#


مشخصاتی که موجب انتخاب مبلی مناسب می شود کدام است؟

27 دسامبر 2017 يك نظر 2211 بازدید

مشخصاتی که موجب انتخاب مبلی مناسب می شود کدام است؟

مشخصاتی که موجب انتخاب مبلی مناسب می شود کدام است؟

بهتر است کمی بی حاشیه با یکدیگر صحبت کنیم، آخرین دفعه ای که مبلمان خانه خود را عوض کردید چه زمانی بود؟  اگر کمی فکر کنید می بینید که مدت بسیار زیادی است که مبلمان خانه خود را عوض نکرده اید. برای اینکه بتوانید مبلما خوب و راحتی را خریداری نمائید باید نکاتی را در نظر بگیرید.

این نکات مربوط به استحکام و پارچه و حالت فنری بودن آن است که موجب می شود تا مبلمان خوب و با کیفیتی را انتخاب کنید. بهتر است در این مطلب تا انتها با ما همراه باشید تا نکاتی اصولی را که برای خرید مبلمان راحتی مورد نیاز است در اختیار شما قرار دهیم. خریدن مبلمان خوب و مناسب می تواند بخش مهمی از زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد و در واقع جزئی از زندگی شما را شامل می شود.

اطمینان از استحکام مبلمان

هنگام انتخاب مبلمان به وزن آن ها دقت داشته باشید و این نکته را به خاطر بسپارید که مبلمان خوب زیادی سنگین نمی باشند اما باید این را نیز بدانید مبلمانی که وزن آن ها بیش از اندازه سبک باشد هم نمی توانند کارایی خوبی را داشته باشند. مبلمانی که وزن کمی دارند نشان می دهند که در تولید آن ها از مواد بی کیفیتی استفاده شده و چوبی که در ساخت آن ها به کار رفته از نوع ارزان و نامناسبی هستند.

برای اینکه بتوانید مبلمان انتخابی را تست نمائید می توانید یک طرف آن را از زمین بلند کرده و شروع به تکان دادن آن ها کنید. مبلمانی که مناسب نباشند لق زده و استحکام خوبی نخواهند داشت به همین دلیل باید از خرید این مبلمان چشم پوشی کرده و به سراغ گزینه های دیگر بروید.

فریمی که در قسمت داخلی مبلمان به کار رفته باید مقاومت خوبی داشته باشد چرا که در تعیین کیفیت آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر می خواهید بدنه مبلمان تان از جنس خوبی باشد بهتر است به سراغ قاب های چوبی بروید و یا از قاب های فلزی کمک بگیرید و مبلمان قدیمی خود را با این گزینه ها جابه جا کنید.

همواره به یاد داشته باشید به هنگام انتخاب مبلمان از فروشنده در خصوص موادی که در ساختار آن استفاده شده است سوال نمائید. اگر کیفیت بالای کار برای شما اهمیت بسیاری دارد باید از مبلمانی که در ساخت آن ها از چوب گردو و بلوط و راش و توسکا استفاده شده مدلی را انتخاب کرده و دکوراسیون خلنه خود را با استفاده از این مواد تغییر دهید.

مبلمان مناسب با فضای اتاق

برای اینکه بهترین حالت را برای اتاق خود به وجود بیاورید باید مبلمانی با زول و ارتفاع و همچنین عمق مناسب را برگزینید و در انتخاب این موارد ابعاد فضای مورد استفاده را نیز در نظر داشته باشید. سبک دکوراسیون خانه خود را در هنگام انتخاب مبلمان در نظر داشته باشید تا به این وسیله بتوانید گزینه مناسبی را تهیه کرده و در دکوراسیون خانه خود قرار دهید.

به عنوان مثال اگر در خانه خود دکوراسیونی به سبک سنتی چیدمان کرده اید در خصوص مبلمان مناسب با آن نیز می توانید مدل هایی را که دارای دسته های پیچیده ای است را برگزینید. مبلمانی که دارای خطوط لطیفی هستند و نسبت به سایر مبلمان از جلوه کمتری برخوردارند می توانند گزینه بسیار خوبی برای هماهنگی با دکوراسیون سبک معاصر داشته باشند پس در انتخاب خود به سبک دکوراسیون نیز توجه کافی داشته باشید.

دقت در فواصل به کار رفته در مبلمان

افرادی که ساعت های زیادی را بر روی مبلمان می نشینند باید در هنگام انتخاب به فاصله ای که میان دسته های آن وجود دارد دقت کافی داشته باشند. باید در نظر داشته باشید راحت بودن دسته آن می تواند به مانند نشیمن اهمیت داشته باشد پس به دسته های آن نیز توجه نمائید.

در اتاق هایی که ابعاد کوچکی دارند مبلمان بدون دسته بهترین گزینه شناخته می شوند چرا که این مبلمان باعث بزرگ تر دیده شدن فضا خواهند شد و این مساله می تواند در دکوراسیون خانه شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

اگر خانه بزرگی دارید که اتاق نشیمن فضای زیادی را در اختیار شما قرار داده می توانید به سراغ استفاده از مبلمان گرد بروید. این مبلمان موجب می شوند تا اتاق نشیمن خانه تان بزرگ تر از معمول دیده شود و ایده ای فوق العاده و بینظیر برای این قبیل فضاها می باشد.

مبلی مناسب برای سال ها

یکی از بزرگترین لوازمی که در اغلب خانه ها وجود دارد مبلمان می باشد که اکثر افراد به دنبال طرح هایی هستند که مدت های زیادی مد بوده و بتوانند به خیال راحت تا چند سال از آن ها استفاده کنند. در این زمینه به شما توصیه می کنیم به دنبال مبل هایی باشید که که پارچه به کار رفته برای روکش آن ها دارای رنگ خنثی باشد.

این قبیل مبلمان موجب می شوند تا به راحتی بتوانید از کوسن هایی با طرح و رنگ مدرن در مورد آن ها استفاده نمائید و هر زمان که احساس تکراری بودن کردید می توانید با کمترین هزینه کوسن های جدیدی را به مبلمان خود بیفزائید.

کوسن ها علیرغم اینکه کوچک هستند اما تاثیر بسیار زیادی در جذاب تر دییده شدن مبلمان دارند و با کمترین هزینه در دسترس می باشند. زمانی که کوسن مورد استفاده شما را دلزده کرد می توانید به سادگی به سراغ طرحی جدید رفته و آن را با کوسن های فعلی خود جایگزین نمائید.

مبل مناسب افراد بچه دار

افرادی که دارای فرزند کوچک در خانه هستند در خصوص مبلمان بهتر است به سراغ مدل هایی که دارای رنگ تیره هستند رفته و یا از میان مبلمانی که پارچه ای سراسر طرحدار دارند را برای خود برگزینند. پارچه هایی که ترکیبی از این دو مورد باشند به شما این اجازه را می دهند که در صورت کثیفی سریعتر آن ها را تمیز نموده و اصولا به عنوان پارچه های مقاوم و با دوام بالا شناخته می شوند.

پارچه هایی که دارای بافت سختی هستند نسبت به پارچه های دیگر مستحکم تر بوده و دیرتر نیزخراب می شوند. مبلمانی که دارای پارچه هایی ایتگونه هستند می توانند گزینه بسیار مناسبی برای افراد بچه دار باشند پس به این گزینه ها نیز توجه فرمائید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *