#


طراحی ورودی خانه و ایجاد دکوراسیونی سرشار از انرژی

4 آوریل 2018 بدون نظر 1759 بازدید

طراحی ورودی خانه و ایجاد دکوراسیونی سرشار از انرژی

ایجاد دکوراسیونی ویژه در ورودی خانه و طراحی آن

نخستین گامی که هر فردی برای داخل شدن به خانه بر می دارد در ورودی خانه ایجاد می شود. ورودی هر خانه ای موجب می شود تا در بدو ورود نخستین احساس در هر فردی به وجود بیاید. در صورتی که ورودی خانه روشنایی کافی داشته باشد موجب خواهد شد تا فضای موجود وسیع تر دیده شود. علاوه براین اگر این بخش از خانه را تمیز نگه دارید با دیدن آن احساس شادابی و سرزندگی در شما ایجاد خواهد شد.

ورودی ای که کمی تاریک و بهم ریخته است و لوازم بسیاری در این قسمت بر روی هم انباشته شده اند و بوی ناخوشایند غذا از روز قبل در آن جا وجود دارد موجب می شود تا حس و حال آشفته ای برای هر فرد بیننده ای به وجود بیاید و فرد از حضور در چنین فضایی احساس ناراحتی داشته باشد. این مساله تنها در خصوص اطرافیان نمی باشد و در صورتی که صاحباخانه نیز به محض ورود به خانه با این فضا مواجه باشد دیگر حس خوبی از بازگشت به خانه نخواهد داشت و به نحوی می توان گفت که در پی فرار از این محیط آشفته می باشد. در این مقاله سعی کرده ایم نکاتی را عنوان کنیم که با استفاده از آن می توانید ورودی خانه خود را سر و سامان داده و موجب ایجاد فضایی مرتب در این بخش شوید.

عدم وجود نور در ورودی خانه و تاثیر آن بر روی سلامتی فرد

ورودی خانه از جمله فضاهایی است که هرگز نباید تاریک شود و نظم موجود باید در این بخش همیشه رعایت شود. زمانی که فردی در ورودی تاریک قرار بگیرد در واقع از نظر روانشناسی دچار نوعی پریشان حالی خواهد شد و به مرور زمان فرد افسرده و کسل می شود و هیچ احساس خوبی از بودن در این بخش نخواهد داشت. برای اینکه نظم را وارد این بخش از خانه خود کنید می توانید از جاکفشی و جالباسی استفاده کرده و آن ها را در محل مناسبی در ورودی خانه قرار دهید. زمانی که هر شی ای در محل مناسب خود قرار بگیرد آشفتگی بسیار کمی به وجود خواهد آمد و فضای ورودی نیز بهترین چیدمان را برای خود خواهد داشت. وجود نور در هر فضایی لازم است و ورودی خانه نیز از جمله بخش هایی است که نیاز به نور در آن جا بیشتر از هر فضای دیگری احساس می شود بنابراین به نور موجود در این بخش دقت بسیار زیادی داشته باشید.

تزئین دیوار ورودی و تاثیر آن در جذابیت دکوراسیون

در صورتی که درب ورودی منزل تان به سمت دیوار باز می شود برای اینکه حس گیجی و سردرگمی در زمان ورود برای افراد به وجود نیاید می توانید از تابلو و یا قاب عکس استفاده نمائید و آن را بر روی دیوار روبه روی درب ورودی نصب کنید. این کار موجب می شود تا هر بیننده ای به محض ورود مجذوب تابلو و یا قاب عکس شود و حس خوبی را به محض ورود به خانه کسب خواهد کرد. نصب تابلو و قاب عکس در دیوار ورودی حس خوبی را برای افراد در پی خواهد داشت و موجب می شود تا به محض ورود به خانه موجی از آرامش به سمت آن ها روانه شود.

استفاده از درب های شیشه ای رنگی در ورودی منزل

برای اینکه بتوانید نور و انرژی های مثبت را وارد فضای ورودی و راهروهای خانه خود کنید می توانید از درب های شیشه ای رنگی استفاده کنید و ورودی خانه خود را نیز با آن ها مزین کنید. زمانی که از درب های شیشه ای که دارای رنگ های متنوع و زیبا است در این بخش استفاده می کنید نور بدون هیچ گونه مزاحمی وارد فضای داخلی خانه تان خواهد شد و ترکیب نورانی زیبا و هیجان انگیزی در این بخش از خانه به وجود خواهد آمد. درب های شیشه ای به خودی خود می توانند زیبایی هر بخشی را دو چندان کنند و اگر این درب ها با شیشه های رنگی نیز ادغام شده و در ورودی خانه به کار روند موجب می شوند تا نورهای رنگی به زیبایی در این بخش و دیگر فضاهای خانه به رقص درآمده و فضایی پر از رنگ های شاد و جذاب به وجود خواهد آمد.

قرار دادن گیاهان طبیعی در ورودی منزل و ایجاد فضایی سرشار از انرژی

برای اینکه فضایی سرشار از انرژی های مثبت و خوب در ورودی خانه خود داشته باشید می توانید از گلدان های طبیعی که دارای گل های زیبا و رنگارنگ است استفاده نمائید و فضایی متفاوت را به وجود بیاورید که در بدو ورود به خانه موجی از احساسات آرامش بخش را به سمت شما روانه خواهد کرد.

بستن درب سرویس بهداشتی و تاثیر آن در دکوراسیون ورودی

اگر سرویس بهداشتی خانه تان در بخش ورودی قرار دارد باید دقت کنید که همیشه درب آن بسته باشد. اگر درب سرویس بهداشتی باز باشد در زمان ورود به منزل احساس خوبی را ایجاد نخواهد کرد و می تواند موجب برهم ریختگی دکوراسیون ورودی خانه شود بنابراین توجه داشته باشید که درب سرویس بهداشتی همیشه بسته باشد تا چهره خوشایندی از ورودی منزل ایجاد شود.

راه پله ها را در نظر داشته باشید

بیشتر خانه های امروزی دارای درب ورودی هستند که رو به پله ها باز می گردد بنابراین نباید تاثیری که بر روی احساس افراد دارد غافل گشت. هنگامی که پله ها دارای سقف کوتاه باشند و یا شیب آن ها زیاد باشد انرژی مورد نیاز قادر به گردش در فضا نخواهد بود. در این حالت بهترین کار این است که از گیاهان و گلدان هایی که به صورت آویز هستند در خصوص پله ها استفاده نمائید. حتی این امکان برای تان فراهم است که در پاگردهای خانه کتابخانه های کوچک قرار دهید و یا از انواع مبلمان همچون کنسول و آینه ای که مناسب با ابعاد این بخش است استفاده نمائید.

قرار دادن قالیچه و شمعدانی که زیبایی خاصی دارد می تواند تاثیر بسیار زیادی در ورودی خانه داشته باشد و آن را به فضایی پر از احساس ناب و انرژی های مثبت مبدل کند. با توجه به این موارد و رعایت آن ها می توانید ورودی خانه خود را از یک مکان ساده و بلااستفاده تبدیل به فضایی کاربردی و سرشار از احساس خوب کنید و اطمینان داشته باشید تمام افرادی که وارد خانه شما می شوند در بدو ورود احساس خوبی را به دست آورده و از بودن در چنینی فضایی نهایت لذت را خواهند برد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *