#


مکمل های رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی چیست؟

رنگ طوسی
9 مارس 2019 بدون نظر 3598 بازدید

مکمل های رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی چیست؟

برای شناخت مکمل رنگ طوسی بهتر است ابتدا خود رنگ طوسی را بشناسید. عموما این تفکر وجود دارد که رنگ طوسی از ترکیب دو رنگ سیاه و سفید بدست می آید و هرچه از میزان این رنگ ها کم یا اضافه شود تن هایی از رنگ طوسی بدست می آید ولی درست آن به این شکل است که از ترکیب رنگ های دیگر هم رنگ طوسی بدست می آید برای نمونه از ترکیب رنگ سرمه ای با سفید هم می توان به رنگ طوسی رسید ولی طوسی با ته مایه رنگ آبی ولی از پر کاربردترین رنگ طوسی می توان به همان ترکیب سفید و سیاه اشاره کرد.

رنگ طوسی

تعریف کلی که برای رنگ طوسی وجود دارد این است که، یک رنگ خنثی است. این رنگ اغلب یک رنگ مرده و خسته کننده به نظر می آید ولی به کمک رنگ هایی که مکمل رنگ طوسی هستند می توان جلوه بصری بسیار زیبایی را به وجود آورد. حال به بررسی این رنگ در محیط های مختلف می پردازیم.

اگر از دوست داران سبک مدرن و مینیمال هستید حتما این رنگ را بسیار دوست خواهید داشت و از این رنگ زیاد استفاده خواهید کرد. با توجه به این مسئله که این رنگ بسیار آرامش بخش است پس هنگامی که برای اتاق پذیرایی هم استفاده می شود، حس آرامش بخشی را به همراه دارد. اگر برای اتاق خواب هم از این رنگ استفاده می کنید مطمئن باشید که محیطی آرام را برای استراحت خود به وجود آورده اید.

رنگ طوسی

شاهد در ذهن و پیش فرض همه رنگ طوسی ، رنگ مناسبی برای اتاق کودک نباشد ولی در صورتی که در کنار رنگ های مکمل قرار گیرد حتی برای اتاق کودکان هم گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. البته که این رنگ اگر هم انتخاب شود باید بسیار با دقت و وسواس انتخاب شود برای مثال هیچ کس نمی خواهد، آشپزخانه که جایگاهی پر انرژی و همیشه باید جلوه ای از تمیزی و زیبایی باشد به رنگ طوسی در بیاید که بسیار کدر و خسته کننده است. پس اگر هم خیلی به سبک مدرن و مینیمالیست علاقه دارد و اصرار برای انتخاب این رنگ برای آشپزخانه دارید بهتر است از تناژهای روشن آن برای آشپزخانه انتخاب شود.

رنگ طوسی

مکمل های رنگ طوسی

از بیشترین طیف هایی که می توان در دکوراسیون مدرن و مینیمال دید قرار دادن رنگ های طوسی و سفید در کنار یکدیگر است. از پر طرفدار ترین رنگ هایی که در کنار رنگ طوسی قرار می گیرد، رنگ سفید است. گزینه ی دیگری که می توان پیشنهاد کرد قرار دادن رنگ زرد در کنار این رنگ است. اگر دوست دارید کمی انرژی در محیط به وجود بیاورید در کنار رنگ طوسی که انتخاب کرده اید رنگ زرد گزینه بسیار مناسبی است و در نوع خود بی نظیر است.

رنگ طوسی

رنگ طوسی

مکمل رنگ آبی هم در کنار رنگ طوسی بسیار زیبا می شود ولی از آنجا که این دو رنگ هر دو از خانواده ی رنگ های سرد هستند و اگر از هر دو در حالت رنگ های تیره استفاده شود محیط را بسیار کسل کننده می کنند ولی در عوض اگر از همین رنگ ها در قالب رنگ های روشن استفاده شود محیط را بسیار جذاب و پر انرژی جلوه می دهند. تصور کنید در محیطی که رنگ غالب طوسی روشن و ترکیب هایی از رنگ سفید است تعدادی از وسایل به رنگ آبی لاجوردی و یا آبی فیروزه ای باشد، حتی تصور کردن این محیط ها هم جذاب است.

رنگ طوسی

اگر تمایل به دیزاین یک محیط بسیار اسپرت و مدرن دارید می توانید از کنار هم قرار دادن رنگ های طوسی و قرمز به این امر دست پیدا کنید. این ترکیب رنگ برای محیط هایی که زیاد استفاده می شود و یا محیط هایی مانند اتاق خواب ها یا اتاق مطالعه و کار مناسب نیستند زیرا عدم تمرکز و آرامش را به همراه دارند ولی بالعکس برای ایجاد انرژی بسیار خوب هستند.

رنگ طوسی

از مکمل های دیگری که در کنار رنگ طوسی بسیار استفاده می شود، رنگ صورتی است. نتیجه این ترکیب بسیار زیبا است . آنقدر این دو رنگ در کنار هم جذاب و آرامش بخش می شوند که بیشتر برای اتاق های بانوان استفاده می کنند. اگر یک بر آورد کلی از انتخاب رنگ برای رنگ طوسی را در نظر داشته باشیم می بینینم که همه ی رنگ های شاد با تناژ روشن می تواند در کنار این رنگ بسیار زیبا باشند.

رنگ طوسی

رنگ طوسی

رنگ طوسی

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *