#


طراحی حیات وحش کوچک در حیاط خانه و ایجاد فضایی سبز و خاص

2 آوریل 2018 بدون نظر 6657 بازدید

طراحی حیات وحش کوچک در حیاط خانه و ایجاد فضایی سبز و خاص

ایجاد فضای سبز و طراحی حیات وحش کوچک در خانه

برای اینکه بتوانید حیوانات کوچک و پروانه ها و پرندگان را وارد باغ و باغچه خود کنید راه های زیادی وجود دارد که شاید هیچ اهمیتی هم نداشته باشد که دارای چه اندازه و سایزی می باشد. برخی از افراد تمایل دارند در حیاط خانه خود باغچه ای زیبا و سرسبز را ایجاد کنند تا به وسیله آن بتوانند پرندگان و حیوانات کوچک را در این فضا نگهداری نمایند. در این مطلب قصد داریم چند راهکار را ارائه دهیم که با استفاده از آن ها می توانید باغ و باغچه زیبایی را برای خود به وجود بیاورید و در فصل بهار از زیبایی های آن بیشترین لذت را ببرید.

ایجاد لانه حشره در باغچه به صورت DIY

یکی از راهکارهای بسیار ساده ای که کمک می کند تا باغ و باغچه ای بسیار زیبا و طبیعی را به وجود بیاورید ساخت لانه حشرات می باشد. این کار موجب می شود تا گونه های زیستی مختلفی در باغ و باغچه خانه شما وارد شود و زیبایی طبیعی ای را برای این فضا به ارمغان بیاورد. چنانچه تمایل داشته باشید که خودتان دست به کار شده و چیزی از این قبیل را بسازید این امکان برای تان فراهم است که از چند شاخ بامبو و یا شاخه درختان دیگر استفاده کرده و آن ها را درون یک قاب در کنار یکدیگر قررار دهید. زمانی که چنین چیزی را به صورت دست ساز درست می کنید علاوه براینکهه فضای بسیار مناسبی را برای زندگی حشرات به وجود می آورید بلکه می توانید موجب سرگرمی فرزندان خود نیز بشوید.

ایجاد فضای عمودی در طراحی باغ و باغچه

اگر باغی دارید که فضای آن بسیار کم است می توانید از باغ هایی که به صورت عمودی ایجاد می شوند استفاده کنید. می توانید از فضاهای عمودی که در باغ وجود دارد استفاده کرده و فضایی بسیار طبیعی را به وجود بیاورید و موجودات گوناگونی را وارد این فضای تازه کنید. می توانید از حصار و یا دیوار کمک گرفته و فضای سبزی را برای آن به وجود بیاورید و فضایی مناسب برای قرار گیری زنبورها و پروانه ها ایجاد نمائید که بسیار جذاب و گیرا خواهد بود و می تواند نظر تمام افراد را به خود جلب نماید.

ایجاد فضایی برای گرده افشانی حشرات

یکی از راه هایی که کمک می کند تا حشرات و زنبورها و پروانه ها برای همیشه در فضای سبز باغ شما باقی بمانند باید تمام شرایط لازم را برای آن ها فراهم نمائید. یکی از مهمترین شرایط این است که شهد و گرده افشانی در محیط به خوبی انجام شود. هیچ نیازی نیست که به دنبال ایده های عجیب باشید تا بتوانید این کار را انجام دهید همین که قادر باشید از گیاهانی و گل هایی که به صورت درستی گرده افشانی می کنند در کناره های باغ و باغچه خود استفاده کنید کافی خواهد بود و حشراتی که کار گرده افشانی را انجام می دهند به راحتی قادر به انجام این کار خواهند بود.

ایجاد فضایی مناسب در باغ برای یافتن غذای مناسب حیوانات

برای این که بتوانید پرندگان را در باغ خود به خوبی نگه دارید و از آن ها پذیرایی نمائید باید غذای آن ها را نیز مد نظر قرار دهید که انجام این کار بسیار ساده و راحت خواهد بود. می توانید از ایده های مختلفی کمک گرفته و این کار را انجام دهید تا بتوانید با یک پذیرایی ساده و آسان میهمانان باغ و باغچه خود را برای همیشه نگه دارید.

عدم رعایت نظم و ترتیب درطراحی باغ و باغچه

برای این که بتوانید باغ و باغچه ای بسیار طبیعی را طراحی نمائید هیچ لزومی ندارد که همه چیز مختصر و مفید و حتی مرتب باشدو زمانی که گل ها و گیاهان به صورت فشرده و شلوغ در کنار یکدیگر قرار می گیرند حشرات و پرندگان بسیاری را به سمت خود جلب می کنند و موجب می شوند تا این میهمانان به سمت باغ طبیعی شما جذب شوند. زمانی که از گل های متعددی نیز در طراحی باغ و باغچه خود استفاده کنید می توانید حس و حال بهشت را برای خود به ارمغان بیاورید و لذت بسیار زیادی از این فضا نیز ببرید.

استفاده از چمنزار در طراحی باغ و باغچه

اگر در طراحی باغ و باغچه خود هیچ چمنزاری را در نظر نگرفته اید باید فکر دیگری کنید. اگر فضای کافی در اختیار ندارید تا چمنزاری را به وجود بیاورید می توانید از گلدان ایی که دارای اندازه مناسبی است استفاده کرده و آن ها را در کنار پنجره های خانه خود قرار دهید و بذر مناسبی را درون آن ها بکارید. قرار دادن این گلدان ها در مقابل نور خورشید موجب می شود تا پس از رشد فضای سبز زیبایی برای شما به وجود بیاید و حشرات را به سمت ان بکشاند و منظره ای بسیار تماشایی و دیدنی را از پشت پنجره برای شما به وجود بیاورد. این منظره زیبا می تواند موجب جلبت توجه پرندگان نیز بگردد و آن ها را به سمت فضای سبز کوچک شما بکشاند.

قرار دادن آب آشامیدنی در طراحی باغ و باغچه

 مورد طراحی فضای سبز خود غذای مناسبی را برای پرندگان در نظر بگیرید باید آب آشامیدنی را نیز در نظر گرفت. می توانید از سنگفرشی کوچک استفاده کرده و آب آشامیدنی را به وسیله آن برای میهمانان فضای سببز خانه خود فراهم نمائید. این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که فضاهای شیب دار برای قرارگیری آب گزینه ای بسیار مناسب به نظر می رسند و می توانند بهترین محل برای جمع آوری آب در نظر گرفته بشوند. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که وجود آب آشامیدنی در کل فصول سال یکی از الزاماتی است که هرگز نباید از خاطرتان برود چرا که پرندگان در تمام سال به آب آشامیدنی نیاز مبرمی دارند.

در نظر گرفتن محلی برای حمام پرندگان در طراحی فضای سبز

برای این که محلی برای حمام کردن پرندگان در فضای سبز خود بسازید می توانید از آب نماها و فضاهایی به این شکل استفاده نمائید. برای انجام این کار باید از آب آشامیدنی کمک بگیرید و مخزنی که برای این کار در نظر گرفته اید را از آب آشامیدنی پر کنید.

جایگزینی حصارها در طراحی باغ و باغچه

می توانید از گیاهانی که در خانه دارید به عنوان پوششی برای فضای سبز خود استفاده کنید. این کار موجب می شود تا فضایی مناسب برای عبور و مرور میهمانان کوچک خود به وجود بیاورید. برای انجام این کار می توانید از گیاهانی که مناسب این کار هستند کمک گرفته و در طراحی فضای سبز به کار ببرید. البته ناگفته نماند در هر فصلی می توانید از گیاهان مخصوص همان فصل کمک گرفته و آن ها را در طراحی فضای سبزتان به کار بگیرید.

حوضچه یکی از مهمترین عناصر در طراحی فضای سبز

اگر تمایل دارید از حیواناتی همچون قورباغه در طراحی فضای سبز استفاده کنید بهتر است وجود یک حوضچه را نیز در طراحی فضای سبز خود در نظر داشته باشید. این مساله موجب می شود تا آبزیان نیز بتوانند به بهترین حالت در این فضا زندگی کنند. و جود حوضچه علاوه براین که موجب می شود تا حیوانات بیشتری وارد فضای سبز شما بشوند بلکه حال و هوای بهتری را نیز وارد این قسمت خواهند کرد که با بودن در کنار این فضای سبز طبیعی می توانید بهترین حس و حال را به دست بیاورید.

ایجاد روف گاردن در طراحی فضای سبز

اگر نمی توانید در زمین فضای سبز مناسبی را به وجود بیاورید می توانید به جای آن به سراغ پشت بام رفته و یک روف گاردن خاص و ویژه را برای خود به وجود بیاورید. این کار موجب می شود تا حس و حال بی نظیری را داشته باشید و زیبایی فضای سبزتان نیز بیشتر از قبل خواهد شد. به خاطر داشته باشید که در هنگام ایجاد روف گاردن برای این که تمام کارها به درستی انجام شود باید ملاحظات علمی نیز مورد توجه قرار داده شود و به همین دلیل توصیه می کنیم در طراحی روف گاردن حتما از متخصصین این حوزه کمک بگیرید تا بتوانید فضایی سبز و دلنشین را بدون هیچ مشکلی در پشت بام خانه خود ایجاد نموده و از بودن در این فضای زیبا نهایت لذت را ببرید. با توجه به تمام این موارد می توانید فضایی سبز دل انگیز و زیبا را به وجود بیاورید که در عین طبیعی بودن می تواند احساس آرامش و لطافت را برای شما به ارمغان بیاورد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *