#


نحوه شستن مبل در منزل

شستن-مبل-در-منزل
24 دسامبر 2018 بدون نظر 1665 بازدید

نحوه شستن مبل در منزل

آشنایی با نحوه شستن مبل در منزل کاری است. که در هر خانه ای به آن نیاز پیدا می کنند. پس لازم است که روش های مختلف آن را بشناسیم. اکثر مبل های انتخاب شده برای منازل از جنس پارچه هستند. زیرا هم تنوع بالایی دارند و هم تمیز کردن آن ها راحت تر است.

ریخته شدن مواد غذایی برروی مبل ها، همچنین مایعاتی مانند چای و شربت باعث کثیف شدن مبل می شود. حتی اگر کل خانه نمیز باشد ولی پارچه های روی مبل کثیف باشند مانند این است که همه خانه کثیف است.
در اکثر مواقع تصور می شود که تمیز کردن مبل در خانه کار بسیار دشواری است. اگر شستن مبل در هر خانه ای در بازه های زمانی کوتاهی انجام شود. باعث می شود که مبل ها همیشه تمیز به نظر بیایند. آموزش دیدن شستن مبل در منزل راهکاری است با صرفه اقتصادی بالا که نمی شود از آن گذشت.

شستن مبل در منزل

می توانید برای آزمون خطای این عامل یک قسمت کوچک از مبل که به دور از چشم هست را امتحان کنید. اگر درست انجام شد بعد برای همه ی قسمت ها از این روش استفاده کنید. برای شستن مبل در منزل به جنس آن دقت داشته باشید. زیرا نحوه تمیز کردن مبل هایی که از جنس چرم هستند با مبل هایی که از جنس پارچه هستند کاملا متفاوت است.

روش های مختلف شستن مبل پارچه ای

در این مطلب به روش های کوتاهی برای کمک به این مسئله می پردازیم:

-شستن مبل در منزل به وسیله بخارشوی

برای استفاده از این روش ابتدا گردوخاک مبل را بوسیله جاروبرقی بگیرید. کاملا مطمئن شوید که همه ی درزهای مبل عاری از هر گونه گرد و خاک است. سپس از یک برس دستی برای تمیز کردن پارچه مبل استفاده کنید. اگر احساس می کند موی حیوان برروی مبل شما است. بهتر است از یک پرزگیر برای جذب این موها استفاده کنید.

شستن مبل در منزل

 

اگر مبل منزل شما دارای بخش های چوبی و یا فلزی است. از پاک کننده های مخصوص همان سطوح استفاده کنید. اگر هم از پاک کنندگی خاصی نمی توانید استفاده کنید. از پاک کننده های چند منظوره می توانید استفاده کنید. نکته ی بعدی این است که از تثبیت کننده های پارچه برای حفظ رنگ آن استفاده کنید. این ماده را از داروخانه ها و فروشگاه ها می توان تهیه کرد.

نحوه استفاده از این ماده به این صورت است که، مقداری از آن را بر روی یک پارچه بریزید و در قسمتی از مبل که در دید نیست امتحان کنید. اگر به مبل شما آسیبی نزد آن را برای همه ی قسمت ها استفاده کنید. این محلول برای ضعیف تر کردن لکه های روغن و یا سایر لکه ها استفاده می شود.

اکنون زمان آن رسیده است که از محلولی که پایه ی آن آب است برای شست وشو استفاده کنید. میزان استفاده از مواد شوینده وآب سه به یک است. به این معنا که یک واحد مایع شوینده و سه واحد آب با یکدیگر مخلوط می شوند. سپس مانند مراحل قبلی پارچه ای آغشته به محلول را بر روی قسمت کوچکی از مبل امتحان کنید. پس از 10 دقیقه بوسیله یک حوله کاغذی که بر روی قسمت شسته شده قرار می دهید چک می کنید که آیا پارچه ی مبل شما رنگ می دهد یا خیر.

اگر دستمال حوله ای رنگ به خود نگرفت می توانید از بخار شوی برای مرحله ی بعدی استفاده کنید. از بخار شوی در صورتی استفاده کنید که مقداری شامپو بر روی مبل بزنید وقتی کف کرد از بخار شوی همزمان استفاده کنید. بعد از اتمام شستن مبل آن را در هوای آزاد قرار ندهید. چون مبل خیس است گردوغبار را به صورت به خود جذب می کند.

شستن مبل در منزل

-روش بعدی برای شستن مبل در منزل استفاده از سرکه است

ترکیب سرکه و آب اکسیژنه ممکن است به پارچه هایی به رنگ تیره آسیب بزند. پس آن را حتما در قسمت کوچکی از مبل امتحان کنید. در این روش 4 قاشق آب اکسیژنه را به سرکه ی رقیق شده در آب بیافزایید. سپس روی سطوح اسپری کنید. البته که این کار بعد از تمیز شدن کامل سطوح باید انجام شود. این نکته را توجه داشته باشید که این محلول بر روی مبل نباید خشک شود. قبل از خشک شدن آن را با یک دستمال حوله ای پاک کنید. بعد از این کار بوسیله بخارشوی باز روی سطح مبل را بکشید.

راه های دیگر برای شستن مبل در منزل وجود دارد به گونه ای که جوش شیرین را بر روی سطوح بریزید بعد از گذشتن مدتی آن را با جارو برقی تمیز کنید و یا این که سرکه را با جوش شیرین برای تمیز کردن مبل های پارچه ای استفاده کنید.

شستن مبل در منزل

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *