#


طراحی داخلی با چوب؛ دکوراسیونی خاص و ایده آل

23 ژانویه 2018 يك نظر 2121 بازدید

طراحی داخلی با چوب؛ دکوراسیونی خاص و ایده آل

طراحی داخلی با چوب؛ دکوراسیونی خاص و ایده آل

یکی از مصالح طبیعی که طرفداران بسیاری دارد و در طراحی داخلی نیز کاربرد فراوانی دارد و دکوراسیونی خاص و ویژه را به وجود می آورد چوب می باشد. گاهی نیز پیش می آید که در خصوص انواع گوناگون و کاربردهای متفاوتی که این عنصر زیبا دارد آگاهی کافی نداریم و نمی دانیم چگونه با استفاده از این عنصر می توان دکوراسیونی مدرن و زیبا را خلق کرد. در حال حاضر  تولید مبلمان پیشرفت بسیار زیادی دارد و استفاده از چوب در این صنعت نیز بسیار توسعه پیدا کرده است و ایده های جدیدی وارد این صنعت شده است.

استفاده از چوب در طراحی کابینت به سبک کلاسیک

یکی از مهم ترین مواردی که در هر آشپزخانه ای باید وجود داشته باشد کابینت می باشد و به دلیل کاربردی که دارد از نظر مقاومت و ظاهر زیبا دارای اهمیت خاصی می باشد و توجه بسیاری نسبت به آن وجود دارد. در خصوص کابینت هایی که در حال حاضر وجود دارد دو دسته بندی می توان لحاظ کرد و آن هم کابینت های مدرن و کابینت های کلاسیک است.

در مورد کابینت های کلاسیک از طرح ها و موارد تزئینی بسیار زیادی استفاده شده است که زیبایی خاصی را به این کابینت ها می دهد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم در خصوص آشپزخانه هایی که اندازه بزرگی دارد از کابینت های کلاسیک که از جنس چوب هستند استفاده نمائید. برای استفاده از این دسته کابینت ها باید این نکته را در نظر داشته باشید که هماهنگی مناسبی با کلیه لوازمی که در آشپزخانه وجود دارد داشته باشد و هم خوانی مناسبی بین کابینت ها و لوازم موجود در این فضا به وجود بیاید.

طرح و رنگی که در خصوص دیوارهای آشپزخانه و کف پوش آن به کار رفته می تواند تاثیر بسیار زیادی در مورد کابینت ها داشته باشد و اگر میان آن ها تناسب وجود نداشته باشد مسلما زیبایی آن ها نیز از بین خواهد رفت. در مورد رنگی که برای چوب کابینت ها استفاده شده است می توانید رنگ های تیره و یا روشن را انتخاب کنید و زیباتر دیده شدن آن ها به شدت نوری که در آشپزخانه وجود دارد بستگی دارد و این عامل می تواند آن ها را تیره تر و یا با رنگ روشن نشان دهد.

استفاده از چوب در خصوص کابینت های چوبی مدرن

اصولا کابینت های چوبی که طرح مدرنی دارند رقیبی سرسخت برای کابینت های کلاسیک شناخته می شوند. این مدل از کابینت ها دارای تنوع بسیاری هستند و در طراحی آن ها از رنگ های مختلفی نیز استفاده شده است و این مساله موجب مب شود به عنوان کابینت هایی بسیار زیبا معرفی شوند.

کابینت های چوبی مدرن کارایی زیادی در آشپزخانه ها دارند و بهترین گزینه برای کلیه آشپزخانه ها با اندازه های مختلف هستند و علت آن هم سادگی و جزئیات کمتری است که در این مدل از کابینت ها وجود دارد و موجب می شود مورد توجه افراد بسیاری قرار بگیرند و در طراحی داخلی به عنوان یکی از گزینه های برتر مورد توجه قرار بگیرند. اگر به دنبال کابینت های مدرن هستید بهتر است از انواع ضدآب آن استفاده کنید چرا که دارای کیفیت بالاتر و مقاومت بیشتری هستند و گزینه ای مناسب برای آشپزخانه های امروزی به شمار می روند.

درب چوبی با طرح کلاسیک

یکی از مواردی که از چوب در خصوص آن بسیار استفاده می شود درب های چوبی می باشند. این مورد نیز باید با طرحی که در دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده کرده اید هماهنگی بالایی را داشته باشد. این مساله اهمیت شناخت درب های چوبی مدرن و کلاسیک را نشان می دهد و زمانی می توانید انتخاب خوبی داشته باشید که این درب ها را به خوبی از یکدیگر تشخیص دهید.

در مورد درب های چوبی کلاسیک باید بگوئیم به مانند دیگر لوازم چوبی دارای جزئیات و نکات تزئینی بسیاری هستند و کارشناسان و متخصصان دکوراسیون توصیه می کنند در خصوص این مدل از درب ها گزینه هایی را انتخاب کنید که تناسب بشتری با دیگر وسایل دکوراسیون داشته باشند. به عنوان نمونه اگر در خانه خود از گچ بری های زیبا استفاده کرده اید می توانید با الهام از آن ها درب های زیبایی را طراحی کنید و جذابیت خاصی را در دکوراسیون خانه خود وارد کنید.

 درب های چوبی با طرح مدرن

در طراحی درب های چوبی سادگی در اولویت قرار دارد و خطوط صاف موجود در آن باعث می شود تا زیباتر از همیشه دیده شود. در انتخاب این مدل از درب ها گزینه های بسیاری پیش روی شما قرار دارد و می توانید مدل های متنوعی را انتخاب کنید. این درب ها به گونه ای طراحی شده اند که به شما اجازه می دهند از دستگیره های مختلفی در خصوص آن ها استفاده نمائید. اگر در خصوص قرنیزهای موجود در خانه و چهارچوب و درب هایی که انتخاب می کنید تناسب وجود داشته باشد می توانید طرح بسیار مدرنی را در منزل خود به وجود بیاورید.

استفاده از نرده ها و تزئینات چوبی زیبا

در طراحی دکوراسیون داخلی منازل موارد بسیاری وجود دارد که قابلیت طراحی به وسیله چوب را دارند و موجب می شوند تا فضای خانه به زیبایی دیده شود. نرده هایی که در راه پله ها به کارمی رود یکی از همین موارد شناخته می شود و می تواند ظاهری زیبا را برای خانه شما به وجود بیاورد. آن دسته از افرادی که تمایلی به استفاده از نرده های فرفوژه و یا فلزی ندارند می توانند از نرده های چوبی استفاده کنند.

این مدل از نرده ها قابلیت ست شدن با هر سبک دکوراسیونی را دارا می باشند و موجب ایجاد فضایی جذاب می شوند. در خصوص ورودی آسانسور می توانید از نرده های چوبی استفاده کرده و حس دعوت کنندگی را به صورتی زیبا و شکیل نشان دهید و طرحی خاص و مدرن را در مورد خانه خود به وجود بیاورید.

طراحی سقف با استفاده از چوب

اگر به دنبال ایجاد فضایی گرم و صمیمی هستید می توانید از سقف های چوبی در خانه خود استفاده کنید. این سقف ها می تواند در اتاق پذیرایی و یا اتاق نشیمن به کار گرفته شوند و با طرح زیبایی که دارند اتاق غذاخوری را به زیباترین شکل نشان دهند. زمانی که از طرح های چوبی مختلف بر روی سقف استفاده کنید در واقع طرحی زیبا و مدرن را به وجود خواهید آورد و موجب می شوید فضای خانه جلوه ای خاص و ویژه را داشته باشد.

علاوه بر این موارد استفاده از سقف های چوبی موجب می شود فضاهای مختلف خانه بدون نیاز به هیچ گونه پارتیشن و دیواری به راحتی از یکدیگر تفکیک شوند. برای اینکه طرح سقف چوبی خود را کامل کنید می توانید از آویزهایی که به زیبایی طراحی شده اند در کنار نورپردازی درست استفاده کرده و طرحی خاص و ویژه را در خانه خود به وجود بیاورید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *