#


ست سبز زیتونی و ایجاد دکوراسیونی خلاقانه و مدرن

13 آوریل 2018 بدون نظر 4671 بازدید

ست سبز زیتونی و ایجاد دکوراسیونی خلاقانه و مدرن

استفاده از رنگ سبز زیتونی در دکوراسیون منزل

کشور ایران در جهان به دلیل برخی از رنگ ها بسیار شناخته شده است و رنگ آبی فیروزه ای و تن های رنگ زرد و خانواده کویری از مهمترین رنگ هایی هستند که به عنوان نماینده این کشور معرفی شده اند. بسیاری از طراحانی که در زمینه دکوراسیون فعالیت دارند زمانی که مخاطب شان فردی ایرانی است بهره گیری از این رنگ را پیشنهاد می دهند. این رنگ ها سال های قبل نیز به عنوان رنگ سال معرفی شده بودند اما در سال جاری نیز از آن ها استفاده فراوانی شده و نسبت به انتخاب رنگ مد سال توجه زیادی به این رنگ ها نشان داده شده است. رنگ زیتونی در سال جاری به عنوان رنگ سال در ایران معرفی شده و از آن در دکوراسیون نیز استفاده گردیده است. در این مطلب قصد داریم چند نمونه از دکوراسیون هایی که با استفاده از این رنگ به وجود آمده و می تواند زیبایی خود را بهتر جلوه دهد معرفی نماییم تا در صورت تمایل بتوانید از آن ها برای دکوراسیون منازل خود استفاده های لازم را داشته باشید.

سبز زیتونی و تاثیر آن در دکوراسیون منزل

این تن رنگی سبز گزینه ای مناسب و عالی برای فضاهایی است که قصد ایجاد بک گراند و پیش زمینه ای ملایم را دارید. یکی از ترکیب هایی که در این رنگ به کار رفته رنگ زرد است که به میزان زیادی دیده می شود و به عنوان نماینده گیاهان و طبیعت به شمار می رود. الهام گیری از طبیعت یکی از منابع اصلی و نخست در استفاده از ترکیب رنگ ها می باشد که نباید ساده از کنار آن بگذریم. این ترکیب رنگی به عنوان پالت فصلی معرفی می شود که این قابلیت را دارد دوبار در طول سال مورد استفاده قرار بگیرد. یک بار می توان آن را با صورتی ترکیب کرده و رنگی جذاب برای فصل تابستان به وجود آورد و یک بار هم با رنگ بنفش ادغام کرده و ترکیب رنگی مناسبی برای استفاده در زمستان.

بهترین کار این است که از رنگ سبز زیتونی در خصوص دیوار های منزل استفاده نمایید اما چنانچه فضای منزل تان کوچک است برای این که مانع از دلگیری خانه شوید می توانید آن را با رنگ زرد همچون زنبق سفید ادغام نموده و به کار بگیرید. به عنوان مثال می توانید از رنگگ زرد به عنوان خطوطی عمودی و یا افقی بر روی سطح دیوار استفاده کرده و در کنار رنگ سبز زیتونی قرار دهید. البته می توانید این ترکیب را به گونه ای دیگر نیز نشان دهید و از تابلوهای هنری که به رنگ زرد هستند و یا پارچه های مبلمان و پرده ها استفاده کرده و همان حال و هوا را به وجود بیاورید. اگر قصد استفاده از این ترکیب را دارید باید توجه داشته باشید که تنالیته های روشن رنگ زرد و یا زرد مایل به سفید را به کار ببرید تا فضایی زیبا و در عین حال دلباز داشته باشید.

زمانی که دیوارهای منزل تان به رنگ سبز زیتونی باشد نیازمند این خواهید بود که در خصوص رنگ سقف و یا حتی کف به سراغ رنگ روشن تری بروید. رنگ صورتی ملایم بهترین گزینه برای اینکار به شمار می رود که می توانید از آن در خصوص مواردی همچون دیوار و مبلمان تکی و کوسن استفاده کرده و در کنار سبز زیتونی قرار دهید و ترکیبی خاص را به وجود بیاورید. به طور کلی می توان رنگ اصلی را سبز زیتونی در نظر گرفت و دیگر رنگ هایی که به عنوان رنگ دوم و سوم مشخص می شوند را در خصوص دیوارها و پارچه ها و سطوح چوبی به کار برد اما باید توجه داشته باشید که تن های روشن تر و یا تیره تر این رنگ ها گزینه های بهتری خواهند بود بنابراین به تن رنگی آن ها توجه بیشتری داشته باشید.

در خصوص وسایل منزل خود می توانید به سراغ رنگ های بنفش و اسطوخودوس بروید و از آن ها به عنوان انتخابی خاص و ویژه استفاده نمایید چرا که وقتی در کنار رنگ سبز زیتونی قرار می گیرند موجب می شوند فضای منزل تان گرمای دلنشینی را القا کند. چنانچه به استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون منزل خود علاقه زیادی ندارید می توانید کوسن هایی را بر روی مبلمان خود که به رنگ سبز هستند قرار دهید و یا از گلدان هایی به این رنگ بر روی میز آن ها استفاده کرده و وجود این رنگ را به زیبایی نشان دهید. شاید رنگ های بنفش و اسطوخودوس به میزان کمی در دکوراسیون ما دیده شوند اما مسلما بهترین نتیجه را در پی خواهند داشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *