#


نکات مهم در مورد کمد دیواری

انواع-کمد-دیواری
5 نوامبر 2018 بدون نظر 2005 بازدید

نکات مهم در مورد کمد دیواری

امروزه به دلیل کوچک شدن فضاهای مسکونی طراحی کمد دیواری ها اهمیت ویژه ای پیدا کرده اند. کمدها باید به نحوی طراحی شوند که نه از فضای خانه زیاد اشغال کنند و هم جای کافی برای گذاشتن وسایل داشته باشند. کمد دیواری ها یکی از انواع و طرح های کمد ها هستند.
در هنگام خرید و یا بازسازی منزل، طراحی و ساخت کمد دیواری ها باید به دقت انجام شود زیرا تعویض و یا اصلاح کاربری آن کار بسیار سختی است.

جنس کمد دیواری ها

کمد ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند ولی عمدتا از جنس ام دی اف ساخته می شوند. البته این گفته بسیار کلی است و در جزئیات و حالات مختلف، متریال های مختلفی دیده می شود.

ام دی اف :

رایج ترین متریال در این زمینه است. ام دی اف ها دارای روکش مات هستند. برش و قطعه بندی آن آسان است. بهتر است بدنه را در محیط کارگاهی آماده کنند و قطعات را داخل محل مورد نظر سر هم کنند.

پی وی سی:

ساختار اصلی این جنس هم از ام دی اف است ولی رویه ی آن را با یک پوشش پی وی سی که ضد آب است می پوشانند. این مدل جزء گران ترین متریال های کمد دیواری محسوب می شود.

های گلاس:

این مدل متریال هم از مغزی ام دی اف تشکیل شده است که روکش های گلاس دارد. این روکش یک سطح براق را بوجود می آورد که البته این برایق بودن از نظر جلوه بصری بسیار زیباست ولی مشکلاتی را به همراه دارد مانند ضد آب و ضد خش نبودن.

لیترون:

این متریال ارزان ترین و پر مصرف ترین اجناس مورد استفاده در کمد دیواری است. لیترون ها از خرده چوب های فشرده شده درست می شود و روکش ام دی اف می شوند در ظاهر تفاوتی با ام دی اف ها ندارند ولی از نظر قیمت و کیفیت پائین تر از ام دی اف ها هستند.

 

انواع کمد دیواری

کمد دیواری های ریلی رایج ترین مدل کمدها هستند زیرا از نظر فضای اشغالی چون در به سمت بیرون باز نمی شود فضای کمتری را اشغال می کند. در قسمت درب این کمد ها می توان از جنس های مختلفی استفاده کرد مثلا از شیشه برای نمایش دادن اجزاء داخل آن و یا آیینه برای مختصر کردن وسایل خانه و چند کاره شدن کمد دیواری ها انجام داد.
به صورت عمومی از چوب برای طراحی های کلاسیک و از شیشه برای طراحی های مدرن استفاده می شود. استفاده از آیینه بر روی کمدها برای فضاهایی که کوچک هستند بسیار مناسب اند زیرا فضا را بزرگتر نشان می دهند. البته از این روش برای راهرو های کوچک هم می توان استفاده کرد.
نوع دیگر کمد دیواری ها که طبقه بندی می شوند برای لباس ها، کفش ها و دیگر وسایل ولی جداره ی بیرونی برای آن ها تعریف نمی شود و همه ی وسایل از بیرون قابل رویت هستند. این نوع طراحی ها به شرطی می توانند زیبا باشند که لباس ها به صورت منظم و رنگ بندی شده در رویت باشند و عموما این طراحی ها برای اتاق خواب ها در نظر گرفته می شوند. در حالتی دیکر که از این کمدها زیاد استفاده می شود در دکور مغازه ها است که لباس ها و کفش ها را می توان در معرض دید همگان قرار داد.
از طرح های دیگر کمدهای کلاسیک هتند که از جنس چوب کنده کاری شده است ولی به دلیل قیمت بالای چوب و همین طور حفظ منابع طبیعی از از جنس ممبران هم برای این طرح ها استفاده می شود. این نوع طراحی برای منازل بزرگ و مجلل استفاده می شود.
به طور کلی رنگ کمد دیواری ها باید متناسب با طراحی فضا باشد ولی توصیه ی کلی به این صورت است که رنگ های خنثی برای کمد دیواری ها در نظر گرفته شوند تا قابل تنظیم شدن با هر رنگی را داشته باشند. عمدتا از رنگ سفید استفاده می شود ولی نکته ای که باید توجه کرد این رنگ بسیار زیبا است ولی در عین حال زود کثیف می شود. رنگ دیگری که در ایرانن پر طرفدار است رنگ قهوه ای تیره است که این رنگ برای اتاق خواب ها و فضاهای کوچک توصیه نمی شود زیرا فضا را کوچک و محدود می کند.

قیمت کمد دیواری ها

قیمت کمد دیواری ها بنا بر ابعاد آن ها تخمین زده می شود. متریال مصرفی در قیمت بسیار دخیل است. نکته ی دیگری که در بالا و پائین رفتن قیمت تاثیر بالایی دارد تعداد کشوها و درب های مصرفی است زیرا یراق آلات مورد استفاده در کمد دیواری ها قیمت را تحت تاثیر قرار می دهند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *