#


معرفی انواع تخت خواب

انواع-تخت-خواب
21 ژانویه 2019 بدون نظر 4393 بازدید

معرفی انواع تخت خواب

بعد از شنیدن عنوان انواع تخت خواب ، راحتی و آرامش در هنگام استراحت برای انسان تداعی می شود. هنگامی که صحبت از  انواع تخت خواب می شود در ذهن همه یک غالب کلی وجود دارد. در این مطلب تلاش می کنیم انواع تخت خواب را توضیح دهیم تا با در نظر گرفتن این تنوع ها بتوانید بهترین تخت خواب را برای اتاقتان در نظر بگیرید.

انواع تخت خواب

تخت خواب سلطنتی

یکی از انواع تخت خواب می توان به اشرافی و لوکس اشاره کرد. در اکثر جوامع جایگاه خود را دارد زیرا از آن دسته طراحی های تخت خواب است که از گذشته به این شکل طراحی شده و برای خانه های سلاطین و اشراف استفاده می شده است. پس نمادی از تجمل گرایی و اشرافی است.

در این مدل تخت خواب ها از انواع تخت خواب ها دو طراحی دیده می شود، نمونه اول بدون ستون است و در طراحی دوم در اطراف تخت خواب ستون هایی برای نصب پرده های تزئینی وجود دارد. این ستون ها گاها به صورت ساده و یا کنده کاری های زیبا و کلاسیک اجرا می شوند.همان طور که در توضیحات هم مشخص بود این مدل تخت خواب ها مناسب برای دکوراسیون به سبک کلاسیک می باشد.

انواع تخت خواب

تخت خواب سایه بان دار

از انواع تخت خواب هم زیر مجموعه ای از تخت خواب سلطنتی می توان نام برد. این مدل ستون هایی در کنار خود دارد که اصطلاحا سایه بانی را بر روی تخت خواب ایجاد می کند. با این تفاوت که این ستون ها گاها به صورت ساده و در بعضی موارد نشانگر سبک های مدرن هم هستند. پرده های نصب شده در هر طرف این امکان را محیا می کنند که طبق تمایل فرد هم می توان پرده ها را باز گذاشت و تمام اطراف تخت خواب را پوشاند و یا آن ها را بست و فقط یک وجه زیبایی به تخت خواب داد. جنس پرده ها در این مدل ها اکثرا از جنس حریر و یا تور هستند که این جنس ها می توانند برای جلوگیری از ورود پشه هم به تخت خواب جلوگیری کنند.

انواع تخت خواب

تخت خواب تاجدار

خارج از موضوع استاندارد، که برای انواع تخت خواب در نظر گرفته می شود، این تزئینات است که در آن ها تفاوت ایجاد می کند. در تخت خواب های تاجدار هم این تزئینات در قسمت تاج تخت همان طور که از نامش مشخص است وجود دارد. کامل شده ی این سبک را در مدل های سلطنتی می توان دید. در این مدل تخت خواب ها سلیقه ی فرد و نوع سبک مورد استفاده در محیط خانه مهم است که همگونی با دیگر بخش های خانه داشته باشد.

مبل مدل تخت خواب شو

انتخابی که از انواع تخت خواب ها برای خانه های کوچک می توان داشت، این مدل مبل ها برای خانه های کوچک و سبک مدرن مورد استفاده هستند. اینکه دو وسیله را بتوان در یک وسیله خلاصه کرد برای خانه های کوچک بسیار مناسب است. در این مدل مبل های راحتی هم با قرار دادن یک صفحه صاف نرم در زیر مبل می توان در صورت لزوم این صفحه را بیرون کشید و از مبل به عنوان تخت خواب استفاده کرد. از این مدل مبل حتی در محیط های اداری و دفاتر کار هم می توان استفاده کرد. در فضای دیگری که از این مدل تخت خواب و یا مبل می توان استفاده کرد، در اتاق کودک است که اگر نیاز به همراهی کودک در اتاقش بود بتوان راحت بر روی این مدل تخت خواب ها استراحت کرد.

انواع تخت خواب

تخت خواب های دو طبقه

از انواع تخت خواب ها، این مدل تخت خواب بیشتر در محیط هایی مانند خوابگاه های دانشجویی و یا اردوگاه های می دیدیم. این مدل شاید از نظر ارتفاع و نام مشابه شکل قدیمی باشد ولی طراحی های خلاقانه و متفاوتی برای این مدل در ننظر گرفته شده است. به طور مثال در بعضی از طراحی ها با قرار دادن تخت در ارتفاع در قسمت زیرین آن کاربری هایی مانند میز مطالعه، کشو، کمد و…. قرار می دهند. این مدل تخت خواب ها بیشتر در اتاق کودکان و نوجوانان قرار می گیرد.

انواع تخت خواب

تخت خواب جکدار

همان طور که در سایر موارد قبلی هم گفته شد با قرار گرفتن در دنیای امروز و نحوه زندگی مدرن بهتر است که چندین کاربری را در یک وسیله خلاصه کرد. برای انواع تخت خواب های جکدار هم می توان به این مورد اشاره کرد که با قرار دادن یک صفحه در زیر تخت و دو جک در اطراف آن می توان تشک تخت خواب را بلند کرد و در زیر تخت خواب وسایل اضافی را قرار داد. می توان به این فضا به یک انباری کوچک نگاه کرد.

انواع تخت خواب

تخت خواب های بادی و آبی

از دیگر انواع تخت خواب می توان به این دو مدل اشاره کرد که تنوع آن ها در نوع تشک آن هاست. امروزه با پیشرفت علم پزشکی برای کمک کردن به آناتومی بدن و کارکرد بهتر بدن سعی می شود از روش های نوینی برای بهبودد این مسئله استفاده کرد. پر کردن تشک ها به وسیله آب و یا هوا گاها برای بیمارانی که نمی توانند از روی تخت خواب بلند شود توصیه می شود تا دچار بیماری های پوستی بر اثر زیاد استراحت کردن بر روی تخت نباشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *