#


طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از گره چینی ایرانی

گره چینی
11 نوامبر 2017 بدون نظر 6359 بازدید

طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از گره چینی ایرانی

طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از گره چینی ایرانی

زمانی که به مکان های تاریخی مراجعه کنید دیدن معماری به کار رفته در ساخت آن ها و نقوش به کار رفته در کاشی کاری ها و طرح های سنتی بسیاری را مشاهده خواهید کرد. نقوشی که در کاشی کاری ها به کار رفته و یا نقوشی که در ساخت قاب های چوبی ارسی استفاده شده اند را گره چینی می گویند.

ایرانیان از گذشته تا کنون از گره چینی در بسیاری از طراحی های خود استفاده کرده اند. استفاده از این نقوش و گره های چینی موجب می شود طرح چشمگیری به وجود آمده و موجب زیبایی طراحی می شود. استفاده از این گره می تواند در دکوراسیون داخلی منزل شما جذابیت خاصی را به وجود بیاورد. در این مقاله قصد داریم ایده هایی را برای استفاده از گره چینی در دکوراسیون داخلی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید دکوراسیونی بینظیر برای خانه خود درست کنید.

گره چینی

گره چینی

هنوزهم هستند کارگاه های نجاری که با استفاده از چوب گره چینی های زیبایی را تولید می کنند اما ابعاد این گره چینی ها نسبت به گذشته تنوع زیادی پیدا کرده و به لحاظ کاربرد متفاوتی که در حال حاضر دارند اندازه های مختلفی نیز برای آن ها در نظر گرفته شده است. از این صفحات گره چینی می توانید در قسمت های مختلفی از منزل خود استفاده کنید. به عنوان مثال این صفحات می توانند به عنوان یک دیوار مشبک جدا کننده به کار گرفته شونداستفاده از گره چینی به عنوان مرز

در فضاهایی که تمایل دارید مرزی بین دو قسمت ایجاد شود می توانید از صفحات گره چوبی به عنوان پارتیشن و یا دیوار مشبک استفاده نمائید. اگر از رنگ مناسبی برای فضای اطراف استفاده کنید می توانید هماهنگی مناسبی بین آن با گره چینی داشته باشید. البته باید دقت کنید که مصالح و رنگ مناسبی برای فضایی که قصد قرار دادن صفحات گره چینی دارید به کار ببرید تا بتوانید به همراهی این صفحات منظره زیبایی را داشته باشید.

گره چینی

گره چینی

استفاده از گره چینی در سرویس بهداشتی

اگر هنگامی که به خرید کاشی به فروشگاه می روید کمی در طرح و رنگ آن ها دقت کنید خواهید دید که از نقوش گره چینی در کاشی های امروزی هم استفاده شده است البته این نقوش با کمی خلاقیت به همراه هستند. می توانید کاشی هایی که از این نقوش در آن ها استفاده شده را برای پوشش دادن به دیوارهای سرویس بهداشتی منزل خود به کار بگیرید.

استفاده از گره چینی در طراحی سقف

یکی از قسمت هایی که می توان از گره چینی در زیباتر نشان دادن آن استفاده کرد سقف می باشد. یک طرح زیبای گره چینی را در اختیار گچکار ماهری قرار دهید و از او بخواهید برای زیباتر کردن سقف خانه از این طرح استفاده نماید. البته به خاطر داشته باشید که هیچ نیازی نیست رنگ های مختلفی را در طراحی سقف استفاده کنید بلکه رنگ سفید گچ برای زیبا دیده شدن آن کفایت خواهد کرد.

گره چینی

گره چینیظ

به کارگیری کاغذ دیواری با طرح گره چینی

امروزه طراحان متخصص از نقوش سنتی در جای جای خانه استفاده می کنند و در بسیاری از موارد نیز این طرح ها را به کار برده اند که کاغذ دیواری یکی از این موارد می باشد. می توانید از این کاغذ دیواری ها که دارای طرح گرهچینی است در پوشاندن دیوارهای خانه خود استفاده کنید. می توانید از کاغذ دیواری ای که در رنگ با دیگر اجزای اتاق در هماهنگی کامل قرار دارد استفاده کنید.

استفاده از گره چینی در ورودی منزل

یکی دیگر از راه های استفاده از گره چینی در دکوراسیون خانه این است که درب خانه خود را به این طرح سفارش دهید. اگر در خانه ای استیجاری هستید و این امکان برای شما وجود ندارد که از چنین طرحی در مورد درب خانه استفاده کنید می توانید به سراغ لوازم تزئینی بروید که دارای طرح هایی اینچنین است. در حال حاظر لوازم دکوری فراوانی در بازار وجود دارد که از گره چینی در آن ها استفاده شده است.

گره چینی

گره چینی

استفاده از گره چینی در لوستر

می توانید از گره چوبی به عنوان منبع نوری منزل خود استفاده کنید به این صورت که لوسترهای خانه خود را با طرح گره چینی سفارش دهید. برای اینکه بتوانید سقف صاف خانه خود را شکلی مدرن بدهید و حالت سادگی را از آن بگیرید می توانید از لوسترهایی که به صورت سقفی یا آویزان هستند استفاده کنید. در مورد این لوسترها هم می توانید از شیشه های رنگی استفاده کنید و هم آن ها را بدون داشتن هیچ شیشه ای به کار بگیرید.

گره چینی

گره چینی

استفاده از گره چینی در سرویس خواب

برخی از افراد تمایل دارند سرویس خوابی به شکل سنتی داشته باشند که توصیه ما به این دسته از علاقه مندان استفاده از تخت خواب هایی است که در ساخت آن ها از طرح گره چینی استفاده شده است. در خصوص روتختی و بالشت نیز می توانید به سراغ مدل هایی بروید که در طراحی پارچه آن ها از این طرح زیبا و سنتی استفاده شده است. با استفاده از این طرح در دکوراسیون اتاق خواب خود می توانید جذابیت خاصی به این فضا ببخشید.

به کار بردن فرش هایی با طرح گره چینی که رنگ زمینه آن ها سفید است می تواند یک اتاق پذیرایی رویایی و زیبا را برای شما به ارمغان بیاورد. این دسته از فرش ها در عین زیبایی ای که دارند می توانند در کنار مبلمان مدرن شما جلوه ای بیشتر داشته باشند. در مورد کوسن ها نیز می توانید از رنگ هایی که در فرش به کار رفته استفاده کنید. این رنگ ها باعث می شود حس وحدتی در خانه شما به وجود بیاید.

گره چینی

گره چینی

علاوه بر این موارد می توانید از وسایل تزئینی که دارای طرح گره چینی هستند در چیدمان خانه خود استفاده کنید. این اشیا با طرح زیبایی که دارند موجب می شوند زیبایی خانه شما بیش از هر چیز دیگری دیده شود. می توانید این وسایل دکوری را بر روی شلف یا لبه پنجره های خانه و یا حتی بر روی دیوار نصب کنید تا جذابیت خانه تان را چندین برابر کند. مطمئن باشید که با استفاده از این طرح در دکوراسیون خانه خود می توانید تفاوتی عمیق به وجود بیاورید و زیابیی خانه خود را چندین برابر کنید.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *