کتابخانه مدرن این جو گزیده خود را از دست داده است و همچنین ارزش نمادین خود که با گنبدها، استوانه ها جلا می یافت و سقف های بلندی داشت.
جو نور طلایی خود را از دست داده است که غبار در هوا شکل مادی به خود می گرفت و از پنجره های بلند به شکل غیر منتظره ای می امد و همیشه برای نور پردازی کارامد کافی نبوده و نیاز به حمایت از سوی لامپ های کوچک سبز رنگ داشت.
در جایی که « آلتو » از نمودار اشعه های نور و نمایی از چشم انداز برای سازماندهی افکارش استفاده می کند.
« سیزا » علاقمند است تجارب خود را در ساختمان های کتابخانه به تصویر بکشد که انچه از این روند بر می اید ، تحلیل حکایت گونه تری است که نگرانی مرسوم در مورد جایگیری و مسیریابی در فضای کتابخانه در ارتباط با نور است، شبکه پیچیده ای از قلمرو ها و سفرهایی که کتابخانه نشان می دهد .
برای « آلتو » نیز این گونه بود و طراحی کتابخانه برای « سیزا » ضرورتا جستجویی برای نوع خاصی نور است که مطالعه را افزایش می دهد. بدون این نور یا به زبان خاص خود او « جو طلایی » ، « سیزا » نشان می دهد که کتابخانه تنها کتابی در مقیاس بالا است که با وجود انباری بالقوه مستعد برهم ریختن است.
اندیشه های معماری هم همانند بسیاری از زمینه های دیگر دچار تغییر شده است و…
گرایش هایی بعد از دوران مدرن به وجود آمدند که نواقص اندیشه های مدرن را…
با عمیق نگریستن درسبک ایرانی اسلامی می توان به توجه معماران به سمت حیاط ها،…
این که نقش طراح دقیقا در پروژه چیست، شاید سوالی باشد که جنبه های زیادی…
زمینه گرایی پیوندی بین زمین و محیط زندگی است و یا به عبارت دیگر محیط…
اگر منزل شما دارای پذیرایی مستطیل شکل است بهتر است مواردی را در نظر بگیرید.…