کلیسا

مدل کلیسا ی «لاس پاژاریتوس»

مدل کلیسا ی «لاس پاژاریتوس» و طرح داخل آن

مدل کلیسا ی «لاس پاژاریتوس»طرح مربعی به گونه ای مشخص می شود تا به کلیسا حس قویتری از گرایش بدهد.

موردی که تمرکز بیشتر بر توالی خطی بین جایگاه میرم و محراب/ پرستشگاه موقت را در هنگامی که درها باز هستند مشخص می کند.

در این جا در بازی تنش کنترل شده ، نمایش بی زمانی از فضای داخلی که با نور غیر مستقیم روشن شده با یک نقطه کانونی درخشان در کنتراست با نمایش سایه یمجسمه مریم در سطوح نور پردازی شده بیرون است.
پروژه ی «سانتاکلارا» از سوی دیگر نوعی تحقیق پر زحمت را نشان می دهد که موسسه اغاز نموده تا گشف کند چه نوع ویژه ای از نور ممکن است حاصل شود.
در این رابطه احساس شد کهنور در فضای نورپردازی شده با نور طبیعی باید با پنهان کردن منابعش اسراامیز شود. و همچنین تصمیم گرفته شدکه در محل مقدس کلیسا نیاز است تا با دیوارهایی از نور احاطه شود که به شیوه ای ساخته شود تا تمام منافذ در دیوارها پنهان شده و این رو برای بیننده در سطح زمین مشخص نبود.

باز هم فضای مورد پرسش طرحی مربعی دارد تا اطمینان حاصل شود نویع نور غیر مستقیم و منتشروجود دارد که شکل را غیر مادی می سازد، اما در این رابطه دیوارها تقسیم به مجموعه ای از پنل های افقی شدند با نوری که بین ان ها از زیر وارد می شد.

با تمرکز بر استنباط بشری از نور و محیط بصری ، مقاله ی منتشر شده «میگوئل ایکوئم» ، با عنوان « نورپردازی » اهداف پروژه و گزینه های مختلفی را توضیح می دهد که در نظر گرفته شده و پیوند غیر معمول صدای علم و هنر را نشان می دهد.

تطبیق ریشه شناسی و نمودار نوری و تنظیمات مانند شعری نمادگرایانه ارتباطی با ارجاع به فرایندهای معمارانه (ایالات متحده، اروپایی، امریکای جنوبی، سنتی و معاصر) و دیدگاه های مشاهده شخصی ندارد.

(برای مثال اعتدال نور در برخورد با برگ های شاه بلوط که تندی نور خورشید را می گیرد. اثر رنگ شدید نور محلی روی سطوح سفید، بررسی با خواص انتقال نور از مواد، کاربردها برای نور در مراسم عبادی) تا تمایلات برای نوری مشخص شود و در ائامه به بررسی این نور می پردازم:

برش از پرسپکتیو «سانتا کلارا»

سمت شمال «پلایا دلا کانستیتاکیون» [118]: نوری که با انتشار غیر معمول و چند فیلتر ارایه می شود در اسمان شیلی وجود دارد.
درختان سبز/ دیوار قرمز/ سنگ فرش های خاکستری در گرگ و میش در نورهای مشخص وقتی اشعه های خورشید در سراسر جو یا ابرهای سبک دیده می شوند، کوهستان، برف یا ابرهای مشخص را نشان می دهند.

در مکان های افتابی خاص در «میرامر» [119] دیوارهای سنگی واقعیت سنگی خود را از دست می دهند. به هر تعداد دیوار خانه ( در «ریکر، میرامر» [120] ) خانه های مشخص «والپارایسو» [121] که رو به غرب دارند.

از من بپرس 3

Recent Posts

روند اندیشه های معماری

اندیشه های معماری هم همانند بسیاری از زمینه های دیگر دچار تغییر شده است و…

6 سال ago

توضیحاتی در مورد سبک های پست مدرن،نئو مدرن و نئو کلاسیک

گرایش هایی بعد از دوران مدرن به وجود آمدند که نواقص اندیشه های مدرن را…

6 سال ago

سبک ایرانی اسلامی

با عمیق نگریستن درسبک ایرانی اسلامی می توان به توجه معماران به سمت حیاط ها،…

6 سال ago

نقش طراح در یک پروژه چیست؟

این که نقش طراح دقیقا در پروژه چیست، شاید سوالی باشد که جنبه های زیادی…

6 سال ago

معماری زمینه گرایی و منطقه گرایی

زمینه گرایی پیوندی بین زمین و محیط زندگی است و یا به عبارت دیگر محیط…

6 سال ago

چگونگی قرار گیری مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل

اگر منزل شما دارای پذیرایی مستطیل شکل است بهتر است مواردی را در نظر بگیرید.…

6 سال ago