#


فنگ شویی در محیط کار

فنگ-شویی-محیط-کار
15 دسامبر 2018 بدون نظر 1601 بازدید

فنگ شویی در محیط کار

احتمالا با شنیدن استفاده فنگ شویی در محیط کار این تصور واقع می شود که کار سختی است. ولی با رعایت چند نکته ساده می توان آن را اجرا کرد. این ذهنیت که فنگ شویی برای خانه های پر از وسیله مناسب می باشد، اشتباه است.

نکات اجرای فنگ شویی در محیط کار

این مهارت را برای هر فضایی می توان استفاده کرد. در اصل فنگ شویی گردش و جریان انرژی در فضاست و به دو عامل انرژی مثبت و منفی وابسته است. این دو انرژی به نوعی مکمل یکدیگر هستند و نمی توان گفت که کدام انرژی بد است باید حذف شود و یا خیر.
فنگ شویی باعث ایجاد تعادل در محیط می شود و بالطبع سلامت روحی و روانی را برای افراد به همراه دارد. بیشتر افراد زمان زیادی را در محیط کارشان به سر می برند پس ایجاد یک محیط مناسب بسیار مهم است.

فنگ شویی

اگر در محیط کارتان با افراد زیادی روبه رو هستید و امکان جا به جایی وسایل را ندارید می توانید با عوض کردن چند عامل کوچک از بوجود آمدن انرژی های منفی جلوگیری کنید. این باور وجود دارد که وسایل قدیمی با خود بار منفی به همراه دارند و پس از حذف این وسایل از محیط می توان انرژی های منفی را از محیط دور کرد.

این وسایل می توانند باعث بوجود آمدن احساساتی مانندغم، ناراحتی و افسردگی شوند پس کنار گذاشتن این وسایل به شما کمک می کند. پس اولین قدم برای اجراء فنگ شویی در محیط بیرون ریختن وسایل قدیمی است. حتی اگر یک وسیله ی کوچک مانند کاغذی که از آن استفاده نمی کنید بر روی میزتان وجود دارد آن را از محیط اطرافتان حذف کنید.

محل ورود به هر فضایی بسیار مهم است. پس این مورد هم در فنگ شویی اهمیت دارد. در ورودی، در فنگ شویی دهان چی نامیده می شود. مدخل ورودی که انرژی ها را به داخل محیط هدایت می کند و نام دهان چی هم به عنوان محلی برای ورود انرژی است.
یک عامل دیگر در فنگ شویی استفاده از درهای فلزی است که این عقیده کهن را حتی در بناهای تاریخی کشورهای آسیای شرقی می توان مشاهده کرد که از درب های آهنی برای ورودی فضاها استفاده می کردند زیرا بر این باور بودند که درهای فلزی انرژی منفی را از خود عبور نمی دهند و در خود حفظ می کنند.

فنگ شویی

یک باور دیگر هم این هست که درب ها باید باز باشند تا انرژی مثبت و موفقیت ها به درون فضا ورود پیدا کنند. هرگز میز کارتان را پشت به پنجره قرار ندهید. این موضوع حتی برای درب ورودی هم نباید انجام شود و سعی شود تا رفت و آمدها را هم مد نظر داشت.
بهترین پوزیشن برای قرار گرفتن میز کار پشت به دیوار و دید به سمت در است. برای در نظر گرفتن رفت و آمدها این جایگاه بسیار مناسب است. تا به اینجا این موارد را انجام دهید و تغییر را احساس کنید.

شاید به نظر بی اهمیت بیاید ولی صندلی که بر روی آن برای انجام کارهای اداری بر روی آن می نشینید در فنگ شویی محیط کار مهم است. حفظ سلامت از جمله سلامت ستون فقرات بسیار اهمیت دارد. در نتیجه در انتخاب صندلی محل کارتان دقت داشته باشید.

از دیگر روش های اجرای اصول فنگ شویی در محیط کاراستفاده از تابلو است. تابلوهای بر روی دیوار به انرژی محیط می توانند کمک کنند. تصویر ارائه شده توسط تابلوها بسیار مهم اند که احساس بدی را القا نکنند.در حالتی که از یک تصویر طبیعت استفاده می کنید. سعی کنید آن تصویر آرامش بخش باشد.

ایجاد تعادل در فنگ شویی محیط کار

برقراری تعادل میان دو انرژی مثبت ومنفی در محیط یکی از مهم ترین نظریه های فنگ شویی است. شاید به طور کلی به نظر بیاید که چرا باید انرژی های منفی در محیط اطرافمان وجود داشته باشند. این دو نیرو مانند روز و شب مکمل یکدیگر هستند.
یک چرخه ی معروفی به نام یین ویانگ در فنگ شویی قرار دارد. در یک سمت آن نور و در سمت دیگر آن تاریکی وجود دارد. این دو عامل به شدت به یکدیگر وابسته هستند. اگر در زمانی یینگ تضعیف شود یانگ قدرت پیدا می کند.

 

فنگ شویی

رنگ های مورد استفاده فنگ شویی در محیط کار

رنگ ها تاثیر زیادی بر رفتار های ما دارند. اگر از رنگ مناسب برای محیط مد نظرتان استفاده کنید، می توانید نقاط قوتتان را افزایش دهید. به طور مثال رنگ زرد حالت خوش بینی را برای انسان به همراه دارد.
رنگ سبز به روح آدمی را آرامش می بخشد. رنگ آبی معنویت و صبوری را به همراه دارد. رنگ قهوه ای مسبب ثبات انرژی در محیط است و علاوه بر این که احساس ایمنی را به همراه دارد.
رنگ سفید باعث ایجاد طراوت در محیط می شود. البته این نکته حائز اهمیت است که استفاده بیش از حد رنگ سفید باعث ایجاد بی روحی در محیط می شود.

فنگ شویی

نکات کاربردی مرتبط با فنگ شویی در محیط کار

حضور نور طبیعی در محیط بسیار اهمیت دارد. سعی کنید نور را به داخل محیط هدایت کنید.

از پرده های ضخیم برای جلوگیری از ورود نور به داخل محیط پرهیز کنید.
استفاده از گل و گیاه های آپارتمانی باعث تقویت انرژی های مثبت در محیط کاری شما می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *