#


نحوه انتخاب مبل مناسب

مبل مناسب
18 فوریه 2019 بدون نظر 2481 بازدید

نحوه انتخاب مبل مناسب

امروزه نحوه انتخاب مبل مناسب مطابق با سلیقه های مختلف و نیازهای مختلف مورد اهمیت قرار دارد. در حال حاضر انتخاب مبل برای منزل به عنوان پرطرفدارترین وسیله منزل با تنوع بالایی در طرح ها، رنگ ها و مدل های گوناگون، ساخته و عرضه می‌گردد.

تنوع بالا باعث شده انتخاب مبل مناسب برای منزل کار سختی شده باشد. اما اگر بخواهیم در یک دسته‌بندی کلی بگوییم انواع مبلمان منزل چیست، بایستی آن ها را به سه گروه مبلمان راحتی، استیل یا سلطنتی و کلاسیک دسته‌بندی کرد.

مبل مناسب

مبل مناسب

انواع مبل مناسب منزل

مبل های راحتی

مبل راحتی معمولاً مبل مناسب برای اتاق نشیمن است و برای استراحت و استفاده‌های شخصی کاربرد دارد. گاهی این مبل ها بسیار سنگین‌ و حجیم‌ هستند و در دو مدل کاملاً راحتی و نیمه راحتی برای پذیرایی و مهمانی ساخته می شوند. پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین نوع مبل است که اغلب تمامی قسمت های آن پارچه دوزی شده است. مبل های راحتی بسته به میزان فضای اشغال‌شده، پارچه ی مورد استفاده و طرح های آن، در مدل های مختلفی ساخته می‌شوند.

مبل مناسب

مبل مناسب

با توجه به دکوراسیون هر خانه ای مبل مناسب با آن را باید انتخاب کرد. مزیتی که مبل های راحتی به نسبت دیگر مبل ها دارند این است که یک مبل راحتی را می توان با یک مبل تک هماهنگ کرد بوسیله چند کوسنی که توازن رنگی را بین دو مبل بوجود بیاورند. تنوع بالایی که در رنگ این مبل ها وجود دارد دست افراد را در انتخاب بسیار باز می گذارد.

در چیدمان مبل های راحتی هم دست بسیار باز است هم می توان به صورت مستطیل و هم گرد در فضای خانه چیدمان کرد. گاهی هم می توان به صورت بی نظم آن ها را قرار داد پس شما می توانید متناسب با فضای مد نظرتان مبل مناسب را برای خانه یتان انتخاب کنید.

مبل مناسب

   مبل مناسب

مبل های استیل یا سلطنتی

در طراحی این مبلمان بیشتر زیبایی مطرح است و به راحتی ان ها توجه زیادی نمی شود. به همین دلیل از این مبلمان تنها برای دکوراسیون اتاق پذیرایی و جاهایی که زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد ،استفاده می شود. ارتفاع این نوع، از مبلمان راحتی بیشتر است و راحتی و انعطاف مبلمان راحتی را ندارد. این نوع مبل مناسب پذیرایی های بزرگ و کلاسیک است.

این مبلمان از منبت کاری ها و کنده کاری های زیادی روی دسته ها و پایه های خود تشکیل شده است. به خاطر طراحی های ظریف ان مسلما نسبت به سایرین از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند. پس قاعدتا این مدل مبل مناسب فضاهای کوچک نیست.

مبل مناسب

  مبل مناسب

مبل های کلاسیک

طراحی این مبلمان بین مبلمان راحتی و استیل قرار دارد. در طراحی مبلمان کلاسیک، طرح های ساده ‌تر و ظرافت کمتری نسبت به مبلمان استیل وجود دارد، اما در عوض راحتی بیشتری دارند. مبلمان کلاسیک در واقع تلاشی برای ادغام زیبایی مبلمان استیل و راحتی مبلمان راحتی است.

  مبل مناسب

در انتخاب مبلمان باید به چه نکاتی دقت کرد؟

برای انتخاب مدل مبل مناسب ابتدا باید دقت داشته باشید این مبل هارا برای کدام قسمت از منزل خود خریداری می کنید. برای مثال اگر قرار است مبل را برای جلوی تلویزیون خریداری کنید، چون قرار است مدت زمان زیادی از ان استفاده کنید پس بهتر است مبلمان راحتی را خریداری کنید.

علاوه بر ان، اگر محیط خانه شما کوچک است نیاز دارید مبلمانی را انتخاب کنید که جای کمتری را اشغال کند این نوع مبلمان به شکل U و L هستند.

مبل مناسب

  مبل مناسب

نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که برای انتخاب یک مبل مناسب باید به دکوراسیون خانه خود دقت کنید و مبلمان را با دکوراسیون خانه هماهنگ انتخاب کنید. برای مثال اگر یک فضای سنتی را می‌پسندید، انتخاب مدل های سنتی با طرح های ساده و شکل های هندسی کمتر را انتخاب کنید و اگر به دنبال شیک و مدرن ‌تر کردن فضای منزل هستید، از مبلمان های کلاسیک یا با طرح های هندسی پیچیده‌تر استفاده نمایید.

مبل مناسب

    مبل مناسب

اگر شما به صورت اینترنتی اقدام به خرید مبل مناسب کنید همه مدل ها را می توانید مشاهده کنید و سپس مبل مناسب با منزل خود را انتخاب کنید. در هنگام خرید مبل تنها به زیبایی ان نگاه نکنید، بلکه نوع و جنس پارچه نیز در دوام ان ها تاثیر بسزایی دارد. زیرا اگر جنس پارچه کیفیت لازم را نداشته باشد در مرور زمان دچار تغییر رنگ خواهد شد و یا از بین خواهد رفت.

 

 

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *