#


نکاتی که باید برای دکوراسیون اتاق کودک بدانید

اتاق کودک
14 فوریه 2017 بدون نظر 1501 بازدید

نکاتی که باید برای دکوراسیون اتاق کودک بدانید

نکاتی که باید برای دکوراسیون اتاق کودک بدانید

تزیین اتاق کودک سرگرم کننده است اما این را در نظر داشته باشید که لوازم اتاق او باید هم کاربردی و هم متناسب با سن اش باشد.این چند نکته را هنگام تزیین اتاق خواب کودکان در نظر بگیرید.

1-تخت دوطبقه

فایده تخت های دوطبقه زمانی است که میهمان های تان می خواهند شب را در خانه شما سپری کنند. در این صورت افراد بیشتری می تواند از یک اتاق استفاده کنند به علاوه فضای کمتری هم نسبت به تخت های دیگر اشغال خواهد کرد.

2-تخت

انتخاب تخت مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا هم جنبه کاربردی و هم جنبه زینتی دارد.تخت های یک نفره برای اتاق کودک مناسب است اما مدل آن بستگی به خودتان دارد.شما می توانید یک تخت ساده یا حتی سلطنتی برای کودکتان بخرید.تخت های یک نفره برای اتاق کودک مناسب است.

3-رنگ

مطمئنا مهم ترین تصمیمی که برای تزیین اتاق خواب کودک می گیرید رنگ آن است.به فرزندتان اجازه دهید درباره رنگ مورد علاقه اش نظردهد.بهترین راه این است که با رنگ های خنثی مانند سفید و خاکستری آغاز کنید سپس رنگ های گرم و سرد را به آن بیافزایید.

4-فرش

تزیین اتاق کودک را از فرش آغاز کنید.فرش های ساده بهترین انتخاب هستند در این صورت شما می توانید اتاق را با لوازم دیگری مانند تابلو ها اسباب بازی و…. تزیین کنید تا بیشتر به چشم آیند.سعی کنید فرشی بخرید که با دوام و به راحتی قابل شستشو باشد.

5-پرده

همانطور که میدانید پرده نقش مهمی را در فضای اتاق کودک ایفا می کند.برای اتاق کودکان 2روش را می توان در پیش گرفت.روش اول این است که برای دیوارها رنگی خنثی و برای پرده ها رنگارنگ و طرح دار انتخاب کنید.اما اگر می خواهید دیوارها را باکاغذ دیواری های طرح دار بپوشانید ما پرده های ساده را به شما پیشنهاد می کنیم.

6- کمی خلاقیت به خرج دهید

برای جذابیت بیشتر اتاق کودک خلاقیت به خرج دهید و پایتان را کمی از استانداردها فراتر بگذارید.دیوار می تواند مکانی برای خلاقیت کودکان باشد. بنابراین می توانید یک دیوار را تخته سیاه کنید تا کودکتان با آن سرگرم شود.زمانی که او بزرگ تر شد هم می توانید به سادگی آن را رنگ کنید.

7-قفسه ها

قفسه ها جزو یکی از کاربردی ترین لوازم اتاق کودک هستند.هرچقدر تعداد آنها بیشتر باشد به نفع تان است.کودکان در مسیر رشد خود چیزهای زیادی جمع می کنند بنابراین احتیاج به جایی برای نگهداری آنها دارند.شما می توانید اسباب بازی ها را در کشوها قرار دهید و برای کتاب ها از قفسه های باز استفاده کنید.چیدن کتاب ها در کتابخانه کودکتان را به کتاب خواندن جذب می کند.

8-روتختی

بالش های رنگی و طرحدار نیز زیبایی اتاق کودک او را تکمیل خواهند کرد.روتختی اتاق کودک را طرحدار و رنگی اتخاب کنید.

9-هنگام تزیین اتاق کودک به استفاده آینه از آن هم فکر کنید

اگرچه اتاقی که در این مورد ذکرشد برای کودکی 5ساله است اما او در نوجوانی هم می تواند به سادگی با تغییراتی مانند تعویض تابلو به جای تلوزیون یا میز تحریر از آن استفاده کند.

این ها نکاتی است که باید در تزیین اتاق کودک به آنها توجه کنید.برای زیبایی بیشتر آثار هنری مورد علاقه او را قاب کنید و از دیوار بیاویزید یا با برچسب های زیبا دیوار او را زیباتر کنید.بالش های رنگی و طرحدار نیز زیبایی اتاق کودک او را تکمیل خواهند کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *