#


طراحی مدرن آشپزخانه با ایجاد میز جزیره مدرنیته

3 ژوئن 2018 بدون نظر 9601 بازدید

طراحی مدرن آشپزخانه با ایجاد میز جزیره مدرنیته

میز جزیره و ایجاد طراحی خاص و زیبا در آشپزخانه

در این نوع از طراحی آشپزخانه یک ست زیبا و مرتبی از سینک ظرفشویی، اجاق گاز و گاهی هم میز نهارخوری به شکل میز در وسط آشپزخانه به عنوان جزیره قرار میگیرند.

معرفی میز جزیره و کاربرد آن در فضای آشپزخانه

یک طراح دکوراسیون با دیدن و الهام گرفتن از طرح های مختلف در نمایشگاه ها، سایت ها و مدل های آشپزخانه ایده های جدید و کاربردی را ارائه می دهد. با چند ترفند ساده میتوان از فضای جزیره آشپزخانه در وسط آشپزخانه به بهترین شکل ممکن بهره برد.

دراولین گام باید برای فضای جزیره ی خود کابینت های مناسب را طراحی کنید و در مرحله ی بعدی به عمق آن توجه کنید. عمق کابینت زیر جزیره آشپزخانه اگر بیش از۶۰ سانتی متر باشد دسترسی به ظروفی که در ته آن قرار دارد سخت می شود و به زحمت می افتید، اما اگر قصد داشتید عمق کابینت میز جزیره شما بیش از۶۰ سانت باشد برای فضای بیشتر، آن را به دو بخش تقسیم کنید که بتوانید از دو طرف جزیره به ظروف داخل آن دسترسی آسان داشته باشید. می توانید وسایل بزرگتر را در عمق بزرگتر قرار دهید و وسایل کوچک را درقسمتی که عمق کوچکتر دارد قرار دهید.‌

راهکار دوم: استفاده از صندلی اپن

در کنار کابینت جزیره از صندلی های اپن استفاده کنید و میز جزیره را طوری طراحی کنید که علاوه قرار گرفتن کابینت جایی برای قرار دادن صندلی اپن در نظر گرفته شود. اگر عمق میزجزیره شما بیشتر باشد راحتتر می توانید فضایی را برای صندلی در نظر بگیرید. مثلا اگر میز جزیره شما عمقش ۵۲ سانتی متر باشد میتوانید ۳۵ سانتی متر برای کابینت در نظر بگیرید و مابقی را برای صندلی اپن قرار دهید.

از آنجایی که اگر صندلی اپن را در جلوی کابینت قرار دهید، دسترسی به ظروف داخل کابینت برایتان مشکل می شود سعی کنید ظروفی را در کابینت جزیره قرار دهید که کمتر مورد نیازتان هستند. نکته ی کاربردی دیگر این است که برای اینکه افرادی که روی صندلی های مقابل درب کابینت می نشینند، بخاطر برخورد پاهایشان با دستگیره ی کابینت ها اذیت نشوند، دستگیره های کابینت را بالاتر از برخورد زانو ها با کابینت قرار دهید و یا می توانید دستگیره را در محل پایین درب کابینت قرار دهید زیرا با این کار دستگیره ها زیر قسمت زانو قرار می گیرند. برای اینکه کابینت ها دچار رنگ پریدگی و ضربه خوردگی نشوند از کابینت های مرغوب و قابل شستشو استفاده کنید.

راهکار سوم استفاده از میز جزیره

می توانید از نصف میز جزیره به عنوان کابینت و نصف دیگر به عنوان محل قرار گیری صندلی اپن استفاده کنید. در آشپزخانه هایی که میز ناهارخوری وجود دارد نیازی نیست که در کنارمیز جزیره صندلی های زیادی قرار داده شوند بله میتوان در یک قسمت میز، صندلی قرار داد، با این شیوه از عمق بیشتر کابینت جزیره برای فضاسازی استفاده ی بیشتری می شود و از طرفی براحتی میتوان روی صندلی ها نشست و فضای حرکتی بیشتری داشت. استفاده از میز جزیره در طراحی آشپزخانه موجب می شود علاوه بر ایجاد فضای بیشتر برای قرارگیری وسایل این بخش از خانه از فضای بهتری نیز برخوردار شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *