#


سبک های مهم دکوراسیون داخلی

سبک-معماری-داخلی
3 نوامبر 2018 بدون نظر 1937 بازدید

سبک های مهم دکوراسیون داخلی

در این مطلب به توضیح 15 سبک دکوراسیون داخلی می پردازیم. شناخت این سبک ها به ما برای طراحی بهتر و منسجم تر کمک می کند.

1- سبک ایرانی

این سبک ویژگی هایی دارد که ارزش های بسیاری را در درون خود جای می دهد. طراحی مناسب، محاسبات درست، فرم صحیح، علم سازه ای به صورت دقیق و تزئینات ساده در عین زیبایی از نکاتی ست که می توان به آن در سبک ایرانی اشاره کرد.

2-سبک مینیمالیسم

این مکتب هنری بر پایه سادگی است و خالی از هر گونه پیچیدگی می باشد. سبک مینیمالیسم یا ساده انگاری از پایان جنگ جهانی دوم آغاز شد و توسط هنرمندان آمریکایی بیشتر رواج پیدا کرد. در این سبک هیچ چیزی زیادی و بیش از حد نیست همه چیز تناسب مناسب را دارد از نام این سبک هم مشخص است که بی آلایش و ساده است. رنگ های خیلی تیره یا روشن ممکن است در این سبک بیشتر استفاده شود. وسایل مورد استفاده در فضا باید با این سبک هم خوانی داشته باشد. اشکال مورد استفاده می تواند مربع،مستطیل و یا دایره باشد اما سطوح و شکل ظاهری همه چیز باید ساده باشد.

3-سبک کلاسیک

سبک کلاسیک یک سبک تجملاتی و با جزئیات و ریزه کاری های فراوان است. وسایل و مبلمان بیشتر کارشده و تجملی هستند. یک مکانی که با این سبک طراحی شده باشد معمولا همراه با گل و گیاه و یا اشکال افسانه ای است.

 

4-سبک روستیک

بیشتر در فضای خانه های ویلایی مورد استفاده قرار می گیرد و سعی بر آن است که طبیعت را وارد خانه کنند. اصولا سطوح ناپخته و خام است. بیشتر از کنده درخت، الیاف، کتان به عنوان متریال مصرفی استفاده می شود. این سبک بیشتر در مناطق کوهستانی به چشم می خورد.

5-سبک تک رو

بر گرفته از سبک مدرن است. جزء سبک های نوین می باشد. این سبک به صورت معمول خلاقانه و غیر متعارف است حتی رنگ های انتخابی کاملا تصادفی است.

6-سبک ژاپنی

سبک ژاپنی به سادگی ، تمیز بودن و کم بودن جزئیات توجه دارد. شکل و فرم غالب بیشتر مربع است. برای فضاهایی با این سبک از درهای کشویی، میز کوتاه، تاتامی مت که به عنوان پوشش کف تعریف می شود استفاده می کنند. طراحی باغ با سبک ژاپنی به زیبایی این سبک می افزاید.

7- سبک چینی

نکات مهمی که در این سبک وجود دارد سادگی،انرژی و طبیعت است. چوب متریالی است که در این سبک زیاد استفاده می شود. اصول فنگ شویی به معنای برقراری تعادل میان انرژی ها و استفاده این اصول در فضا از مزیت های سبک چینی است. مهم ترین عامل در فنگ شویی عدم انباشته شدن و بی نظمی در وسایل و بی دقتی در انتخاب رنگ محیط است. بیشترین رنگ های مورد استفاده در این سبک رنگ مشکی،طلایی،زرد و قرمز است.

8- سبک مراکشی

راز عجیبی در این سبک وجو د دارد. این راز شاید به دلیل متریال و نور پردازی موجود در این سبک باشد. فرش، سفال، سکوهای بیرون زده، حیاط های اندرونی و کاشی ها از عناصر دکوراسیون داخلی این سبک هستند. بیشترین رنگ های مصرفی در این سبک آبی،سفید و سبز هستند.

9- سبک هندی

رنگ در این سبک اهمیت زیادی دارد. تزئینات کوچک و ریز مانند شطرنج، چهل تیکه ها و …. اجزاء تشکیل دهنده سبک هندی هستند. نقوشی مانند کانشا، شیوا ، نقش فیل و ….. زیاد به چشم می خورد.

10-سبک رومی

در این سبک از تزیینات و مجسمه ها زیاد استفاده می شود. استفاده از سردیس ها به جای تندیس ها در روم باستان رواج پیدا کرد. از نشانه ای این سبک طاق های نیم دایره، آب نما، استفاده از موزاییک ها می باشد. تفاوت فضاهای زندگی اشراف با بقیه مردم را می توان در طراحی داخلی فضاهای روم باستان تمیز داد.

11-سبک روکوکو

سبک روکوکو بر گرفته از سبک باروک است با این تفاوت که تزئینات در این سبک کمتر و از رنگ های روشن استفاده می شود.

12- سبک آرت نوو

نمایش تزئینات در این سبک به صورت خطوط منحنی است. کف پوش های چوبی زیاد دیده می شود و طراحی به روی شیشه یا به نوعی سبک باتیک در این سبک ابداع شد.

13-سبک فرانسوی

از ترکیب دو سبک روستیک و سلطنتی بوجود می آید. رنگ های مورد استفاده در این سبک طلایی، آبی،قرمز و سبز است. از طرح های گل و گیاه بر روی صندلی ها و آیینه ها زیاد دیده می شود. میز و صندلی ها با طراحی فرانسوی دارای لبه هایی با دالبرهستند.

14-سبک باروک

سبک باروک از ایتالیا آغاز شد و به سرعت بخش زیادی از اروپا را در بر گرفت. باروک در معنای لغوی مفهوم نامنظم بودن، پیچ و خم داشتن و غیر عادی بودن است.هنرمندان در این سبک با احساساتشان پیش می رفتند و حس را مقدم بر عقل می دانستند.

15-سبک گوتیک

این سبک،سبکی مذهبی بوده است. روش گوتیک در دوره ی زمانی مابین رمانسک و رنسانس بوده است. سبک گوتیک بیشتر در کشورهای انگلیسی زبان رواج داشته. قوس نوک تیز از ویژگی های این سبک است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *