#


مبل مناسب منزل شما کدام است؟

مبل-مناسب-منزل-کوچک
28 نوامبر 2018 بدون نظر 2027 بازدید

مبل مناسب منزل شما کدام است؟

اگر مساحت خانه ی شما کوچک است برای مبله کردن منزلتان از مبل های ال ، کاناپه های نیم ست ویا مبل های ظریف و کوچک می توانید استفاده کنید. معمولا مبل هایی که دسته ندارند و فرم های صلب و بدون انحنا دارند برای فضاهای کوچک بسیار مناسب اند. این گونه مبل ها عموما در قسمت های پرت ساختمان و کنج ها قابل استفاده هستند تا فضای مورد استفاده بیشتر شود. مبلی که همه ی این مشخصات را داشته باشد عموما همان مبل ال است. پیش فرض عموم به این صورت است که مبل های ال معمولا زیبا و شیک نیستند ولی امروزه طرح های زیبایی از این مدل مبل ها را می توان در بازار یافت. مبل های سلطنتی هم در بعضی از موارد به شکل ال ساخته می شوند ولی در ابتدا و انتهای مبل دسته قرار می دهند و در قسمت بالای مبل هم تاج و منبت کاری وجود دارد. به طور کلی اگر مدل مبل خاصی را در نظر دارید ولی جای کافی را ندارید می توانید آن را به صورت ال سفارش دهید. البته اگر می خواهید خانه یتان جلوه زیبای خود را از دست ندهد و خانه ی کوچکی دارید همان که در اول هم گفته شد سعی کنید از مبل های کوتاه و از نظر بدنه کوچک را انتخاب کنید.

بدلیل مدرن بودن مبل های ال سعی می شود از متریالی استفاده کنند که به این سبک هم نزدیک باشد به طور مثال چرم، شیشه، روکش های شبه فلز از محبوب ترین متریال ها در این سبک هستند.
اگر می خواهید محیطی گرم و دلچسب را برای مهمانانتان بوجود بیاورید می توانید از مبل های ال گرد استفاده کنید زیرا دید به یکدیگر راحت تر انجام می شود، همین طور خطوط نرم محیط را صمیمی تر نشان می دهند.
از نمونه های خاصی که برای خانه های کوچک بسیار پر کاربرد و زیباست می توان به نمونه هایی اشاره کرد که گوشه ای از خانه را با اختلاف سطح از زمین کشو می زنند و روی کشو ها را با یک تشکچه ی نرم و تعدادی کوسن برای تکیه دادن می پوشانند. در قسمت جلوی این فضا میز قرار می دهند و گاهی چند صندلی تکی را در کنار میز می گذارند، این گونه طراحی را در رستوران ها زیاد می توانید بببینید زیرا در این گونه فضاها سعی بر آن است که از حداقل فضا ها استفاده شود. شاید یکی از علت های استفاده ی زیاد از مبل ال در دنیای امروز این باشدکه در عصری به سر می بریم که محبوببیت سبک مدرن در ارجحیت است. زیرا این سبک ساده و کاربردی است.
اگر واقعا مبل های ال را دوست ندارید و یا مناسب منزل تان نمی دانید می توانید یک کاناپه از هرسبک و هر مدلی را که می پسندید انتخاب کنید سپس چند پاف و یا تعدادی صندلی تکی برای تکمیل شدن فضای نشیمنتان انتخاب کنید. اگر انتخاب همه ی این موارد با دقت و سلیقه انتخاب شود شما می توانید یک محیط زیبا و شیک برای منزلتان محیا کنید. داخل کردن نور طبیعی به خانه، استفاده از وسایل منزل به رنگ روشن و جلوگیری از شلوغ شدن فضا بواسطه وسایل طیاد همه به داشتن محیط خوب کمک می کند.

مواردی که برای خرید مبل برای فضای کوچک باید به آن ها دقت کرد:
1-سطح اشغال کمی داشته باشد و بتوان در فضاهای مرده و یا کنج ها استفاده کرد.
2-چند منظوره بودن بسیار اهمیت دارد، اینکه باعث شود از تعداد وسایل منزل کاسته شود و چند کاربرده باشد. از نمونه های موردی وسایل این چنینی می توان به مبل های تخت شو اشاره کرد، که باعث تجمع دو وسیله کاربردی در یک وسیله می شود. یک نمونه ی دیگر به میز های تاشو درون دیوار می توان اشاره کرد. دور از ذهن نیست که در آینده نه چندان دور به تعداد وسایل طراحی شده به این سبک بیشتر از زمان حال اضافه شود.

رنگ های روشن برای مبلمان باعث می شود تا فضا بازتر به نظر بیاید. مسئله ی دیگر که قابل اهمیت است عدم استفادهی زیاد از پارچه های طرحدار برای مبلمان است.
اندازه ی میز های عسلی و میز اصلی پذیرایی هم بسیار مهم است. میتوان از میزهای کوچک با فرم صلب استفاده کرد و برای نشان دادن سبک مدرن از متریال هایی مانند فلزی به رنگ طلایی ، نقره ای و یا مسی استفاده کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *