب برای جایگیری وسایل استفاده کرده و هر وسیله ای را در محل مناسب خود قرار دهید. به این ترتیب دیگر ورودی خانه شلوغ نخواهد شد و هر وسیله ای با قرار گیری در محل مناسب خود می تواند در کمترین زمان ممکن در دسترس باشد. به طور واضح تر باید بگوئیم سعی کنید یک سازماندهی مناسب را برای ورودی خانه خود داشته باشید. ایجاد سازمان دهی کار بسیار آسانی می باشد و لازمه آن کمی دقت و نظم است که باعث می شود خانه شما جلوه خوبی داشته باشد.

دقت در چیدمان و نیاز های هر خانه ای

اغلب خانه های مدرن ورودی پشتی ندارند و می توان با اطمینان گفت ورودی یکی از نیازهای اساسی هر خانه ای می باشد. ورودی ها اصولا به عنوان یک فضای مناسب برای قرار دادن وسایل به کار می روند. شما می توانید این فضا را به گونه ای طراحی کنید که هم بتوانید به عنوان یک فضای پرکاربرد از آن استفاده کنید و هم اینکه به عنوان ورودی خانه به شکل زیبایی دیده شود.

ورودی خانه

ورودی خانه

ایجاد یک فضای مناسب برای قرار دادن کت ها

اغلب افراد عادت ندارند کت های خود را به محض ورود به خانه در کمد لباس آویزان کنند و اکثرا کت های این افراد بر روی هم تلنبار می شود و یا بر روی دسته مبل انداخته می شود و یک نمای زشت را به ورودی خانه می دهد. برای اینکه بتوانید از این اتفاق جلوگیری کنید بهتر است در قسمت ورودی خانه خود از آویزهای یک مرحله ای استفاده کنید و کت ها را بر روی آن بیاویزید.

این کار در نظم بخشیدن به ورودی خانه بسیار کمک کننده خواهد بود و موجب می شود تا ورودی منزل شما بهتر دیده شود. البته بهتر است پیش از آویزان کردن کت ها در ورودی آن ها را در کمد بیاویزید تا مرتب و تمیز باقی بمانند اما افرادی که به این کار عادت ندارند بهتر است از آویزهای یک مرحله ای استفاده نمایند.

ورودی خانه

ورودی خانه

در نظر گرفتن محل مناسبی برای کفش ها

اصولا اکثر خانه های امروزی محل مناسبی برای قرار دادن کفش ها ندارند ولی شما می توانید با استفاده از میله ای به عنوان محل آویز کفش ها استفاده کرده و کفش هایی را که در طول روز استفاده می کنید را بر روی آن بیاویزید. قرار دادن قفسه هم یکی دیگر از راه هایی است که می توانید در مورد کفش های خود به کار بگیرید.

البته امروزه جا کفشی هایی نیز تولید شده اند که علاوه بر کاربردی بودن دارای ظاهری زیبا نیز هستند که می توانید از آن ها برای قرار دادن کفش ها در ورودی منزل استفاده نمائید. استفاده از جاکفشی یا قفسه موجب می شود ورودی منزل شما زیبایی و نظم خود را حفظ کرده و جلوه بهتری از خانه شما را نشان دهد.

ایجاد فضای مناسب برای قرار دادن نامه ها

برای اینکه بتوانید نامه ها و مجلاتی را که دریافت می کنید همیشه در دسترس داشته باشید پیشنهاد می کنیم در ورودی منزل خود قفسه هایی را تعبیه کنید که بتوانید نامه ها و مجلات و روزنامه ها را در درون آن ها بگذارید. این کار باعث می شود که هر زمانی تمایل داشته باشید بتوانید به سادگی به آن ها دسترسی داشته و مطالعه نمائید.

علاوه بر این دیگر مجبور نیستید آن ها را از گوشه و کنار خانه جمع کنید و همیشه یک مکان مشخص برای آن ها وجود دارد که به سادگی می توانید هر کدام از آنها را که خواستید پیدا کنید. با این کار تمام نامه ها و مجلات شما به صورت سازماندهی شده در دسترس خواهند بود.

ورودی خانه

ورودی خانه

ایجاد فضای مناسب برای اشیای کوچک خانه

برای اینکه وسایل کوچک خانه خود را در یک جا جمع کنید بهتر است از جعبه هایی که در دسترس هستند استفاده کنید. بهتر است این جعبه ها را در فضایی که نزدیک به ورودی خانه است قرار دهید تا بتوانید بهترین دسترسی را داشته باشید. البته باید دقت داشته باشید که چه وسایلی در طول روز بیشتر استفاده می شوند و چه وسایلی بهتر است نزدیک ورودی قرار بگیرند تا در زمان کمتری بتوانید آن ها را برداشته و زمان زیادی را صرف پیدا کردن آن ها نکنید.

در ایجاد ورودی کمی خلاقیت به خرج دهید

پس از اینکه توانستید تمام نیازهای خود را بشناسید بهتر است کمی خلاقیت از خود نشان دهید و برای آن ها فضای مناسبی را در ورودی خانه ایجاد کنید. می توانید بسیاری از وسایل مورد نیاز خود همچون کلیدها و کیف را در کشوهایی که در ورودی خانه قرار داده اید نگه داشته و به هنگام بیرون رفتن از خانه آن ها را پیش روی خود داشته باشید.

استفاده از این کشوها باعث می شود دیگر کلیدهای خود را فراموش نکرده و قابلیت دسترسی به آن ها را داشته باشید. این کار در ایجاد فضایی جذاب کمک کننده خواهد بود و باعث می شود ورودی خانه به عنوان یک فضای باز و کاربردی به نظر برسد. استفاده از این ایده ها باعث می شود طراحی خانه خود را به زیباترین شکل ممکن انجام دهید و از بابت شلوغی ورودی خانه خود هیچ نگرانی ای نداشته باشید.

استفاده از این ایده ها برای خانم هایی که بیرون از خانه مشغول هستند پیشنهاد می شود چرا که برای مرتب کردن خانه و به خصوص بخش ورودی نیازی نیست زمان بیشتری را صرف کنند و در کمترین زمان می توانند به خانه ای مرتب دست پیدا کرده و خانه ای همیشه مرتب داشته باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *