#


هر آن چه که در مورد دکوراسیون منزل عروس باید بدانید

دکوراسیون خانه عروس
2 ژوئن 2017 بدون نظر 6585 بازدید

هر آن چه که در مورد دکوراسیون منزل عروس باید بدانید

هر آن چه که در مورد دکوراسیون منزل عروس باید بدانید

دکوراسیون و چیدمان منزل عروس یکی از چالش هایی است که تقریباً تمام عروس خانم ها با آن روبرو هستند به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم مطلبی برای تازه عروس ها ودامادهای عزیز در زمینه خرید مناسب جهیزیه و چگونگی چیدمان آن ها فراهم کنیم .

انتخاب رنگ مناسب در دکوراسیون منزل عروس

همیشه با شنیدن نام عروس و عروسی یک رنگ در ذهن نقش می بندد و آن هم رنگ سفید است که احتمال دارد از فرهنگ و سنت ما ریشه گرفته باشد . با وجود اینکه احترام گذاشتن به رسوم و سنت ها بسیار خوب است اما مهمتر از سنت داشتن آرامش است . به جای اینکه بدانیم سنت چه می گوید بهتر است بدانیم چه رنگی به ما آرامش می دهد و چه ترکیب رنگی مورد پسند و علاقه همسرتان است . به طور کلی می توان گفت برای انتخاب رنگ ها هیچ قاعده ای نمی توان به کار برد و تنهایی می توان ترکیب رنگ های بی نظیر را برای این منظور معرفی کرد .

انتخاب مبلمان مناسب

یکی از مواردی که در انتخاب مبلمان باید در نظر گرفت وسعت و متراژ فضای منزل است ، در مورد خانههایی که متراژ بزرگی دارند دو دست مبلمان یا دو مدل متفاوت که یکی برای فضای نشیمن خصوصی باشد و از نوع مبل راحتی که می تواند از مدل های ال شکل

دکوراسیون خانه عروس

دکوراسیون خانه عروس

نیز باشد و یک مدل دیگر برای نشیمن عمومی که معمولاً برای میهمان مهیا می گردد و مبل های استیل یا مدل های سلطنتی می تواند برای آن فضا مناسب باشد . اما اگر متراژ خانه کوچک است از فکر مبل های استیل بیرون آمده و یک دست مبلمان راحتی که هم مقرون به صرفه بوده و هم با فضای خانه تان تناسب بیشتری دارد انتخاب کنید .

انتخاب فرش مناسب

انتخاب یک فرش مناسب و خوب هم یکی دیگر از سوالات متداول در دکوراسیون منزل عروس است . باید در نظر داشته باشید که تک تک عناصری که برای منزلتان انتخاب می کنید از یک سبک دکوراسیون باشد به عنوان مثال یک فرش مدرن در کنار مبلمان استیل به هیچ عنوان زیبا نخواهد بود ، همین طور یک فرش دست بافت ابریشمی با طرح های اسلیمی در کنار یک دست مبل فانتزی مدرن . تک به تک این عناصر زیبایی خاص خودشان را دارند که با یک ترکیب نامناسب جلوهی زیبایی نخواهند داشت .

بنابراین هنگام انتخاب فرش علاوه بر اینکه سبک مبلمان خود را مورد توجه قرار می دهید به رنگ کف پوش و مبل ها نیز دقت کنید ، اغلب کف پوش ها دارای رنگ خنثی بوده و به راحتی با هر رنگی ترکیب می شوند ، بنابراین هارمونی رنگ را در فضای خود فراموش نکنید . ابعاد و مکان مناسب قرار گیری فرش در دکوراسیون داخلی را به طور دقیق در نظر داشته باشید تا بتوانید انتخاب مناسبی انجام دهید .

انتخاب پرده مناسب

شما می توانید یک پرده خوب را با رنگ کوسن های مبلمان هماهنگ کنید و سبک مبلمان را در انتخاب نوع پرده مد نظر قرار دهید . در مورد فضایی که دارای مبل استیل و یک فرش اصیل ایرانی است قاعدتاً بهترین گزینه برای پرده پارچه حریر با یک والان از جنس و رنگ پارچه مبل است و پرده های فانتزی پاسخی مناسب برای مبلمان راحتی به شمار می روند . این پرده های فانتزی می تواند والان دار و یا ساده باشد و برای پنجره آشپزخانه ابتدا باید محل پنجره مشخص گردد .

اگر از قسمت نشیمن پنجره دید دارد پس یک پرده با ترکیب رنگ و متناسب با آن فضا انتخاب کنید . نگکته ی دیگری که در خرید پرده باید به آن خوب توجه کنید بلندی و کوتاهی سقف است ؛ اگر سقف بلندی دارید ترجیحاً از پرده های کوتاه استفاده کنید و اگر سقف خانه تان کوتاه است به کار بردن پرده های بلند باعث بلندتر دیده شدن سقف تان می گردد .

انتخاب لوازم آشپزخانه

دکوراسیون خانه عروس

دکوراسیون خانه عروس

سعی کنید به قدر بودجه نیاز و کفایت خرید کنید و در زمان خرید واقع بین باشید ، سعی کنید زیاد در جست وجوی وسایل فانتزی نباشید بلکه کارایی آن ها را مد نظر قرار دهید ، چرا که این وسایل نهایتاً تا پنج ، شش سال آینده همچون روز اول برای شما کار خواهد کرد . در مورد لوازم برقی آشپزخانه شما دو انتخاب بیشتر ندارید سیلور و یا سفید . کابینت ها هم معمولاً همچون کف پوش  ها از رنگ خنثی انتخاب می شوند که قابلیت ترکیب پذیری با هر رنگی را دارند .

در مورد دکوراسیون منزل عروس نکات دیگری نیز وجود دارد که بسیار حائز اهمیت می باشند . نکاتی همچون انتخاب آئینه و کنسول و ویترین و تزئینات مناسب که باید در انتخاب آن ها بسیار دقت کرد و باید با توجه به فضای منزل آن ها را تهیه کرد که اگر فضا کوچک باشد می توان از آن ها چشم پوشی کرد اما اگر فضای منزل بزرگ باشد باید آن ها را به گونه ای انتخاب کرد که متناسب با دیگر لوازم منزل باشد .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *